Anneli Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Ik ben net begonnen met mijn tuin...Ik heb nu een stuk van 2,5 x 2,5 waar ik aardeiplantjes op wil zetten...maar hoeveel plantjes kunnen hier nou op? Kan iemand mij helpen? Quote
henkg Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Erwin Duivenvoorden zegt:Er mogen max.5-8 planten per vierkante meter staan. Meer planten geeft niet meer opbrengst alleen meer rotte vruchten. Lees (veel) meer op: http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=6 Voor potten en bakken die rondom vrijstaan, gelden andere waarden: minimaal 2 a 4 liter potinhoud per plant. Hoe minder liters per plant: hoe lastiger het is om de grond blijvend vochtig te houden.aardbeienplanten-hoe-dicht-op-elkaar-t3635.html?hilit=aardbeien 2 liter#p63010Hier lees je ook iets over plantafstand in de volle grond. Ik destilleer daaruit: niet minder dan 33 cm tussen de planten. Betekent 9 planten per m2. Bij 7 per m2: 7 x 2,5 x 2,5 = 44 stuksBij 9 per m2: 9 x 2,5 x 2,5 = 56 stuks Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.