Gallox Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Bio potgrond bij de Aldi voor 2,39 2 Quote
Gallox Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Ah, ik zie nu pas dat deze tip al gegeven was, Nou ja, dan maar een keer extra 🙂 2 Quote
donaldk Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 11 uren geleden, Tanja65 zei: Ik heb op diverse andere plekken gekeken, en daar zijn ze allemaal duurder als ie kijkt naar wat je er voor krijgt en niet alleen de goedkoopste zak uit het rek trek. De aanbieding bin de Aldi betreft ten eerste biologische potgrond, en heeft daarnaast ook voeding voor 5 maanden. Ter vergelijk een paar willekeurige prijzen: Praxis - Pokon biologische potgrond 40 l langwerkend €9,59 aanbiedingsprijs, andere merken nog duurder Welkoop - Pokon biologische potgrond 40 l (regulier) €8,19 enz Ik vind dat een behoorlijk prijsverschil. Wat is er biologisch aan grond? Wat er staat is :'voeding uit biologische meststoffen', dus koeien of kippestront? Als je geluk hebt wat vinasse, maar dan moet er nog wat P bij. En vijf maanden dat geloof ik niet. Mesten moet je altijd zelf doen. Dat geldt voor alle potgrond. Het is echt supergek geworden met prijzen. Premium lijn van BvB, Florentus 70L, varieert van 19 euro tot 5,65 bij eerste online orientatie. Echt absurd. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Op 13-2-2024 om 19:24, Lia56 zei: Ik heb 12 blokken gehaald... de rest was op 😏 En twee dagen later lag er hier weer volop. Bellen kan niet. Maar als je veel nodig hebt kun je wel bestellen zeiden ze aan de kassa. Maar net als eeerdere jaren wist niemand hoeveel je dan moest bestellen, of hoeveel er in een doos zit. En ik had nog voorraad. Lag op vrijdag veel meer dan de 13 die ik toen meenam, woensdag lagen er maar 8. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Laten jullie even weten of het goed spul lijkt die Kwekers Trots bio potgrond bij de Ald?! Dan ga ik ook langs, anders enkel de andere winkels. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
geert h Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Weet iemand of de biologische potgrond van de Aldi turfvrij is? Quote
Liekie Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Foto van de zak potgrond van de Aldi 1 Quote
donaldk Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 (aangepast) Er zit dus gelukkig nog wel wat veen in, zelfs een beetje Witveen, kalk is gewoon hetzelfde als alle BvB substraat. Die houtvezel waar er meer dan de compost van in zit, is naar verwachting geen expand houtvezels, maar zaagsel of andere verstikkende troep uit de kraker, misschien kan onze substraat professional @Mai Pensato hier iets over zeggen. Ook al is het een concurrent. Ik neem aan dat de organische meststof niet meer dan de helft van de zak omvat, dus die 4kg is gewoon per Kubieke meter @Liekie indien je hem gekocht hebt, heb je al gekeken hoe de inhoud eruit zet? 21 februari 2024 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
rorror Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 6 uren geleden, Inloggevens kwijt zei: Heel veel consumentenpotgrond is echt zeer matig van kwaliteit. Regelmatig hoor ik verhalen van mensen dat planten er niet goed in groeien. In vergelijking met professionele potgrond is het 'papperige meuk'. Het is geschikt voor grondverbetering, niet om mee te kweken. Die mening heb ik ook. Bouwmarkten/supermarkten potgrond sla ik af. In dit topic van de aanbiedingen hebben we al heel wat ervaringen gedeeld, ook foto's van de potgrond zijn er te zien. Dus voor de geintreseerde lees het oude topic even door. 30 minuten geleden, donaldk zei: @Liekie indien je hem gekocht hebt, heb je al gekeken hoe de inhoud eruit zet? Ben ook benieuwd naar de foto ervan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Gallox Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 (aangepast) -bericht verwijderd- 21 februari 2024 aangepast door Gallox Quote
