Martijn Geplaatst: 23 januari Share Geplaatst: 23 januari De pootaardappels zijn besteld: Frieslanders en Donald. Ditmaal besteld bij Vreeken. Hopelijk komen ze voor eind maart 2024 aan. Ben benieuwd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan W Geplaatst: 26 januari Share Geplaatst: 26 januari Voor mij dit jaar opnieuw Sevilla en een nieuwkomer Glorietta, van beide 1kg via de Velt samenaankoop pootgoed en zaden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 7 maart Share Geplaatst: 7 maart De eerste drie rijen Anais gezet, twee weken voorgetrokken in een kweekkasje en gepoot onder een plastieken tunneltje. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobN Geplaatst: 7 maart Share Geplaatst: 7 maart Ik heb net mijn poters binnen. Lady Christl (voor het eerst proberen) Vita Noir (voor het eerst proberen, paars/zwarte aardappel) Vitabella, vroege favoriet, gewoon prima te eten en redelijke opbrengst Mozart, middellaat, altijd prima opbrengt, vaak flinke joekels Santé, goed voor stamppot. De mozart wel kleinere pootmaat dan ik gewend was. Ik zie weleens filmpjes waarbij ze 2 tot 3 aardappels vlak bij elkaar poten. Zit dat mekaar niet in de weg? Iemand ervaring mee? Levert dat meer op ? Quote Onkruidmanager 1.0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 7 maart Share Geplaatst: 7 maart (aangepast) Ik zie ook wel eens van die filmpjes, en dat gaat echt super. Soms komen de aardappels al gewassen uit de grond. 😜 Verschil kleine maat pootaardappelen / grote maat pootaardappelen U hebt keuze tussen kleine maat pootaardappelen (28/35 of 28/40) en grote maat pootaardappelen (35/50 of 35/45). Over het algemeen kiezen consumenten voor de kleine maat en professionele telers voor de grote maat. De reden is als volgt: Kleine maat pootgoed: Geeft minder scheuten, dus minder aardappelen, maar wel grotere aardappelen. Dit is eenvoudiger om te schillen en heeft daarom de voorkeur voor de consument. Grote maat pootgoed: Geeft meer scheuten, dus meer (ietwat kleinere) aardappelen. Over het algemeen is de opbrengst in kilo’s van grote maat hoger, waardoor meer interessant voor professionele telers. 7 maart aangepast door Patrijs 3 Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobN Geplaatst: 7 maart Share Geplaatst: 7 maart haha ja die tonnen, zo mooi nep altijd. Maar toch heb ik ook wel echte filmpjes gezien van lui die er 3 of 4 in zon ton doen, en dan toch redelijk wat kunnen oogsten uit zon emmer. Maar als je met klein pootgoed minder scheuten hebt, kan je denk ik best wel 2 dicht bij elkaar poten, heb je wat meer grotere aardappels? Ik heb allemaal 28/35 besteld maar de mozarts zijn echt veel kleiner dan ik gewend was, meer 28 dan 35 zegmaar. Naja, we zien wel. Ik ga wel wat proberen. Quote Onkruidmanager 1.0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Martijn Geplaatst: 20 maart Auteur Share Geplaatst: 20 maart De eerste aardappelen zitten erin. 1 juni is de streefdatum 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jasophoria Geplaatst: 21 maart Share Geplaatst: 21 maart (aangepast) Ik heb dit jaar maar wat aardappelen uit mijn zakken van de supermarkt gehaald. Challenger een gewone kruimige aardappel en Camel een iets kruimige rode aardappel. Die laatste is mijn favoriet die ze in de supermarkt verkopen. Je hebt van die aardappelen, als je die bakt, moet je steeds olie bij gieten, omdat ze zo erg olie op slurpen. Dat doet deze niet, 1 x olie in de pan en klaar, dus je eet veel minder vet. En hij schilt en snijd fijn, en ik vind hem lekker. Die Challenger is in verhouding met Camel een baksteen om te schillen, zeg maar😆 21 maart aangepast door Jasophoria 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tielse flipje Geplaatst: 21 maart Share Geplaatst: 21 maart Op mijn ouderlijk bedrijf sneden we de grote poters wel eens doormidden. Wel steriel werken om geen virussen te verspreiden en dan de wond laten verkurken voor het poten. Maar ja, dit was wel duur pootgoed in de hogere, vrijwel virusvrije, klasses (S en SE). