Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stropharia rugosoannulata

woldistel

Aanbevolen berichten

Indrukwekkende oogst!

Wat vonden jullie van de smaak? Ik vond het een combinatie van asperge smaak met paddestoel aroma (of omgekeerd). Zeker niet slecht, wel bijzonder. En sterkere smaak dan ik o.b.v. internet verwacht had.

Ben ook wel benieuwd of drogen de smaak veranderd; heb je er al eentje op die manier geprobeerd Jorieke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Geen idee,maar in mijn bak is de Stropharia dit jaar niet meer verschenen en iets soortgelijks aan de jouwe wel in grote getale. Het zou kunnen dat de bak niet genoeg voeding meer heeft voor Stropharia en er dus een andere opruimer voor de restjes is. Complex spul, die paddenstoelen 🤔

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

Hee, ineens weer een best flinke zwam kunnen oogsten! Ik zag de snippers wat omhoog bollen en toen ik daar voorzichtig wat weghaalde zat er een mooie paddenstoel onder. Die leek niet echt lekker door de nieuwere laag snippers te komen. Misschien volgend jaar pas wat later weer nieuwe snippers toevoegen aan de bak...? 

Er zijn ook wat beesten die zitten te peuren in die plek met houtsnippers. Of dat nou merels zijn, of onze eigen eenden ofzo, dat weet ik niet. 

• Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...