Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Meloenen in 2024

Ruderalis

Aanbevolen berichten

@EdelSpint de zaai en plant datum heb ik niet opgeschreven maar ik weet wel dat de jonge watermeloen plant veel te vroeg naar buiten is gegaan. De plant wilde weken lang niet groeien door het natte koude weer, uiteindelijk kwam de groei er wel weer in. De plek was de zuid-oost kant tegen de kas dus wel wat beschermd en ik liet hem kruipen over de grond en geen plastic gebruikt. Ik denk zelf dat het 'succes' te wijten is aan de beschutte zonnige ligging tegen de kas en daardoor de grond sneller opwarmt ook door uitstraling van de kas. De grondsoort is hier zavelgrond die mogelijk ook wat sneller opwarmt dan kleigrond. En dat de plant maar 1 meloen hoefde groot te brengen zal ook wel schelen. 

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrassing!!! :mrgreen: Nadat mijn 14 Kazakh meloenplanten, na planten, binnen 1 week allemaal door de slakken waren opgegeten durfde ik de 4 resterende Sugar Baby Watermeloenplantjes niet op mijn moestuin te zetten. Maar er was nog een alternatieve plek. De bult naast ons, ontstaan door jaren groenafval daar te dumpen bovenop de Duizendknoop die daar erg blij mee was) Vrind Fred haalt nu de DZK daar weg en plant van alles op die geweldige vruchtbare aarde (mogen van het onwetende bestuur de aarde daar niet weghalen want... ohohoh gevaar voor DZK verspreiding...) dus brengen we de planten naar de aarde.

Had er niets van verwacht, het was al tamelijk laat qua planten. Maar... ze groeiden en groeiden. Zeer onoverzichtelijk, stond van alles anders tussen. Niet getopt oid. Maar had paar week geleden wel een klein bolletje ontdekt. Wauw... daar was ik al blij mee. Had ik in ieder geval het groeiproces van de plant gezien.

En dus... ging ik vorige week de meloenplantslierten weghalen (zeer koude nachten voorspeld hier, in koude kas bleek het 2 graden te zijn geweest)... en.... wat... heeee.... WAUW.... Een hele grote meloen!!!  En nog één... Joepie. En er volgenden nog meer.

Maar liefst 6 meloenen!!! :razz:

Eén was aangevreten (en weer dichtgegroeid) dus dacht deze maar te moeten testen. Helaas bleek deze niet rood, ook nog niet roze en had geen smaak.

De anderen liggen nu in de vensterbank in de hoop dat ze nog afrijpen en smaak ontwikkelen.

Geen idee of dat ook werkelijk gaat gebeuren?

Maar superblij met dit resultaat.

20241004_154543.thumb.jpg.49f34a4510458d0383391ce280070b13.jpg

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...