dennislp Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 BIESLOOK / CHINESE BIESLOOK / BIESLOOK/KNOFLOOK / Chin SuanGrasachtig plat blad met witte bloemen. Heeft een milde knoflooksmaak. Mag meegekookt worden met de gerechten.DASLOOK / ALLIUM URSINUMEen aan knoflook verwante plant met een knoflook/bieslookachtig aroma. Na de bloei in mei/juni sterft het gewas boven de grond af en bloeit pas opnieuw het volgend jaar. Zuiverwit. Bij voorkeur aanplanten in halfschaduw of schaduw. Hoogte 20 cm.Is er veel verschil tussen deze twee soorten? Weet iemand dat? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidje Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 Ja, heel veel. Daslook heb je in het vroege voorjaar en chinese bieslook de rest van het jaar. Ze zijn beiden heel lekker. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 Daslook heeft ook veel bredere bladeren... Google hem maar eens Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 Ik snap de vraag niet net of je vraagt wat is het verschil tussen een appel en peer. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2012 Ik snap de vraag niet net of je vraagt wat is het verschil tussen een appel en peer. Deze vraag stelde ik aangezien er bij beide stond; Knoflook smaak Dus toen dacht ik: Welke is beter/lekkerder?? Maar denk toch maar dat ik die Daslook niet aanschaf, die Chinese is denk even wat praktischer. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 Dennis, je hebt knoflook en knoflook he  Daslook staat bij mij nog wel op mijn verlanglijstje, chinese bieslook heb ik sinds 2 jaar, erg smakelijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
annemiek123 Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 Ik heb dit jaar voor het eerst de zaden van de chinese bieslook, ben ook heel benieuwd.... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 27 februari 2012 Delen Geplaatst: 27 februari 2012 De daslook is gewoon echt een heel ander plantje. Andere standplaats , andere tijd dat het er is , en andere smaak ook wel. Daslook is erg lekker, maar ( smaken verschillen natuurlijk ) wel wat ver afstaand van de gewone knoflook hoor. Al zit het er in ja , dat wel. De smaak is 'groener' als iemand dat wat zegt. wel aangenaam trouwens. Prima voor in de keuken ( je gebruikt alleen de bladeren )Chinese bieslook is een lekkere plukplant, waar je inderdaad het hele seizoen van kan nemen, zachtere knoflooksmaak , wat sterker ( rijker , vetter )dan de daslook. Maar de knoflook is de knoflook. althans, zo ervaar ik ze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 28 februari 2012 Delen Geplaatst: 28 februari 2012 ik zou ze gewoon alletwee nemen!de daslook niet zaaien, dat is een pokkewerkje. gewoon knollen nemen.verschillende mensen op marktplaats bieden ze aan.als je naar de moestuin-ruildag komt kan ik evt wel wat voor je meenemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2012 Kom niet naar de moestuindag, maar zag al knollen op vlaamszaadhuis.com (moet daar toch nog bestellen). Maar denk dat ik er toch maar vanaf zie... Dat de plant zo vroeg afsterft vind ik nogal een nadeel, vooral omdat ik nou niet giga veel ruimte heb Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidje Geplaatst: 28 februari 2012 Delen Geplaatst: 28 februari 2012 Daslook plant je gewoon in de schaduw onder een paar bosjes. Dat neemt geen plek in de moestuin. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 1 maart 2012 Delen Geplaatst: 1 maart 2012 en @Eva, hier tegenovergestelde hoor. Daslook is ahw een onuitroeibaar onkruid. zaait erg makkelijk , en zaait zichzelf erg simpel vanzelf uit.Ik zou het ook gewoon lekker wel nemen , en in een overhoekje planten, of onder vaste struiken , als je blauwe bessen hebt bv, onder zulke struiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marinus Ros Geplaatst: 1 maart 2012 Delen Geplaatst: 1 maart 2012 Heb zelf hier ook daslook in een verloren hoekje staan. Meer voor de witte bloempjes dan voor keuekengebruik eigenlijk.Het is zo een van die plantjes die je zet waar niks anders wil gedijen, halfschaduw en voor de rest vult ie het plekje zelf wel. Als keukenkruid is het hoedanook maar voor een korte periode van het jaar leuk. Na de bloei heb je er niks meer aan. Eentje met looksmaak die ik best leuk vind is de Alliaria Petiolata, de nederlands benaming is me onbekend maar het is familie van de Eruca Sativa (aka roquette). EDIT: Hebbes: Look-zonder-look.Daar kan je tot in het late voorjaar het blad van gebruiken in allerhande salades.Komt net als daslook (eerder zeldzaam) hier nog vrij veel in het wild voor aan bosranden e.d.  Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 1 maart 2012 Delen Geplaatst: 1 maart 2012 Look-zonder-look: te ruilen op de moestuindag. Bij het 'Jorieke' kraampje Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
habanero Geplaatst: 6 mei 2012 Delen Geplaatst: 6 mei 2012 weer een hoop geleerd , ik ga voor beiden Quote mijn gehele kweek staat op http://www.peppersrus-forum.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.