Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het laatste stuk van de tuin is nu ook vol want eindelijk heb ik een kas(je). 
hij is 2x2 meter, meer ruimte was er echt niet op die mooie plek waar vanaf 12 uur tot zonsondergang de zon op staat. 

Ik wil er graag 1 komkommer plant en 1 augurkenplant in kwijt. 
Hoeveel paprika en tomatenplanten kan ik dan nog kwijt?

Ik heb er geen stellingen oid in, dus alle planten kunnen de hoogte in. 

Geplaatst: (aangepast)

Ik had drie rijen van vijf tomatenplanten in een soortgelijk kasje.

Dat kan net.

Ik doe dat niet meer omdat het te veel werk voor me was om in de krappe ruimte alles aan te binden en te dieven.

En in de warmte functioneer ik ook niet goed.

Ook moet het dan erg bijgehouden worden, na drie weken vakantie tref je anders een ondoordringbaar tomatenoerwoud aan. 

Nu heb ik er alleen een paar komkommerplanten in, die  eerst omhoog en dan naar voren groeien. De tomaten staan buiten. Dat gaat langzamer en met meer risico maar wel minder werk en ik kan er buiten zo veel zetten als ik wil.

Als je de komkommer en augurk achterin zet kunnen er zeker negen tomaten voor in 3x3 verband.

De komkommer maakt veel groot blad, dus die zou ik achteraan zetten en de augurk kan eventueel ook prima buiten.

Foto uit mijn  BLOG .

20200520_180246.thumb.jpg.c5ab2c68bab050cd4c66dfc71eb1f0d7.jpg

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Ik had voorgaande jaren tomaten ook buiten, nooit problemen mee gehad en mooie opbrengst. Maar op die plek komt nu het zwembad te staan aangezien die flink groter is. En in de grote moestuin hiervoor van 40m2

heb ik halfschaduw dus daar kunnen ze niet bij. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...