Frans Geplaatst: 7 februari 2023 Geplaatst: 7 februari 2023 Ze zijn er weer. Vanaf morgen ook nog eens in de weekaanbieding. 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
donaldk Geplaatst: 7 februari 2023 Geplaatst: 7 februari 2023 De nieuwe van afgelopen jaar, slechts 50% van de klassieker tegen 100% van het geld. Werden toen gemaakt/geleverd door de leverancier van de grote moestuinbakken op pootjes. Dus plastic zal goed zijn, Maar onpraktisch klein. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Karietje Geplaatst: 8 februari 2023 Geplaatst: 8 februari 2023 ik vond deze vorig jaar ook niet optimaal, had liever die vorige versie. Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Anna3 Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 Geen aanbieding, maar als alternatief voor het Actionbakje is deze wellicht interessant: https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/tuinwinkel-online/zaaihulpmiddelen-kweekkasjes-zaai-stektrays-kweekfolie-steeketiketten-containerpotten/zaaibakjes-zaaitray-stektray-stekpotjes/zaaibak-43-1 Deksel zit er niet bij, maar heb je wellicht nog wel over? Althans, bij mij gaan worden de bakken veel meer gebruikt en die slijten dus harder. Versie met deksel is duurder: https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/tuinwinkel-online/zaaihulpmiddelen-kweekkasjes-zaai-stektrays-kweekfolie-steeketiketten-containerpotten/broeikasjes-propagator-verwarmde-kweekbakken/propagator-43-klein-1 Quote
jootje Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 Lidll. Vanaf woensdag 15 februari. 3 Quote
donaldk Geplaatst: 9 februari 2023 Geplaatst: 9 februari 2023 Dank je Jootje. Hopelijk hebben dit jaar wat breder assortiment, was vorig jaar echt naatje. twee soorten struik erwtjes. Waren geen struikjes, maar meer bodembedekkers en leverden geen platjes of wanneer plantjes bijna geen erwtjes. Zoek wel erwten, dus ip zijn welkom. Iemand nog tips voor grote rettichs? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Waaslander Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 Over de kweekbakjes van de Action . Het is maar wat je zoekt . Ik had een tijdje geleden deze besteld . https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/33984/mini-broeikas-kweekkas-binnen Even smal en dit omdat ik het eigenlijk ideaal vind om op de vensterbank te plaatsen tussen het glas en de glasgordijnen . Het voordeel van die van de action is dat deze een platte bodem hebben , die van tuinadvies uitsparingen voor waterverdeling en eventueel kokostabletten in te plaatsen . Ik kweek zelf in kleine potjes en uitsparingen zijn juist te klein om deze in te plaatsen en daardoor stabiliteit niet ideaal daarom doe ik eerst wat rijnzand er in dat gaatjes juist opgevuld zijn . Dus vorige week daar ook enkele van meegebracht omdat ik dacht dat deze ideaal waren . Bij thuiskomst deze nog eens deksel en bakje uit elkaar genomen en opgesteld . En wat mij eigenlijk tegenviel is de lucht dichtheid van de bakjes . Ja deze kunt je regelen met zwarte knop bovenaan het deksel maar staan deze dicht heb je nog redelijk wat verluchting doordat de deksels op de kopkanten wat ik dacht was voor gemakkelijk deksel op en af te nemen was ook een gat zit .Dus op het zicht is de ventilatie boven open zetten was al dan niet verluchten is het gewoon al dan niet verdubbelen van ventilatie. Quote
rorror Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 In welke week nummers is vaak elk jaar de potgrond in de aanbieding? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 (aangepast) Uhm was het Gamma (goedkoopste) in maart en Karwei in april? Heb er al een paar jaar niet opgelet. Zag het in ieder geval niet in gammafolder voor komende week. Op potgrond aanbied gegoogled n zie dat de cocosblokjes er komende aanbiedingweek weer zijn, wel weer duurder 0,99 in de aanbieding. Ander kleur label op plaatje. 12 februari 2023 aangepast door donaldk 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
