Henrietje Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Even een vraagje over het zaaien van mini tomaat, Tiny Tim. Wat er op het zakje staat is me niet helemaal duidelijk n.l.Ik wil de plantjes in een wilgentenenmand planten omdat de Tiny Tim tomatenplanten klein blijven (30-50 cm) . Moet het zaaigoed eerst binnen gezaaid worden of kan het nu meteen buiten?Het gaat om een niet al te grote mand dus het zal om 2 à 3 plantjes gaan. Hoeveel zaad moet ik hiervoor zaaien; m.a.w. komen meestal alle zaden goed op of moet je een ruime hoeveelheid voorzaaien om drie planten te krijgen? Ben duidelijk een beginneling. Quote
Musje Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Ik zou 5 of 6 zaden zaaien. Mijn ervaring met de Tiny Tim is een opkomst van 100%. Tomaten zaai je binnenshuis voor in maart. Vanaf half mei kunnen ze naar buiten. Quote Maar na de winter komt de lente weer.
freggel Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Vorig jaar zijn bij mij ook alle Tiny Tims opgekomen. Dit jaar 1 niet. Als je er 4 zaait ben ik er eigenlijk wel vrij zeker van dat je er minimaal 3 groot krijgt. Ik zou er nu dus een paar voorzaaien in kleine potjes binnen. 1 Zaadje per potje en dan half mei naar buiten. Ik heb er ook een aantal in potten gehad buiten en ze deden het goed! Quote blog/freggel/
Henrietje Geplaatst: 21 maart 2012 Auteur Geplaatst: 21 maart 2012 Bedankt voor jullie reacties. Duidelijk een makkelijk zaadje dus..lol. Quote
Raxia Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Toch even wat tegenkracht: van mijn eerste gezaaide Tiny TIm's (4 stuks) kwam er 1 op... Tweede lichting gaat een stuk beter, van de 12 ééntje niet (had expres meer gezaaid omdat ik bang was dat er weer veel niet op zouden komen) Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 21 maart 2012 Geplaatst: 21 maart 2012 Bij mij ook alles op gekomen, 2 heb ik verwijderd omdat die er niet goed,krachtig uit zagen. Ben ook van plan om er 2 of 3 in een mand te zetten, en je hoeft ze niet te dieven of te toppen ideaal. Quote
Henrietje Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Geplaatst: 22 maart 2012 Nou, wacht het wel af. Ik zaai er 6 en hoop er twee of drie over te houden. Hey...apart....niet dieven. Zitten ze er gewoon niet in dan? Er staat op het zakje dat het een laagblijvend ras is.....wat zou laag zijn????? Zo'n 50 cm of zo??? Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Bij mij staat er 40 cm, maar bij de peulen en erwten stond vorig jaar ook 40 cm en hebben de 70 wel gehaald hoor, Ja het is voor mij ook de eerste keer met de tiny tim tomaten wat ik gelezen heb, moet je ze gewoon tot een struik uit laten groeien, dus ik laat de natuur zijn gang maar gaan. lijkt me een ideale plant. Quote
Henrietje Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Geplaatst: 22 maart 2012 We wachten het idd maar af. Ben trouwens niet zo blij als de peulen zoooo groot worden. Dan moet ik ze verplaatsen. Quote
freggel Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 De Tiny Tim is hier bij mij inderdaad een centimeter of 40 geworden vorig jaar, zowel in de volle grond als in potten. Het plantje hoef je inderdaad niet te dieven of te toppen. Een makkelijk plantje met veel lekkere tomaatjes! Quote blog/freggel/
Henrietje Geplaatst: 1 april 2012 Auteur Geplaatst: 1 april 2012 Nog niks van de Tim bespeurd. Heb vanochtend opnieuw gezaaid. Quote
Bubbels Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Zeer enthousiast zaadje. Kwam eerder op dan 3 andere tomatensoorten. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
freggel Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Wanneer heb je gezaaid? Rond 22 maart, toch? Goed dat je nog wat gezaaid hebt, maar ik vermoed dat de eerder gezaaide snel op zullen komen. De mijne kwamen binnen ongeveer anderhalve week boven. Quote blog/freggel/
Missmass Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Ik ga ze ook zaaien en wilde 2 planten in hangmanden laten groeien, maar hangen deze tomatenplantjes wel af, of blijven ze recht overeind staan? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Henrietje Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Geplaatst: 3 april 2012 Ik had ze 25 maart binnen gezaaid, miss. ben ik wel te ongeduldig maar er was echt helemaal niets veranderd.....We achten het wel af. Volgens mij blijven deze rechtop staan Missmass......http://images.google.com/search?num=50&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&sa=N&tab=wi&lr=lang_nl&q=tiny Quote
Missmass Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Ben erg benieuwd, heb ze eindelijk binnen en meteen gezaaid in mijn kasje binnen. Iemand hier al resultaten met het zaaien van deze tomaatjes? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Henrietje Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 Jaaaaaaaaaaaaaaa.......er komen vijf groene friemeltjes boven de grond!!!!!! Quote
Missmass Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Oke, dat wil dus zeggen dat je een kiemtijd hebt gehad van ongeveer 3 weken. Weet ik een beetje wat de leidraad is hier en hoef ik niet in de paniek te schieten als ik over 2 weken nog niets mocht zien . Hoe heb jij gezaaid trouwens? Ik heb 8 kokos zweltabletten gebruikt en in elk tablet 1 zaadje geplant. Ze staan nu heel licht binnen boven de verwarming. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Missmass Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Oh oh! Sorry! Heb me vergist!! Ik dacht dat de soort Tiny Tim's heette, maar het zijn TomBerries... Worlds smallest tomato. Die heb ik dus gezaaid... Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Henrietje Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 Maar na een week of twee verwachtte ik niks meer en heb ze buiten gezet.....opgegeven en wilde nieuwe gaan zaaien......Maar toch nog een kans gegeven op de vensterbank boven de verwarming en....voila. Ik heb gewone potgrond gebruikt. Straks als ze naar buiten mogen komen ze in de MM en daar zit speciale grond in. Volgens mij hoef je je dus geen zorgen te maken!!!! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.