Gianni1234 Geplaatst: 28 juni 2023 Geplaatst: 28 juni 2023 Op 28-6-2023 om 11:06, rorror zei: Tip voor beter wortelen van stekken is om de onderkant van de stek wat te beschadigen. Rond de beschadigingen bij Cambium gaan dan de wortels groeien. Eventueel stekpoeder gebruiken. Staan ze nu in water of in potgrond? Expand Dat heb ik ook gedaan, met een scherp mesje. Circa 2 cm ondereen oog zijn de stekken afgesneden, waarbij dat deel flink is beschadigd met een mesje, natgemaakt, gedipt in stekpoeder en daarna geplant. Potgrond! Wel wat lossere potgrond, in zoverre dat relevant is. Quote
Patrijs Geplaatst: 28 juni 2023 Auteur Geplaatst: 28 juni 2023 Rozentopic openen? Snijbiet, tuinbonen, postelein en raapstelen geoogst. Paprika's water gegeven en tomaten gedieft en ingebonden. De eerste helft van de knoflook geoogst en te drogen gelegd. Gelijk dat stukje gespit en er begonnen een bonenhok te bouwen. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Grork Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 (aangepast) Prei aangeaard, tomatenplanten op dieven gechecked, alleen de onderste bladeren bij de tomatenplanten verwijderd, één paprikaplantje een betere leefsituatie gegeven, twee gourgettedames bevrucht, Maribilis toegesproken, komkommers gescoord, een matige foto gemaakt van de bloem van een bloeiend andijviestruikje, spercieboontjes geoogst, helft meegegeven aan een buurvrouw, rondleiding gegeven ( hahhahhahahha mensen durven zich amper te bewegen tussen het gewas) en of course.......... vork III gezocht 🙄 . bloeiende andijvie 29 juni 2023 aangepast door Grork 2 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 29 juni 2023 Auteur Geplaatst: 29 juni 2023 Nog een stukje gespit en het bonenhok uitgebreid. Er gelijk gezaaid. Tomaten gedieft en plantjes naar een vriend gebracht. Kruisbessen, courgettes en spitkool geoogst. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Gediefd, tomaten rood gekeken, palmkool gezaaid en de rest van de groenten nagekeken op luis oid 2 Quote
Vastone Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Ook de tomaten gedieft en nog wat snijbiet, paksoi en venkel gezaaid. En nog een nieuwe poging gele courgette zodat ik als 't lukt na mijn zomervakantie nog een paar nieuwe planten kan zetten als de huidige courgette planten wat op beginnen te raken. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Op 29-6-2023 om 16:23, Patrijs zei: Nog een stukje gespit ... en spitkool geoogst.Jij denkt ook alleen maar aan spitten...Ik ga hopelijk morgen nog wat diverse koolsoorten zaaien, het was er nog niet van gekomen omdat ik de zaden thuis had laten liggen. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Ook t schaduwdoek in de kas weg geschoven 2 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 juni 2023 Geplaatst: 29 juni 2023 Sperziebonen geoogst,een maaltje voor morgen avond. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 juni 2023 Auteur Geplaatst: 30 juni 2023 (aangepast) Tuinbonen geoogst, de asperges geschoffeld, aardbeiplanten te drogen gelegd. Weer een laag op de composthoop gemaakt. En de helft van de knoflook schoongemaakt. 30 juni 2023 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 30 juni 2023 Geplaatst: 30 juni 2023 (aangepast) De Overbuuf een beetje moestuin les gegeven. Ze snapte niet wat er met haar pompoenen en zo aan de hand was. Het bleken dus voor een deel augurken. Kwestie van eigen pompoenen zaad nemen en dus van kruisbestuiving. Balen maar ze was al blij dat ze niet zelf de bordjes had verwisseld oid. Iem and met een zonnig karakter👍 Verder mocht ik wat sla snijden en leeg ik mijn compost bakjes in hun vam vat. 30 juni 2023 aangepast door appelvrouw 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vlietzicht Geplaatst: 30 juni 2023 Geplaatst: 30 juni 2023 Werkzaamheden van afgelopen week: 1e fruitrek is klaar, 2e fruitrek moet alleen nog draden gespannen worden. Russische kool, mergkool, prei en aardbeiplanten gepoot Alles goed onkruidvrij gehouden. Afgelopen tijd courgette, (paar) aardbeien van hangplant, sla, andijvie en paprika geoogst. Mergkool links, Russische kool rechts. Aardbeiplanten van tuinbuurvrouw die een handeltje heeft. Links Japanse Wijnbes, dan Loganberry, rechts framboos. Is allemaal een beetje van hetzelfde, inhet volgende rek komt ook braam. We gaan het zien. De courgette en pompoen groeit ook nog op dezelfde plaats, beetje strategisch foutje 🙂 6 Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Mellie Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 Ik heb schade opgenomen. Het regent hier sinds vannacht flink. Het had in 10:10 u moeten ophouden, maar einde is nog niet in zicht. Ik wist niet meer of de kastdeur open stond of niet. Niet bleek. Zat vol met slakken… slakkentochtje gemaakt. Naaktslakken uit het kuikenvoer gevist (iew). Wat koemest rondgestrooid. 