Ga naar inhoud

Ervaringen accu tuinpomp

MSDG

Aanbevolen berichten

Voor het beregenen van de moestuin ben ik afhankelijk van een handpomp die op circa 20 meter van m'n tuin af ligt. Nu ligt er op 30 meter een sloot waar ik ook uit zou kunnen putten. Omdat het heen en weer sjouwen van emmers nogal een klus is en we i.v.m. ligging in een woonwijk en de duurzaamheid geen benzinepomp aan willen schaffen, ben ik de zoektocht gestart naar een goede pomp op accu. Ik ken een tuinder die een dompelpomp van Bosch heeft en daarmee een IBC-vat vult over een afstand van ca. 15m, daar is hij dik tevreden over en eerlijk is eerlijk, dat gaat behoorlijk goed. Ik vraag me af welke sterkte je nodig hebt als je 40-50 meter wilt overbruggen met zo'n accupomp en of zo'n klein model daar voldoende voor is. Voor de duidelijkheid, het betreft dit pompje: https://www.hornbach.nl/p/bosch-accu-dompelpomp-excl-18-v-accu-en-lader/10508914/?sourceArt=10361846&trackArticleCrossType=vv&url=10508914

Vergelijkbare pompjes zijn er ook van andere merken, dus dat maakt niet zoveel uit. Maar wie heeft er ervaring met een dompelpomp op accu en wie kan mij vertellen of een pompje als deze voldoende is om die afstand van 40-50m te overbruggen die ik nodig heb? (Nee, ik heb dus niet genoeg opgelet bij natuurkunde om dit zelf uit te kunnen rekenen. :) )

P.S.: Ik kon geen vergelijkbaar topic vinden waar deze vraag zo concreet gesteld is, hopelijk helpen de antwoorden hier om duidelijkheid te verschaffen. De technologie staat immers niet stil en er kan steeds meer uit een accu geperst worden, dus het zou mooi zijn als we de ervaringen over accu tuinpompen hierin kunnen verzamelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit deze pomp aan op de opvoerslang van een zwengelpomp. Aan die slang zit, onderin de grond een zeef/filter.

Er komt dus geen vuil mee, hooguit wat zand.

Ik gebruik aan de uitvoerkant een gewone tuinslang van 5  of 30 meter. Dat werkt voor mij prima.
Ik heb zo’n vanzelf uitschuifslang geprobeerd, maar daar was de druk niet hoog genoeg voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...