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roelie Geplaatst: 22 maart Share Geplaatst: 22 maart Frieslanders, Vitanoir, Cammeo, Texla en Sevilla. We gaan de goden maar weer eens verzoeken en dit weekeinde gaan de vroege piepers alvast in de grond. Het zijn er niet zoveel, stuk of dertig totaal en zoveel bloempotten heb ik wel staan om ze in geval van vorst even af te dekken.... We gaan het beleven... ☺️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 23 maart Share Geplaatst: 23 maart Vandaag de vroege piepers gepoot. Amandine. Getwijfeld vanwege het natte weer, maar ja, het kan wel regenen tot Kerstmis! Dus de gok genomen! 😊 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 23 maart Share Geplaatst: 23 maart Hier zitten de vroege er ook weer in. camea en alouette. Al vanaf 9 maart. Ik denk ze wel af als t gaat vriezen. Volgende week de middelvroege aardappelen. Texla als laatste half april. Waarom noem je een aardappel eigenlijk leeuwerik? (Alouette) Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roelie Geplaatst: 24 maart Share Geplaatst: 24 maart Tja, waarom? Waarom noemen wij alle rassen tezamen "piepers" ? Geen idee.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 27 maart Share Geplaatst: 27 maart Drie rijen van elk 25 Anais gepoot. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 maart Share Geplaatst: 28 maart Vandaag Franse pootaardappels gekocht.naam ben ik even kwijt.zaten al kleine uitlopers aan,nu op slaapkamer.half april gaan ze de moestuin in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jasophoria Geplaatst: 30 maart Share Geplaatst: 30 maart Ik heb mijn aardappelen ook geplant in grow bags dit jaar, makkelijker om de grond te verhogen. 4 grow bags met 3 poot aardappelen per stuk.. Hopelijk gaat het zo wel lukken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Martijn Geplaatst: 31 maart Auteur Share Geplaatst: 31 maart Eergisteren de Frieslanders gepoot. 8 rijen van 15. Zatten al lange uitlopers aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 8 april Share Geplaatst: 8 april Nou ik heb de meeste piepers in de grond zitten. Alouette, en Desirée. Ik had eerder al wel wat Doré gepoot, in de kas en in potten en die staan al mooi boven. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Martijn Geplaatst: 23 april Auteur Share Geplaatst: 23 april De vroege aardappels staan er mooi op. Hebben de laatste nachten onder het plastic geslapen. 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 23 april Share Geplaatst: 23 april Hier lichte vorstschade aan drie rijen Anais die net boven kwamen, onder het tunneltje gelukkig geen schade. Ze nog maar even aangeaard en gelijk de laatste 35 Triplo gepoot. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wegpiraat Geplaatst: 29 april Share Geplaatst: 29 april Op 21-april heb ik poot aardappels van het tuin centrum geplant. is het erg als de poot aardappelen zacht en wat verrimpelt zijn. Ik twijfel of ze wel zullen groeien.. Het is voor mij de eerste keer dat ik aardappels kweek. hoelang duurt het voordat je het eerste blad boven grond komt? Ik kweek de aardappels per 2 in 26 liter Zakken van Amazon. En per 3 in 30 liter kweek emmers. totaal 45 poot aardappelen. Met de stokjes probeer ik 2 katten uit de zakken te houden😂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei Share Geplaatst: 24 mei Ze doen het hier niet onaardig, al heb ik geen idee wat er onder de grond gebeurt natuurlijk. 2 Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 24 mei Share Geplaatst: 24 mei Op 29-4-2024 om 19:43, Wegpiraat zei: hoelang duurt het Komt er al wat op? Dat zou wel moeten nu als je ze niet te diep hebt gezet. wij ook twee potten, eigenlijk een oude waston en een zinken emmer, respectievelijk 2 en 1 poter. Ze komen al boven we gooien er steeds aarde bij is de bedoeling. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 26 mei Share Geplaatst: 26 mei 4 Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kevins Moestuin Geplaatst: 26 mei Share Geplaatst: 26 mei Dat ziet er goed uit, ik ga binnenkort ook oogsten maar wacht nog even ze bloeien al 3 weken volop maar staan er verder nog kerngezond bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.