4 perziken geraapt. 2 met de sup uit de boom en 2 afgelopen nacht door het weer. Dan doet mijn hart toch wel een beetje pijn… het is niet dat ik bomen vol heb hangen. Dit is overigens de enige perzikboom die nooit krulziekte heeft. Even navragen welk ras dit is. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 En ineens was ik geheel ongepland wéér in de tuin bezig. Wat dingen snel plukken en voor ik het wist, was ik tomaten aan het bestuderen waarom het allemaal weer zo lang duurt en even streng toespreken dat anderen allang tomaten uet eten. Ben je ineens aan het dieven, opbinden, grote dieven waar je geen afscheid van kunt nemen aan het verplanten en water geven. Ik ging eigenlijk boodschappen doen 2 uur later… dus. Heb wel voor het eerst een oogst kruisbessen! Normaal eten de vogels dat op. Dit jaar wij. Ik heb nog 1 struik die vol hangt, maar die zijn nog nog niet rijp. 5 Quote
Vastone Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 De tomaten maar weer opgebonden en bewaterd in de kas. Het miezert hier al heel de dag, maar alle potten buiten zijn nog zo droog als wat omdat 't water op de bladeren van de planten blijft liggen. Dus waarschijnlijk straks toch nog even met de gieter rond. 2 Quote
mus Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 Onkruid geschoffeld, overal komt gras omhoog. Witte bes geoogst en courgette geoogst. We hebben nu al weer meer oogst dan dat we opkunnen. Wat een luxe probleem . 3 Quote
woldistel Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 Ik ben erg blij met die miezer. Mag nog een hele tijd doorgaan. De regentonnen raken zo ook weer vol. Dus lekker niks op de volkstuin gedaan en bij huis de pepers en tomaten van water voorzien. Morgenochtend misschien nog tijd om wat te oogsten. Er komen steeds meer bloemen en her en der een pepertje of tomaat! @Mellie Ik heb de eerste ook nog niet gehad, hoor. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 Nou ja... miezer heeft er voor gezorgd dat de watermeter 2 mm aangeeft 😒 inmiddels weer droog dus zal straks moeten gieten 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 1 juli 2023 Auteur Geplaatst: 1 juli 2023 Een van de twee opvangbakken was volgemiezerd. (15 mm totaal!) Dus het pompje er in en de paprika's onder glas bewaterd, gelijk de tomaatjes ook wat gegeven. Courgette, ui en postelein geoogst. De eerste omgewaaide zonnebloemen opgeruimd. De laatste platen bij de tomaten opgeruimd zodat ze beter drogen in de wind. Gelijk er een deel van het onkruid verwijderd en geschoffeld toen was het alweer donker. 4 Quote De moestuin van Patrijs
Grork Geplaatst: 1 juli 2023 Geplaatst: 1 juli 2023 De motregen van vandaag opgevangen. Van het complexen-dak toch nog e.e.a. vergaard. Regenton,wasmand, puinemmer en alle vijf gieters staan er weer gevuld bij én! de vloer is weer netjes schoon 😇 2 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 De tuinamaryllis geplant die ik vrijdag heb gekocht op de bloemenmarkt. De baby die eraan ging, bewaard voor mijn moeder. Wat onkruid getrokken de kippen gedaan, 2 kei hard ruziënde merels weggejaagd en de nieuwe aanplant een slokje water gegeven. Kruiden geplukt. Wat blad voor thee. Misschien dat ik me straks aan de brandnetels waag… krijg er inmiddels met een lichte aanraking al een allergische reactie op, dus alleen als ik er goed bij kan en verder niks aan raak. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 Tomaten getikt, gediefd en weer opgebonden, onkruid getrokken en sommige planten wat water gegeven. Geprobeerd de bleekselderij groot te kijken, weet niet of dat t lukt 😄 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 Vanmorgen de planten verzorgd en bloei voeding gegeven en een simpel hekje in de tent gemaakt om de hond uit de planten te houden, het heeft me namelijk al een Black Pearl psychedelic peper plant gekost waar ik niet vrolijk van werd, gelukkig hadden we nog een reserve Black Pearl psychedelic mee lopen in de openlucht dus die hebben we vervangen!😖 En de dwerg zonnebloem is nu volledig open er komen meerdere bloemen in de struiken die niet meer hoger worden dan dit, 😎🌻 4 Quote
Vastone Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 De doperwtenplanten verwijderd. Volgend jaar gaat daar een net overheen.. Voor 't eerst dat de vogels zich er zo erg tegoed aan gedaan hebben dat er maar drie maaltijden (icm met andere groenten) van bereid konden worden. De kinderen waren behoorlijk teleurgesteld "waarom haalt u die planten nu al weg? We hebben er nog bijna niet van kunnen snoepen.." (ze eten de doperwten altijd rauw van de plant). 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.