Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Meloenen in 2024


Ruderalis

Aanbevolen berichten

Dit jaar kweek ik voor het eerst watermeloenen, 2 soorten Sugar Baby en Tigrimini F1.

Bij de Cantaloupe die ik ook kweek is het overduidelijk wanneer ze rijp zijn: ze verkeuren naar lichgeel en de zoete geur komt je al tegemoet zodra je de kas binnen komt.

Bij watermeloenen vind ik het toch erg lastig om te bepalen wanneer ze rijp zijn.

 

@Kevins Moestuin je geeft aan dat de tendril dan bruin moet gaan verkleuren. Dit zijn dan toch die groene krulletjes op de onderstaande foto's (die bij deze nog fris groen zijn).

 

Tigrimini:

 

Meloen2024-09-0602watermeloenTigrimini.thumb.JPG.523d347fef9bfc463e5820c9d9f0f249.JPG

 

 

Sugar Baby

 

Meloen2024-09-0604watermeloenSugarBaby.thumb.JPG.07adc179fb821a8f6204a0e4506cf64e.JPG

 

 

 

Binnenkort plaats ik nog wel wat meer foto's van mijn meloenen kweek dit jaar.

 

Voor degenen hier die ook op Instagram zitten: onlangs al een post over de Cantaloupe meloenen geplaatst.

  • Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mai Pensato klopt dat zijn indd die groene krullen en ik had dus veel filmpjes gekeken waarbij iedereen adviseert te wachten tot ze verdorren maar merk al dat dit dus niet altijd gebeurd waardoor ik van de 8 watermeloenen er 4 heb kunnen weg gooien omdat deze aan het fermenteren waren toen heb ik laatst nog 4 meloenen geoost waarvan 2 een groene tendril hadden en 2 bruin, de ene bruine was rijp, de andere was overijp en heb ik weg kunnen doen, de 2 met groene tendril waren beiden goed dus snap er nu ook niks meer van vooral omdat echt elk filmpje adviseert om te wachten tot te tendril verdroogt is.

aangepast door Kevins Moestuin
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sluipwesp mijn grootste sugar baby werd bijna 5 kilo alles behalve klein te noemen en de rest zat rond die 3 tot 3,5 kilo, alle vruchten waren in de eerste week van juli gezet sommige al in juni ik weet wel zeker dat de gezetten vruchten van juni degene waren die dus gingen fermenteren🙈

 

Hier hebben ze 8 a 9 weken gehangen dus dan klopt die 50 dagen wel aardig jah goeie tip.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...