rorror Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 @Gallox Foto werkt niet, aangezien je een link hebt gebruikt, die naar je eigen gmail inbox item verwijst. Die post heb ik even weggehaald. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 Hierboven een Foto Rorror bedoelt eigenlijk een foto van de inhoud van de zak. Voor de structuur van de potgrond en zo. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 4 hours ago, donaldk said: Wat is er biologisch aan grond? Nou, ik zou het fijn vinden als er geen (resten van) bestrijdingsmiddelen in zitten. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 (aangepast) 5 uren geleden, donaldk zei: Wat is er biologisch aan grond? Wel, als je de compost of ‘moestuingrond’ van de gemeente eenmaal hebt gehad, met stukjes gemalen plastic, dan is er toch wel verschil. Ik heb geen illusies. In deze wereld is er niets meer echt biologisch. Maar dan toch, onderscheid is er wel. I’ll take my chances. En ongetwijfeld is kwekerspotgrond beter. Maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Het moet hier maar mee. 21 februari 2024 aangepast door Tanja65 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Liekie Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 (aangepast) 6 hours ago, donaldk said: @Liekie indien je hem gekocht hebt, heb je al gekeken hoe de inhoud eruit zet? Helaas geen foto daarvan, ik heb de zakken laten liggen en een bestelling gedaan bij de lokale scouting die een potgrondactie houden. Goede grond voor een eerlijke prijs en dan ook nog een lokale club sponsoren leek mij een betere besteding van mijn geld. 21 februari 2024 aangepast door Liekie Quote
Gallox Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 (aangepast) 6 uren geleden, rorror zei: @Gallox Foto werkt niet, aangezien je een link hebt gebruikt, die naar je eigen gmail inbox item verwijst. Die post heb ik even weggehaald. @rorror Foutje, bedankt! 21 februari 2024 aangepast door Gallox Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 @donaldk als ik houtvezel op een potgrond verpakking zie staan haak ook ik direct af wat een troep is dat zeg en vaak zit er ook nog eens heel veel van dat spul gemengd in je potgrond. Ik kan gelukkig goede kwaliteit potgrond kopen vor 4 euro per 40L zak waar dit niet in zit bij een lokale kweker 😀 Quote
donaldk Geplaatst: 21 februari 2024 Geplaatst: 21 februari 2024 (aangepast) 8 uren geleden, Tanja65 zei: Wel, als je de compost of ‘moestuingrond’ van de gemeente eenmaal hebt gehad, met stukjes gemalen plastic, dan is er toch wel verschil. Ik heb geen illusies. In deze wereld is er niets meer echt biologisch. Maar dan toch, onderscheid is er wel. I’ll take my chances. En ongetwijfeld is kwekerspotgrond beter. Maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Het moet hier maar mee. Bij allemaal moet je minimaal een grondwagen tegelijk afnemen, bij losgestort of een vrachtwagen bij big bags. Voor een paar pallets met zijn dure 50L EN 12580 zakken komt Jongkind echt niet meer, 22 februari 2024 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 @Kevins Moestuin Klasmann Deilman heeft een duidelijke proefrappartage gedaan de expanded woodfiber die in die potgrond voor commercieel gebruik zat gaf een duidelijk betere doorworteling en wortelgroei. Dit is niet het artikel met met zonder plaatjes, maar de reclamepagina: https://klasmann-deilmann.com/en/products-solutions/alternative-raw-materials/greenfibre/. KD heeft nog meer ingredienten die je nooit in Fleurella vindt. Maar ja dat is niet wat er in zit en vind nog maar eens (betaalbare) potgrond zonder zaagsel en spaanders. 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Wie weet er welke fruitbomen Lidl sinds vandaag heeft staan? En welke fruitstruiken de Lidl zaterdag heeft? Enkel de gewone braam? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Moestuinertje Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 (aangepast) Deze week bij Kaufland in Duitsland. €1,49 voor een 20 liter zak. Ook nog eens vrij van turf! Ik heb 4 zakken gehaald. Nog niet gebruikt. 22 februari 2024 aangepast door Moestuinertje 2 Quote
donaldk Geplaatst: 23 februari 2024 Geplaatst: 23 februari 2024 Op 22-2-2024 om 01:08, donaldk zei: Wie weet er welke fruitbomen Lidl sinds vandaag heeft staan? En welke fruitstruiken de Lidl zaterdag heeft? Enkel de gewone braam? En vanaf woensdag bij Aldi, maar plaatjes zijn zo klein dat ik niet of nauwelijks kan zien welke soorten stuikjes Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Kevins Moestuin Geplaatst: 24 februari 2024 Geplaatst: 24 februari 2024 Ik zag net een mooie advertentie op facebook voorbij komen van iemand die fruit struiken verkoopt voor 3,50 per stuk heeft ook best veel mooie variteiten erbij zitren, wel is het alleen afhalen. Quote
Inloggevens kwijt Geplaatst: 24 februari 2024 Geplaatst: 24 februari 2024 Staan er al een tijdje op, is in Wassenaar. Voor de kopers: ik zou de kluiten van de Vaccinium /blauwe bes goed controleren op larven van de Taxuskever. Voor je het weet haal je een plaag in huis. 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 24 februari 2024 Geplaatst: 24 februari 2024 @Inloggevens kwijt dankje ik zal het goed in de gaten gaan houden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.