Ga naar inhoud

Geedee haar koninginnepage.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een flutadvies zeg, al ben ik wel bang dat hij nutteloos 'geboren' is,

Nou hij heeft mij er wel al van overtuigd dat zelfs de Vlinderstichting en Telmee niet altijd de wijsheid in pacht hebben....en dat je dus best iets kunt doen dan hem alleen maar laten verhongeren...

Ik ga volgend jaar 100 van die rupsen laten overwinteren, plant dille in de keuken en nectarbloemen in december en hoop op een vroege lente.....dan worden ze helemaal gek daar bij Telmee om dat er ineens 3 generaties in een jaar waargenomen worden

Geplaatst: (aangepast)
:lol: Dat vind ik een leuke! Als je mij wat eitjes stuurt raken ze hier ook in de war...en ik wil ze ook!!!!!!!!!!
Die eitjes zijn erg klein...heb ze nooit gezien op mn dille....maar die kleurige rupsen vallen wel op als je erna zoekt....

Als ik er weer heb....wacht ik tot ze verpoppen en stuur ik je er een paar op....kunnen ze met elkaar paren....geen idee of hij bij jouw woonplaats "gangbaar" is Worden ze helemaal overspannen bij Telmee.

aangepast door Gast
Geplaatst:

LeukLeuk! Weet nog wel toen we in groep 7 een aantal vlinders hadden. Helemaal n soort hok met planten, voedsel etc. Dat voedsel was gewoon fruit, geeeeen idee of dat goed was en wat er nog meer zat. die vlinders hadden we toen een week of 2, 2

paar linkjes:

http://www.ongewoonongewerveld.nl/vlinders/verzorging/vlinder/

http://www.vlinderstichting.nl/onderwijs.php?id=200

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1455956

wellicht hb je die nog niet gelezen.

Geplaatst:

ja 2 van die links kende ik inderdaad nog niet......

Nog meer ff off topic: Met "kareltje" gaat het tot nu toe prima(heb m een naam gegeven ...zo te zien blijft hij toch nog even ....hij heeft lekkere keukenpapier bloemen met honing erin....een genot om naar hem te kijken als hij zo bezig is met eten

p102030953041330297698.JPG

Geplaatst:

Kareltje lag vanochtend op een zij en alle pootjes ingetrokken....dood......dacht ik.....dus pak m op en zie ik zien oogsprietjes bewegen......Kareltje gereanimeerd : honingwater op mn hand en zijn slurfje erin gehouden....begon dus te drinken....had m daarna in de zon gehouden en hopla...er kwam weer leven in....heeft toen even in de keuken rondgefladderd maar dat vond de poes te interessant dus...Ik denk dat hij te koud stond in zn klamboe want daar komt geen zon....

Kareltje heeft nu een zonnebank voor t raam met een suiker-sponsje bij de hand en roze nepbloemen met een paar echte ertussen en poes kan er niet bij ....ik weet t ...ik ben een beetje (prettig, hoop ik) gestoord....manlief lag de hele tijd in een deuk ...........en zei: krijgt ie straks ook nog een grafje met zijn naam erop??

img088147801330347927.JPG

Geplaatst:

Als hij doodgaat kun je hem mooi opprikken met een kopspeld en in een leeg fotolijstje steken,

heb je nog jaren plezier van Kareltje.

(als achtergrondje kun je bv even gedichtje van vlinder in mooi lettertype uitprinten)

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Als hij doodgaat kun je hem mooi opprikken met een kopspeld en in een leeg fotolijstje steken,

heb je nog jaren plezier van Kareltje.

(als achtergrondje kun je bv even gedichtje van vlinder in mooi lettertype uitprinten)

Is niet zo mijn ding...opgezette dieren en geprikte vlinders enzo.... Mogen ze bij het museum doen....voor t nageslacht Ik houd t maar op foto's ; misschien n leuk idee om een drieluik of zo van Kareltje op te hangen ergens

Geplaatst:

yups!! Kareltje leeft nog...hij heeft vandaag voor zijn 4e verdagdag een mooie roze pannelap met witte stipjes als tafeltje gekregen :

img088593231330469485.jpg

Geplaatst:

Nou de roze hyacint doet hier ook zijn best maar Kareltje vindt zijn honingkeukenrolbloem lekkerder en kijkt niet naar de hyacint....ruikt althans heerlijk dus bedankt voor het aanbod maar onze Karel belieft geen bloemen

Geplaatst:

Ik lig helemaal in een deuk van jullie grappen en grollen rondom de vlinder. Niet om t feit dat je een vlinder levend houd Geedee, daar bewonder ik je om! Zo te lezen doet ie t prima op honing. Volgens mij heeft 'Karel' verder niets nodig.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik denk ook dat honingwater voldoende is, volgens mij krijgen ze dat in die vlindertuinen ook alleen maar als voedsel

en zit best veel in honing.

Je verwend hem maar Geedee, Karel is vast tevrede.

Players only love you when they're playing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...