rorror Geplaatst: 23 november Share Geplaatst: 23 november Laatste oogst van het buiten seizoen. Alles planten zijn geruimd. 5 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
donaldk Geplaatst: 23 november Share Geplaatst: 23 november Ga je nog wortelstokken overhouden Ro? Of lekker herzaaien? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rorror Geplaatst: 24 november Share Geplaatst: 24 november Nee, heb alles weggedaan. De enige twee die overwinteren is de Jalapeno bonsai van 5jaar oud en een bijna 2jarige Biquino peper. 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 10 december Share Geplaatst: 10 december Gisteren de laatste Cayennes geoogst, buitenteelt in pot: Nooit eerder waren de laatste Cayennes zo traag. Alle andere jaren was de oogst eind augustus wel helemaal gedaan. 5 Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: dinsdag om 11:43 Share Geplaatst: dinsdag om 11:43 Wegens beestenbende naar buiten verbannen. Nog steeds niet ècht kapotgevroren. De vruchten rijpen zelfs nog af. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: dinsdag om 12:05 Share Geplaatst: dinsdag om 12:05 @arja dat doen ze nog hartstikke goed joh! Is dat een lemon drop? De pepers in de kas doen het eigenlijk ook nog best goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: dinsdag om 12:06 Share Geplaatst: dinsdag om 12:06 Ja,lemon drop. Denk dat de smaak/scherpte wel verschilt van de pepers die bij zonnig en warm weer rijpten. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gitta Geplaatst: dinsdag om 14:46 Share Geplaatst: dinsdag om 14:46 Wat is de sterkte van pittigheid bij de lemon drop? @Arja Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: dinsdag om 15:16 Share Geplaatst: dinsdag om 15:16 Ik ben kwa pepers best een watje, en ik kan hem redelijk hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mai Pensato Geplaatst: dinsdag om 17:46 Share Geplaatst: dinsdag om 17:46 (aangepast) Lemon drop zit tussen 20.000 en 40.000 Sco volgens mij. Vergelijkbaar met bijv Cayenne. Heb deze afgelopen jaar voor het eerst gekweekt. Erg goed bevallen, enorme oogst. Komend jaar weer. Update Sco ligt nog wat hoger zie ik nu: 30.000-50.000 dinsdag om 17:48 aangepast door Mai Pensato 1 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gitta Geplaatst: dinsdag om 19:37 Share Geplaatst: dinsdag om 19:37 4 uren geleden, Arja zei: Ik ben kwa pepers best een watje, en ik kan hem redelijk hebben. Dat is goed om te weten. Dan kunnen wij hem ook goed hebben vermoed ik. Wij hebben normaal altijd de Spaanse peper. Ik ga deze ook eens proberen. Niet komend jaar, want genoeg andere peper zaden. Maar ik zet hem op de lijst voor als de zaden op raken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: woensdag om 12:35 Share Geplaatst: woensdag om 12:35 Ik ben kwa pepers best een watje, en ik kan hem redelijk hebben. Als ze zonder/weinig zon zijn nagerijpt, hebben ze amper hitte nog. Want het is eigenlijk bedt een pittigers. Ze zitten rond de 30.000 shu. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: woensdag om 12:37 Share Geplaatst: woensdag om 12:37 Ja, ik denk dat ik deze zo kan opknabbelen. Zal het eens proberen. Met die zomerse types doe ik dat maar niet 🌶️🔥 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: donderdag om 02:02 Share Geplaatst: donderdag om 02:02 (aangepast) Nou ja zeg... na toch zeker twee maanden niet naar ze te hebben omgekeken dacht ik echt geen levende peperplanten meer aan te treffen. Het is ook al onder het vriespunt geweest, hier in het Noorden, ook in de kas was het onder nul gaf de thermometer aan. Toch lijkt de Yatsufusa het nog erg naar de zin te hebben. Jammer voor de foto had ik helaas wel net de rode pepers eraf geplukt, de groene laat ik nog maar even zitten, kunnen die ook nog lekker afrijpen. De buurvrouw (van wie de kas is) had ook nog een enthousiast plantje met leuke vruchtjes groeien. 👃 Verder heb ik toch echt nog een jaszak vol met diverse pepers kunnen oogsten. Geheel onverwacht. Helaas heb ik nu wel de buurvrouw de afgelopen jaren enthousiast gemaakt en heeft ze nu zelf ondervonden hoe het is om een aantal tomaten en pepers in de kas te verbouwen, we deelden hem dit jaar, en dus is na 14 jaar er een eind gekomen aan het gebruiken van de kas van de overburen (door de jaren heen dus ook verschillende overburen... en toch mocht ik al die jaren de kas gebruiken). Erg blij dat ik dat al die jaren heb mogen doen. Maar ga de kas absoluut missen. En nu maar bedenken hoe het volgend jaar moet... gaan we weer met plastic improviseren. donderdag om 02:03 aangepast door Erny 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HenkvOost Geplaatst: donderdag om 10:45 Share Geplaatst: donderdag om 10:45 Ik heb dit jaar ook veel pepers gekweekt 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dahli Geplaatst: donderdag om 21:56 Share Geplaatst: donderdag om 21:56 @HenkvOost Leuk weer een peperliefhebber! Welke soorten heb je afgelopen seizoen gekweekt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HenkvOost Geplaatst: 21 uren geleden Share Geplaatst: 21 uren geleden De Aji Charpita, Buena Mulata, 5 colours mix 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 18 uren geleden Share Geplaatst: 18 uren geleden 2 uren geleden, HenkvOost zei: 5 colours mix Chinese 5 color, of een mix van 5 verschillende kleuren pepers?🤔 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.