Kuikhoven Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Ik stond net in de keuken mijn paprika's te snijden en zat me weer te ergeren aan al die zaadjes die erin zitten. En toen vroeg ik me ineens af of je deze zaadjes kan planten en of er dan wat uitkomt? Misschien een stomme vraag maar weet niet of dit het zaad is waar de paprika ook werkelijk uitkomt Quote
geedee Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 ja hoor....die uit de rode paprika moet je pakken....het kunnen wel andere paprika's worden dan die, waar je de zaadjes uitgehaald hebt....je weet niet of die paprika aan een gemodificeerde plant zat...Maar ik heb hetzelfde gedaan met de zaadjes van oranje snoeppaprika's....zo uit de supermarkt...t potje in Heb van die planten geoogst Quote
Kuikhoven Geplaatst: 31 maart 2012 Auteur Geplaatst: 31 maart 2012 Wat super leuk nou dat is iig 1 plant waarvan ik dan mijn eigen zaadjes kan halen leuk! Quote
geedee Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 lees dit topic maar eens post59851.html?hilit=snoeppaprika#p59851 Quote
Henrietje Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Heb zojuist je Homepage bekeken; zite er geweldig uit. Wat ben jij veelzijdig zeg. TOP! Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Ik heb het van de week ook gedaan met een rode peper, was woensdag, dus ben zeer benieuwd of het wat gaat doen. Quote
dennislp Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Je handen wassen nadat het zaad er uit gehaald is, is soms wel aan te raden Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Kuikhoven Geplaatst: 31 maart 2012 Auteur Geplaatst: 31 maart 2012 Zitten in pepers ook zaden? Mijn peperplantjes krijgen nu hun 3e en 4e blaadjes pas dus denk dat ik nog even moet wachten voor ik daar zaadjes uit kan halen ben erg benieuwd of je peperplantjes wat worden! Quote
tnauta Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Zitten in pepers ook zaden? Mijn peperplantjes krijgen nu hun 3e en 4e blaadjes pas dus denk dat ik nog even moet wachten voor ik daar zaadjes uit kan halen ben erg benieuwd of je peperplantjes wat worden!Hier ook een 4tal peperzaadjes uit een supermarkt peper gehaald en in de grond gedrut. Ze zijn mooi opgekomen en zijn zo'n 10 cm groot. Als je de zaden in een bakje water legt kan je de zaden die zinken gebruiken. Degenen die drijven zijn leeg en dus niet meer kiemkrachtig Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Enjoy! Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Wat een tof idee!Ik ga volgende week mijn eerste groentenbak maken. Zo eerst de paprika in de koelkast plunderen en in stekgrond doen. Kan die vast beginnen!Heeft iemand nog wat groente zaadjes over om te proberen? Liefst iets waar ook een mooi (gekleurd) bloemetje aankomt! Bak komt nl vlak bij onze siertuin te staan. Quote
Jelmer Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 ik heb het ook een poos geleden gedaan met paprika een peper Quote “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Infinite Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Ik heb een weekje geleden salade gegeten met komkommer, sla en tomaat uit de supermarkt. Tasty tom tomaten van de appie. Tijdens het schoonmaken van de snijplank 3 zaadjes op een stukje vochtig keukenrol gelegd in mijn mini-kasje. en warempel, na 3a4 dagen (!!!) waren alle 3 de zaadjes ontkiemt. Nu heb ik een aantal tasty tom plantjes in het raamkozijn staan van zo'n 6cm hoog hartstikke leuk. Nooit verwacht dat het wat zou worden! Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Bubbels Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Bij mij doen de zaden uit de supermarktpaprika het beter dan die uit een zakje.En ja, er zitten zaden in pepers. Als je er eenmaal eentje per ongeluk mee gekauwd hebt vergeet je dat ook écht niet meer. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Rantje Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Ik heb een weekje geleden......... na 3a4 dagen (!!!) waren alle 3 de zaadjes ontkiemt. Nu heb ik een aantal tasty tom plantjes in het raamkozijn staan van zo'n 6cm hoog Als dat alles binnen een week is zou ik je plantjes maar heel snel meer licht geven of een stuk koeler gaan zetten.... Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Infinite Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 @Rantje:Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Eigenlijk heb ik deze plantjes helemaal niet nodig, ik heb al 2 mooie tomaten planten gekregen van mn paps. Die wil ik echt uit laten groeien. De tasty tom is meer mn eigen probeerseltje/testje... Wanneer zie je dat een plantje echt te slungelig word om ooit nog een fatsoenlijke plant te kunnen worden? Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Rantje Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 2 Kiemblaadjes op een steeltje van 6 cm??? Dan kan je ze verspenen hoor, net wat dieper de grond in maar wel zo dat de kiemblaadjes boven de grond blijven. En het is ook leuk, zeker het proberen waard.Verspenen doe je als er echte blaadjes zijn, die al wat gegroeid zijn (de echte blaadjes zien er anders uit dan de eerste 2 kiemblaadjes) En als ze echt te slungelig zijn zo ik het wat eerder doen Maar laat even een foto zien anders?! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Infinite Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Hihi, arme plantjes, zo gewaardeerd, zo vergroeid..lol. Ik zie wel wat ervan terecht komt . Ik zal binnenkort weet wat foto's maken en in mijn topicje posten. o.a. van het mini-grut. Altijd leuk om bij te houden p.s. ik kan altijd weer nieuwe tasty tom's kopen en zaaien haha, ik weet nu hoe het moet. Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
[email protected] Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 Hoi, ja ik had opeens een paprika plant in mijn keuken plant pot, toch een zaadje terecht in gekomen tijdens het koken en nu heb ik al twee paprika’s aan de stengels hangen! (3 weken later) Hilarisch bijna! Ook omdat ik me steeds afvroeg wat er nu toch voor 70 cm lange stengel naast mijn plant groeide. Het werd me duidelijk toen er een mini paprika verscheen 😂😂😂! Groetjes 1 Quote
Moonsparkle Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Ik heb een jaar geprobeerd paprika te doen, de meeste uit een zakje zaad en twee uit een biologische gele paprika. De biologisch uit de winkel deden het het best. Alleen met alleen een buiten ruimte doe ik het niet meer, te weinig plek voor iets wat zo weinig opbrengt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.