JustinDanny Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Goede dag, Mijn vriend en ik zijn bezig geweest met moestuin plantjes, we hebben ze eerst binnen laten groeien, en toen naar buiten gezet, we hebben buiten met van die holle pijpen een paar bogen gemaakt, en zijl met gaatjes erin over gedaan, nu door de storm en de regen zijn er al 3 planten geknapt, ook loopt de kat van de buren telkens door de tuin heen te banjeren en ligt er iedere keer poep in. Is het verstandig om een kooi om de bak heen te maken, van bv 120 hoog. en erom heen, gaas en folie? graag hoor ik er meer van. Mvg. JustinDanny Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 (aangepast) Ik weet niet wat voor planten je al buiten gezet hebt, maar voor de meeste planten is het nog erg vroeg. In april gaan de meeste tuinders starten met zaaien op de koude grond. Tomaten, pepers, courgettes etc. zet je pas half mei op de tuin. Dan groeit alles ook veel harder en krijg je stevige planten. En die kat,.... Tja. Alles is mogelijk tussen foei zeggen of je buks van zolder halen. Maar goede buren houden is ook belangrijk. Dus kijk liever of je wat af kunt schermen. Probeer je folie kas wat te verstevigen. Met een extra boogje. Met een plank of tegels kun je de folie goed strak houden. Dan blijft het wel staan. Afgelopen tijd waaide het best hard. 2 april 2023 aangepast door Veldjesgraaf Tekstcorrectie Quote
Patrijs Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 (aangepast) 4 minuten geleden, Veldjesgraaf zei: Ik weet niet wat voor planten je al buiten gezet hebt, maar voor de meeste planten is het nog erg vroeg. Dat valt wel mee denk ik, mijn tuin is al grotendeels gevuld. Alleen het zomerspul dat niet tegen vorst kan moet nog even wachten. Denk aan exoten als tomaat, courgette, paprika, komkommer, mais en nog een paar. Maar de rest is al hard aan de groei. En aan T.S. : De meeste planten kunnen zichzelf lastig verdedigen, je zal ze daarmee moeten helpen. Ofwel vrij naar Jules Deelder: " De moestuin wordt voortdurend bedreigd. Katten, vogels en rukwinden maken tuinieren allerminst gemakkelijk." Succes! 2 april 2023 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.