Ruben1990 Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Ik heb behoorlijk last van katten in mijn tuin. Weet iemand een diervriendelijke manier hoe ik de katten uit mijn tuin kan houden? bvd Quote
fre3ke Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Ik denk plantenspuit. Ik heb ook veel last, ze besluipen de vogels en spitsmuizen in mijn tuin. Ik begrijp sowieso niet dat mensen die aan een bosrand wonen een kat nemen, dan weet je dat je verantwoordelijk bent voor een slagveld. Quote
marcelru Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 In het verleden redelijk succes gehad met een supersoaker. Ik denk eigenlijk alles waar ze nattigheid bij voelen. Quote
Lia56 Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Is er niet zo iets als automatische beregening na beweging? Quote
AshaiRey Geplaatst: 13 juli 2023 Geplaatst: 13 juli 2023 Jazeker. Een automatische sproeier die op beweging reageer. Is bedoelt voor reigers af te schrikken. Nadeel is dat je er een tuinslang aan moet koppelen en de kraan open. Dat is niet zo'n probleem want water loopt er niet uit. Alleen als hij een paar seconden spuit. Wat wel naar is is dat de tuinslang in de zon warm wordt en zacht waardoor deze van de koppeling kan afschieten. Ervaring deskundige wat dat betreft. Dus is het aan te raden om een (wasmaschine) waterstop aan de kraan te doen en deze op een paar liter in te stellen. Quote Groetjes,Bram
st3ven Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Ik heb zo'n sproeier met bewegingssensor, maar ik vind dat niet goed werken. Als het waait bewegen planten, en gaat de sproeier steeds aan. Ook als er geen katten zijn. Wat hier wel (een beetje) werkt tegen kattenstront is om: - een klein beetje kippenmestkorrels op bedden te strooien. De stank is kennelijk ook voor katten niet aangenaam. - sateprikkers om de 20 cm in de grond te prikken. Ze zullen er met gemak tussendoor wandelen maar blijkbaar minder fijn om te kakken. Helaas zit de stront hier dus wel veel op de paadjes tussen bedden, want daar natuurlijk geen satéprikkers en mest. Ik heb al veel verschillende materialen getest als bedekker van de paadjes, waar katten niet van zouden houden, maar nog niks gevonden dat werkt. Ze kakken hier niet vaak op tegels, dus ik ben aan het overwegen om alle paadjes te betegelen. Succes! Quote
Arja Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Ik werk ook met sateprikkers, het moedigt ze aan om een ander plekje te zoeken. In mijn bloementuin bijvoorbeeld, of op een ander vers omgeploegd stukje waar iig geen te consumeren groentes hoeven te groeien. Het werkt redelijk. Quote
HerbalX Geplaatst: 7 augustus 2023 Geplaatst: 7 augustus 2023 Hier een zelfde probleem om 2000m2 kattenvrij te houden. Het liefst kom ik op een diervriendelijke manier van de beestjes af, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik door de creatieviteit heen ben dus ik hoop eerlijk gezegd dat er iemand een redelijke manier heeft om van de katten af te komen. De overlast komt vooral van de poep, het de vogels die ze vangen, de kuiken die ze vangen/opeten en de spullen die ze kapot maken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.