rorror Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 8 minuten geleden, donaldk zei: Op potgrond aanbied gegoogled n zie dat de cocosblokjes er komende aanbiedingweek weer zijn, wel weer duurder 0,99 in de aanbieding. Thanks daar haal ik er van de week een aantal van op voor op voorraad. Gebruik het alleen voor de zaailingen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
donaldk Geplaatst: 12 februari 2023 Geplaatst: 12 februari 2023 2018 Gamma eerste week mei, 2019, laatste week april. Karwei zal dan een maandje eerder zijn. Maar let op zakje kost nu al 5,49 bij de Gamma. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
HerbalX Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 12 hours ago, rorror said: Thanks daar haal ik er van de week een aantal van op voor op voorraad. Gebruik het alleen voor de zaailingen. De fleurella potgrond is daar in die periode vaak 3 halen 2 betalen, al zie ik dat de originele prijs inmiddel meer als een euro hoger ligt in vergelijking met eerdere jaren. Quote
HerbalX Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 On 2/7/2023 at 10:54 PM, Frans said: Ze zijn er weer. Vanaf morgen ook nog eens in de weekaanbieding. Vanaf 8 February bij de Pelckmans in Lommel (Belgie, voor diegene die op steenworp afstand wonen) Quote
Frans Geplaatst: 13 februari 2023 Auteur Geplaatst: 13 februari 2023 Op 12-2-2023 om 17:30, rorror zei: In welke week nummers is vaak elk jaar de potgrond in de aanbieding? Wat de Gamma betreft zou dat weleens in maart kunnen zijn. Ik heb eens ingelogd op mijn account daar en zag dat ik er vorig jaar op 15 maart 6 zakken van 40 kilo kocht voor 14,76 euro. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Marinke Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 (aangepast) Bij de praxis vorig jaar in de eerste week van april zie ik in mijn geschiedenis. 14 februari 2023 aangepast door Marinke Quote
Patrijs Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Bij Ranzijn, en vorige week twee zakken potgrond voor 5 Euro. Ik weet niet of dat nog zo is. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 9 minutes ago, Patrijs said: Bij Ranzijn, en vorige week twee zakken potgrond voor 5 Euro. Ik weet niet of dat nog zo is. Dat is niet duur Quote
Patrijs Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 (aangepast) Heb het even opgezocht, die aanbieding loopt nog. Ik heb de zak nog niet open dus ik weet de kwaliteit niet, het kan wel een mengsel van zaagsel en gemalen karton zijn...... De kwaliteit van potgrond wisselt erg. 14 februari 2023 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
donaldk Geplaatst: 15 februari 2023 Geplaatst: 15 februari 2023 Op 13-2-2023 om 12:41, HerbalX zei: De fleurella potgrond is daar in die periode vaak 3 halen 2 betalen, al zie ik dat de originele prijs inmiddel meer als een euro hoger ligt in vergelijking met eerdere jaren. Vorig jaar gehele seizoen ja, maar er is toch een keer een week-end actie of was het pinksteractie of zoiets geweest, met 1+1, hoorde ik later van anderen hier. En zeg maar gerust 2 euro meer, 5,49 bij Gamma, grote kans dat Karwei een paar dubbeltjes meer is, en ja ik kwam onlangs nog wat aanbiedingen tegen van 1,69, 189, 2 nog wat tegen die ik ooit had gemailt naar mijn chauffeur, die ik moest bedelen om te rijden. De Kokosblokjes zijn dit jaar weer van Staro, vorig jaar losten die goed op, dus heb ik er nu vijf meegenomen, zal er eentje uitproberen. Ik heb die olijfgroene vensterbank bakjes nog eens bekeken bij de action, toch nog niet zo slecht en ja de helft van dat Belgische bakje. De grote moestuin kweektafel/balk is nu 14,95 (vorig jaar nog 12,95) en god value for money vergeleken met concurrentie, met waterdichte bak ook geschikt voor binnen. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 Op 14-2-2023 om 18:48, Patrijs zei: Bij Ranzijn, en vorige week twee zakken potgrond voor 5 Euro. Ik weet niet of dat nog zo is. En de Action is 14,95 tot en met dinsdag, of dat het op is. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 Op 9-2-2023 om 13:30, jootje zei: Lidll. Vanaf woensdag 15 februari. Nog aanraders in het beperkte assortiment? Moet zaterdag nog een keertje terug, vandaar... Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
jootje Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 Volgens mij niks nieuws….ik ben vandaag gegaan, wilde een aantal zakjes lathyrus zaden. en laten ze dat nu net niet hebben! Grrr….De afgelopen jaren hadden ze die wel…. Quote
MSDG Geplaatst: 16 februari 2023 Geplaatst: 16 februari 2023 @donaldkde peterselie, bieslook, sla en bietjes ben ik tevreden over. Bloemzaden zijn ook goed en veel voor weinig geld. Heb twee jaar geleden uizaden gekocht en die kiemen nog zeer goed. Alleen jammer dat het niet bio is. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
jootje Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Lidl. vanaf zaterdag 25 februari: Quote
donaldk Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 19 uren geleden, MSDG zei: @donaldkde peterselie, bieslook, sla en bietjes ben ik tevreden over. Bloemzaden zijn ook goed en veel voor weinig geld. Heb twee jaar geleden uizaden gekocht en die kiemen nog zeer goed. Alleen jammer dat het niet bio is. Bio of niet geef ik niet om, gebruik zelf ook wel wat minerale meststoffen. Zelfs voor spul waarvoor ik meer en meer organische meststof(fen) gebruik en wil gaan gebruiken, maakt mij het niet uit of het wat minerale zouten gehad heeft tijden kweek zaad. Ui is iets wat wel duurder geworden is, maar het blijft iets waar redelijke aanbiedingen voor zijn en ik hoogstens enkel kilo's per jaar van gebruik. Ik had wel een zakje bosuizaad meegenomen. Volgens mij heb ik nog wel wat ongebruikt peterselie zaad van afgelopen twee jaar. Ik heb ook wat sla gekocht vorig jaar ook weer. Maar als nateelt in 30L pot kwam die afgelopen september? niet meer op. Was de koudste soort zover ik kon zien. Zoek dus ook de aanrader voor hele vroege en late seizoen (dus nu of in kas al vorige maand, en september tot.... En een zomersoort. Ik heb al wat maar kan morgen altijd bij halen. De Dix Huit Jour kegelradijs kwam toen nog wel deels op, dus die kan ik ook aanraden. Bieten lusten wij niet, heb wel een zakje swiss chard, dus de witgroene snijbiet meegenomen. En tja bieslook heb ik al zeker 15 jaar niet meer hoeven zaaien. Heb al jaren eigen zaa in de groentela liggen, maar ook na 1 winter kiemde de bieslook =zaad uit eigen oogst niet echt goed (deed vast iets fout, want buiten zaaien ze zich zelf wel uit. En komen in elke kier op. Dus dat kun je niet wegeten, zo snel gaat dat. Ik zag geen Rucola dit jaar, maar misschien over het hoofd gezien. Ik denk dat ik van afgelopen jaren zaad heb, dus als ik het zie neem ik zakje mee, Rucula sla is zo duur geworden... Mijn eigen tip, vooral voor verdichte bodems is de Rosa F2 halve lengte Rettich/Rammenas/Daikon Radish. Ik zag maar een doosje direct nadat karton van karretje ging dus kan op zijn. ik heb dus nog open zakje, eigen oogst en nu een back up zakje, grond zou nu ook de lange kunnen gebruiken, maar die hebben ze al jaren niet meer. Dus gaan we door met de kleine rode., Want de grond drukt de kop altijd nog boven de grond om te bevriezen:-(. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.