Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pepers 2024

Gallox

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...

Lemon drop zit tussen 20.000 en 40.000 Sco volgens mij. Vergelijkbaar met bijv Cayenne.

Heb deze afgelopen jaar voor het eerst gekweekt. Erg goed bevallen, enorme oogst. Komend jaar weer.

Update Sco ligt nog wat hoger zie ik nu: 30.000-50.000

aangepast door Mai Pensato
  • Like 1
  • Thanks 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Arja zei:

Ik ben kwa pepers best een watje, en ik kan hem redelijk hebben. 

Dat is goed om te weten. Dan kunnen wij hem ook goed hebben vermoed ik. 

Wij hebben normaal altijd de Spaanse peper. Ik ga deze ook eens proberen. Niet komend jaar, want genoeg andere peper zaden. Maar ik zet hem op de lijst voor als de zaden op raken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja zeg... na toch zeker twee maanden niet naar ze te hebben omgekeken dacht ik echt geen levende peperplanten meer aan te treffen. Het is ook al onder het vriespunt geweest, hier in het Noorden, ook in de kas was het onder nul gaf de thermometer aan.

Toch lijkt de Yatsufusa het nog erg naar de zin te hebben.

Jammer voor de foto had ik helaas wel net de rode pepers eraf geplukt, de groene laat ik nog maar even zitten, kunnen die ook nog lekker afrijpen. :shifty::lol:

20241217_183538-EDIT.thumb.jpg.aa6d51a499ddbc67cda135b037c12fa4.jpg

De buurvrouw (van wie de kas is) had ook nog een enthousiast plantje met leuke vruchtjes groeien. 👃

20241217_185329.thumb.jpg.8e55262351834bc10803cee104bd9d63.jpg

Verder heb ik toch echt nog een jaszak vol met diverse pepers kunnen oogsten. Geheel onverwacht.

Helaas heb ik nu wel de buurvrouw de afgelopen jaren enthousiast gemaakt en heeft ze nu zelf ondervonden hoe het is om een aantal tomaten en pepers in de kas te verbouwen, we deelden hem dit jaar, en dus is na 14 jaar er een eind gekomen aan het gebruiken van de kas van de overburen (door de jaren heen dus ook verschillende overburen... en toch mocht ik al die jaren de kas gebruiken).

Erg blij dat ik dat al die jaren heb mogen doen. Maar ga de kas absoluut missen.

En nu maar bedenken hoe het volgend jaar moet... gaan we weer met plastic improviseren.

aangepast door Erny
  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...