Sanne de Goede Geplaatst: 20 november 2023 Geplaatst: 20 november 2023 (aangepast) Beste tuinliefhebbers, Onze vijgenboom heeft soort van meerdere stammen waarvan er 1 afgestorven is en deze lijkt een schimmel te hebben. Wij wonen hier pas sinds kort dus wij kennen de historie van deze boom niet. Wat raadt u aan hiermee te doen? Is het voldoende om dit dode stamdeel weg te zagen of moet ik er nog iets ander mee? Alvast veel dank voor het meedenken. Hartelijke groet, Sanne 20 november 2023 aangepast door Sanne de Goede Quote
tielse flipje Geplaatst: 20 november 2023 Geplaatst: 20 november 2023 Wegzagen tot iets boven het gezonde hout, de schimmel is een gevolg en niet de oorzaak van het dode hout. Het gezonde hout is afgegrendeld van het dode hout. Verder niets doen. 1 Quote
Sanne de Goede Geplaatst: 21 november 2023 Auteur Geplaatst: 21 november 2023 Ga ik doen! Hartelijk dank voor je reactie. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 21 november 2023 Geplaatst: 21 november 2023 Sluit me geheel aan bij @tielse flipje Kleine toevoeging: een vijgenboom kan in de winter een beetje invriezen bij snoeiwonden. Zorg er dus altijd voor dat als je een zijtak afsnoeit, je een klein stukje boven de stam laat staan. Zo voorkom je dat hij invriest in de stam, en alles erboven afsterft. Daarnaast ook belangrijk om te voorkomen dat er een 'holte' ontstaat waarin water kan blijven staan. Dus goed 'schuin afsnijden', net zoals bij een bos bloemen! 1 Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.