Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geedee haar koninginnepage.


geedee

Aanbevolen berichten

Ik vond drie rupsen in de plastic zak waar ik mijn worteltjes in geoogst had( had die met groen en al in een big shopper gemikt want het regende)...en heb toen een paar wortels en ook maar wat dille in een vaasje gezet met de rupsen erbij....aten hun buikje vol en na 3 dragen gingen ze verpoppen.

 

 

Ik had eerder in 2011 (eerste generatie) al 2 rupsen "gehouden"...was de eerste keer voor mij dat ik dat deed....Dát hele verhaal (als je het al wil lezen )staat hier: http://www.geedee.nl/Vlinders.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carolientje(m) is inmiddels 8 dagen oud.....het verhaal herhaalt zich...uitstapje naar warm kasje buiten en eten enz enz...De pop is niet meer uitgekomen...het beeld daarvan is nog steeds hetzelfde. Kareltje is op reis....ik weet nog niet of hij goed is aangekomen.

 

Wel nog een paar foto's gemaakt van Carolientje die ik best mooi vind en jullie ook nog wil laten zien:

 

pict1863a78461331756243.jpg

 

Bijna aaibaar van zo kortbij...leuk die donshaartjes

pict1863abc30691331756245.jpg

 

pict1865a68991331756246.jpg

 

pict1869a27691331756248.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde je net gaan schrijven!!!

 

Jammer van de derde maar Carolientje doet het goed!

Mooie foto's hoor! Merk je nu ook verschil of gedragen beide vlinders zich gewoon hetzelfde?

 

Morgen neem ik hem mee naar school, ffies laten zien, hij was alleen wel een beetje heen en weer geschoven in z'n doosje, en ik vond hem best klein Is ook wel een beetje een zielig gezicht maar hij heeft een goed leven gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carolientje is een beetje schrikachtiger....maar heb 'm toch al redelijk tam.

 

hij was alleen wel een beetje heen en weer geschoven in z'n doosje, en ik vond hem best klein

 

Tja ik wist eigenlijk niet zo goed hoe hem het beste te "verpakken" en een levend exemplaar spreid inderdaad zijn vleugels meer.....lijkt ie groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dit topic nu pas voor het eerst. Wat een leuk verhaal! En hele mooie foto's

 

Dank je wel!

Nog meer foto's kun je zien op: http://www.geedee.nl/KoninginnepageKareltje.html zojuist geschreven inclusief de omschrijving van de leuke reacties die hier door anderen werden geplaatst.

 

Wat een mooi verhaal en wat heb je je best gedaan om ze in leven te houden en te verzorgen.

Heb je eigenlijk nog eitjes gevonden?

 

Dank je wel! Nee ik heb geen eitjes meer gevonden...helaas...en Carolientje is er nog Die is vandaag in de kas geweest, zonnebaden....het was er 25 graden vanochtend.

 

img102967291331848026.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen Carolientje dood gevonden, 10 dagen oud geworden....als ze 2 weken later was ontpopt had ik haar vrij kunnen laten, nu was er toch nog te veel kans op nachtvorst.

 

pict188046011331893480.JPG

 

pict188223781331893483.JPG

 

Fijn dat er op dit moestuinforum, ook ruimte was voor een verhaal over een vlinder,die als ouder van vraatzuchtige rupsen, tóch een aantal van jullie kon bekoren. TNX!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D Graag gedaan Was ze beter verpakt en onbeschadigd aangekomen?

 

 

@ Gedee

even oftopick

 

weet je ook al dat er 2 ganzen gedump zijn bij dat natuurgebied ....in eijsden

arme dieren ze zijn nu nog van streek .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...