HansK Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Ik vraag me af wat plusminus de opbrangst per stok is voor stoksla- en snijbonen... Dan weet ik straks tenminste hoeveel stokken ik moet zetten. 3-4-5-6... ik weet het nu nog niet. Lastig Quote
hansm Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Dat is niet zo voorspelbaar ligt aan ras en allerlei omstandigheden, wel kan ik je vertellen dat ik 3 plantjes per bamboestok zet en dat meestal x 6 stokken totaal of x 8 stokken totaal op een dubbele rij met bovenin 1 zo'nhorizontale stok Quote Players only love you when they're playing.
HansK Geplaatst: 30 maart 2012 Auteur Geplaatst: 30 maart 2012 Hmm, het komt er op neer dat het gewoon uitproberen is dus. Niemand die een ruwe schatting kan maken. 1 stok, 3 plantjes per stok, x aantal sla/snijbonen? Quote
Menph Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Goede, doch lastige vraag. In de lectuur ook nooit een berekening van tegengekomen. Ik schat 300 gram per stok over het hele seizoen. Quote
helena Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Vorig jaar had ik 7 boontjes ( heilige boontjes, stokbonen ) daaruit zijn 112 grote peulen gegroeid. Heb ze niet gewogen Quote
Gemma Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 @Menph:Sorry hoor, ff helemaal off-topic, maar wat een geweldige foto heb jij bij je avatar!!! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Menph Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Haha. Alweer twee jaar oud, en met met een Photoshop 'fake bronze' skin offcourse. Maga offtopic. Terug naar stokbonen. Quote
HansK Geplaatst: 31 maart 2012 Auteur Geplaatst: 31 maart 2012 Goede, doch lastige vraag. In de lectuur ook nooit een berekening van tegengekomen. Ik schat 300 gram per stok over het hele seizoen. Als je het hebt over stok. Refereer je dan naar 1 plant of naar een stok waar de plantjes tegenaan groeien? In dat laatste geval: van hoeveel plantjes per stok ga je uit bij je schatting? Quote
annemiek123 Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Ik ga dit jaar ook voor het eerst stokbonen zetten, dus 3 plantjes per stok...ik maak een piramide van 3 stokken en wil tegen elke stok een ander soort laten klimmen, kan dat? Zelf zaden oogsten doe ik toch niet.... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
meekje Geplaatst: 31 maart 2012 Geplaatst: 31 maart 2012 Verleden jaar heb ik twee verschillende soorten aan een driepoot laten groeien en dat ging prima!Had twee driepoten gezet, een met Borletti en een soort snijbonen en een met paarse stokbonen en heilige stokbonen.Stond leuk omdat ze allemaal een andere bloei hadden en natuurlijk ook andere bonen.We bleven bonen eten, meerdere keren per week en hebben ook nog veel weggegevenDe heilige bonen hebben we eerst vers gegeten, de rest heb ik laten drogende laatsten hebben we net verleden week gegeten muv degenen die ik weer ga zaaien... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Gemma Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 In mijn moestuinboek van Wim Oudshoorn staat : "Van 5m2 stamslabonen kunnen 7 à 8 kg boontjes worden geoogst. Stokslabonen leveren per 5m2 ongeveer 10 kg op ". Hopelijk heb je er wat aan? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Menph Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 @ HansK Drie uiteraard. Men spreekt van stokbonen, maar niet van 'stok', als het over bonen gaat. Quote
Menph Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 Stokslabonen leveren per 5m2 ongeveer 10 kg op. 10kg:5m²=2kg per m² 2kg:4 (4 stokken per m²)= 500 gram per stok. Ben ik dan zo zuinig met m'n 300 gram? Quote
Gemma Geplaatst: 3 april 2012 Geplaatst: 3 april 2012 Stokslabonen leveren per 5m2 ongeveer 10 kg op. 10kg:5m²=2kg per m² 2kg:4 (4 stokken per m²)= 500 gram per stok. Ben ik dan zo zuinig met m'n 300 gram? Het is bij mij ook maar "boeken-wijsheid" hoor.. Ik heb dit jaar voor het eerst bonen en ben ook wel benieuwd! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
HansK Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Geplaatst: 3 april 2012 Ik vind het nogal tegenvallen. Toch maar wat meer stokken zetten dan. Ik had wel gerekend op een paar ons aan 1 bonenplantje... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.