Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024


Anna3

Aanbevolen berichten

Teriyaki noodles (zakje van de supermarkt), met laat toegevoegde prei, fijne plakjes champignons, 4 kipspiesjes spicy (Lidl) in de lengte gesneden, uet: een pluk selderij, knoflookbieslook, lavas en 4 biquinho pepertjes (vriezer), en 1,5cm aan verse Rooster Spur peper in dunne ringetjes.

 

Beetje peper en zout, chilipoeder en een eetlepel Lidl sambal er door, zwetend de nacht in met de ventilator, heerlijk.

 

Nu een filmpje aan, morgen een rustige dag. Paar toastjes met leverworst, bieslook erop als snack. Scheelt hopelijk wat spijt morgenmiddag.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo ik ben nou al aan het smullen! Gevulde druivenbladeren uit de tuin met een cacik met eigen yoghurt, dille en munt en vooraf yoghurtsoepje met verzuurde yoghurt die ik in de koelkast was vergeten en eigen pepermunt en eitje. Ow ja. En die salade uiteraard.

25d63be582d8fc0feec7a6fe37cfb1d0.jpg

Ik had ze afgetopt met blad wat ik had geplukt. Dat geeft een extra zuurtje wat bij dolma (of sarma) heerlijk is.

e6bc4c7db7606e1afe8c632f04f388c8.jpg

Ze zien er nogal gehusseld uit. Zijn ze ook. Worden uit de snelkookpan omgekiept in een schaal. Straks mooi serveren. Smaak is in elk geval perfect. Ben er heel blij mee.

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren al gemaakt maar voor twee dagen: luie risotto uit de oven, met spitskool die ik van Jorieke kreeg. Gisteren gegeten met overheerlijke veldvarkenkarbonades en vandaag met kabeljauw met tomaatjes en gember uit de oven.

  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuinbonen uet met tzatziki waarin komkommer en olifantenknoflook uet.

 

PXL_20240711_153911549.thumb.jpg.f4951a1a7786eba01a5378b400643699.jpg

 

Edit: ik kan beter een groen filter over deze foto gooien, want het ziet er ontzettend beige uit, terwijl het echt super groen en romig en fris smaakt! 

aangepast door Arja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekookt uit de tuin van Jorieke: pasta met verse pesto, sla,paprika en komkommer en vandaag in soja en gember gemarineerde reepjes Veldsnitzels met spitskool en rijst.  
Boterham met verse pruimenjam met in de jam enkele kumquats. 

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste courgettesoep van dit jaar. Twee  jonge Costata romanesco + een solo olifantknoflook + een rijpe sugar rush peach met een ui van de Aldi en een bouillonblokje aanbraden en met wat water garen en dan met een flinke lepel roomkaas even de blender erover. Slùùùrp!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andijvie uet, roergebakken. Erbij creme van canellibonen, worteltjes en bietjes, allemaal ues (uit eigen (super)markt). Met zelfgebakken desembrood, geroosterd want een beetje oud. De rookmelder ook getest, die doet het nog.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond een niet zo'n standaard maaltijd van (op het visje na) geheel eigen teelt.

 

hap1907.thumb.JPG.6b239815ce4c9f65656fe2d191dbb8e7.JPG

 

Kort geblancheerde zeekraal en kousenband. Kousenband kort opgebakken met een gefruit sjalotje. Zeekraal eveneens kort opgebakken. Aardappeltjes zijn van het ras Nicola. Als toetje een schaaltje blauwe bes.

  • Like 5

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...