Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024


Anna3

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Rookie zei:

Okonomiyaki

Die moest ik opzoeken! Nooit van gehoord alhoewel ik wel van de hartige pannekoeken ben. Heb je dan aan een pannekoek genoeg Rookje? Is dat Japanse mayo en wat zit er nog onder?

Ā 

Ik at bietjes uit de tuin van @Jorieke123Ā gestoofd in pakketjes in de oven met knoflookbieslook oregano salie en tijm uet.

Daarbij een heerlijke malse VeldvarkenkarbonadešŸ˜‹šŸ˜‹

Ā 

2DEAED66-3222-46D5-B73B-C3B15555C80B.thumb.jpeg.44cec14e3bd2c77f35fc650eb308b1d5.jpeg

  • Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde Ā šŸŒŽ

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, appelvrouw zei:

gestoofd in pakketjes in de oven

Wat een goed idee @appelvrouw! Er zaten gisteren wat verse bietjes in mijn pretpakket van Groentebroer en ik was al aan het denken wat daarmee te doen. Dit dus! Hoe lang laat jij de pakketjes in de oven?

aangepast door Dahli
Toevoeging vraag
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze, de gele ( beide flink overgoten met olijfolie maakt een heerlijk sapje voor over de aardappels) drie kwartier en de roze Chioggia wel een uur. Op 200. Ik maakt het meestal wat eerder zodat ik zeker ben dat het gaar is, in het dichte pakje in de dichte oven blijft het nog een tijd warm

  • Like 2
  • Thanks 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde Ā šŸŒŽ

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geoogste snijbiet gegeten.

Gekozen voor de snelle bereiding; alles blad en stelen heel fijn gesneden en gestoofd in aanhangend water.

papje gemaakt van bloem en melk ( eitje met bast erdoor gedaan) Ik proef of snijbiet steeltje net beetgaar is en voeg dan het papje toe ā€¦klontje boter, peper, zout, nootmuskaatā€¦ melk toevoegen tot de juiste saus dikte..ff laten garen . Gekookte aardappels niet ietā€¦en oven gegaarde kip kluifjes niet van eigen kip erbijā€¦šŸ˜‹

was weer heerlijk!šŸ˜‹

Ā 

Ā 

F983D73E-DD9F-4337-B6FC-70E016B18721.jpeg

AFBFC9A9-9DD4-474E-A81B-431674441972.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, appelvrouw zei:

Die moest ik opzoeken! Nooit van gehoord alhoewel ik wel van de hartige pannekoeken ben. Heb je dan aan een pannekoek genoeg Rookje? Is dat Japanse mayo en wat zit er nog onder?

Ā 

Ā 

Ā 

Dit is een hele dikke pannekoek, er zit dan ook heel veel groente in.

Hij was enorm machtig, we hadden hier met z'n tweetjes genoeg aan.

Ik heb geen japanse mayo, dus ik heb maar wat geĆÆmproviseerd, ik had nog een restje Aziatische dressing en ik heb er nog wat pittige mayo overheen gedaan.

Voor herhaling vatbaar, vonden we hier allebei.

Ik volg niet echt recepten, ik frutsel maar wat aan, maar deze was heel goed geslaagd.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1081518105df99519e61870a9edfa1e6.jpg
9673ea3a44f129ec4fe6893050de8a56.jpg

72556accbd0dade2f77e0cc05e5d4c94.jpg



Ik ging sla oogsten in mijn moestuinbak.
Eerst de vlinder eruit gered. Toen de ravage gezien. 13 paksoi weggeknaagd. 9 bloemkool zaailingen alleen de wortels nog van over. De sla volledig ondergepoeptā€¦ voorkeur is duidelijk van dit gezin.

Ik heb alle rupsen aan de kippen gegeven. De man vond het zielig. Ik niet meer.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heerlijk broodje bosvruchtenjam. Tjonge ik heb nog nooit jam uit de winkel gehad die zo goed smaakt als eigen gemaakte jam; geparfumeerd, niet te zoet en je ruikt de vruchten al voor je de hap neemt..

Iemand van jullie wel eens gekochte jam gehad die even goed als home made jam was?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde Ā šŸŒŽ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...