hansm Geplaatst: 27 oktober 2011 Share Geplaatst: 27 oktober 2011 Had je eigenlijk dan best al kunnen proeven die wortels, mooie plant ook ik hou wel van distels.Net een doos binnengehad van gave uien bij Nijsen vandaan ook allemaal dat ik eetbaarheid niet wisten vast natuurlijk. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 oktober 2011 Misschien niet de grootste radijs... maar misschien wel de grootste dikste wortel? Ik ben er iig nogal trots op Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 29 oktober 2011 Share Geplaatst: 29 oktober 2011 das een flinke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 29 oktober 2011 Share Geplaatst: 29 oktober 2011 ook leuk om een wedsrijdje mee te doen, heb jij dit jaar alvast gewonnen kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 29 oktober 2011 Share Geplaatst: 29 oktober 2011 Wortulis giganteum Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 oktober 2011 Ik kan de worteltjestaaaaaaart al ruiken Ik ben mijn aardbeienveldje aan het uitmesten. En ik zit met een vraagje. Ik weet sowieso niet welke soort ik heb, maar dat geeft ook niet echt. Ze zijn lekker, en dat is het belangrijkste.Maar: ik heb al heel lang geen aardbeien meer om te plukken, ook geen bloemen meer gezien. En van het voorjaar kwam ik er bijna in om. Dan kan ik er van uit gaan dat het een eenmaaldrager (ofzo) is? Of kan het uitblijven van bloemen en dus aardbeien ook komen omdat ze gewoon met veel en veel teveel op een klein stukje staan, en ook al in geen eeuwen voeding hebben gehad? (al was dat van het voorjaar ook zo, en heb ik toch kilo's kunnen plukken) En weet ik dus nog niets? Ik zou namelijk ook wel graag wat overschotten (plantgoed) willen ruilen/verkopen. Maar dan moet ik natuurlijk wel enige info kunnen geven. En als ik het ras al niet weet...... Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 29 oktober 2011 Share Geplaatst: 29 oktober 2011 Dan kan je vanuitgaan dat het eenmaal dragend is, voordeel van jouw ras zo te horen is dat het een vroegdragend ras is (begin voorjaar aardbeien) Met doordragers heb je echt twee tot 3 maal per jaar een piek met aardbeien.Voeding heeft meer effect op grote en hoeveelheid aardbeien aan een plant.Hoe oud zijn deze aardbeiplanten? Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 oktober 2011 6 stuks zijn 2 jaar oud, de rest zijn jonkies van vorig jaar, en jonkies van dit jaar. Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Share Geplaatst: 29 oktober 2011 ik heb 4 rijen aarbeien van vorige tuinder , vroeg midden laat en doordragend (laatste is meerdere oogsten per jaar)IDEAAAAL Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 oktober 2011 Handig ja Maar ik weet niet of ik wel het hele jaar door aardbeien wil oogsten. Vind het stiekem wel lekker dat ze na een tijdje ophouden, en je er lekker veel jam en siroop, etc. van hebt gemaakt. Want daarna komen de frambozen, en de bramen, en appels. Dus druk zat Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 4 november 2011 Hier is net een fotograaf van/voor Landleven langs geweest! Voor een artikeltje over ons en onze boerderij Ik ben heel benieuwd hoe de foto's zijn geworden. Ze komen alleen pas volgend jaar oktober in het blad. Over een maand of 7 komt er dan nog iemand interviewen. En wij krijgen natuurlijk al wel wat foto's te zien voor die tijd.Het was iig erg leuk! Leuk om te zien hoe zoiets werkt, en hoe zo iemand werkt en naar ons landschap kijkt. Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 Dat is cool, heb je wel overal laarzen neer gegooid als sluik reklame, moest jezelf ook heel raar op de foto dat je iets produkt kip/groente moest vasthouden ?Mooi blad vast ook heel mooie foto's en leuk artikel. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 Gaaf, help ons na publicatie even herinneren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 4 november 2011 Ik had natuurlijk laarzen aan, en hij was helemaal weg van mijn shopje. Dus wie weet brengt hij ze wat groot in beeld Het waren overigens echt geen nieuwe laarzen, lekker vies. Maar nog steeds te zien dat ze bij mij vandaan komen, en dus geen overdreven reclame Ehm.. we zitten samen op de trekker (Joep achter het stuur, ik op de achterbak) we voeren schapen, we mesten de stal uit, lokken kippen met graantjes, plukken boerenkool, en leunen op een hek Soms 1 van ons, meestal samen. En Pleuntje staat er vaak op. Ook maakte ik de blits met cake uit weckpot, en heeft hij daar ook een foto van gemaakt voor degene die de kook/bak dingen maakt/fotografeert voor Landleven. Wie weet.... Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 Ow echt lachen dat jullie van alles moesten doen voor de foto, dacht ik al, ik weet niet waarvoor maar al die bladenmensen willen dat, vooral als je zelf niet graag op foto gaat lijkt wel Maar even goed zal hij vast ook erg mooie sfeer foto's gemaakt hebben en dat is hardstikke leuk om te zien/bewaren ook voor jezelf. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 Leuk! We zijn je volgend jaar wel verschijnen in de Landleven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 wat gaaf !! wel op tijd weer even opnoemen hoor, dan ren ik naar de winkel om er een te kopen !! enne.....voor wie even wil lachen ze hebben mij ook eens wijsgemaakt dat ik in de bijlage Vrij zou komen van het N>H>D .....( ingeschakeld door de buurman deze zit bij de krant en in het complot)toen ik het hele huis aan de kant & schoon had zo ook de bijde tuinen en paarden icl stallen werdt het duidelijk dat de fam en vrienden mij om de tuin hadden geleid ivm mijn vrijgezellen feest.....kon ze wel wurgen al dat werk ha ha maar erg leuk feest gehad..... enne alles lekker aan de kant en schoon kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 4 november 2011 Wel evil van ze!Wij hadden ook de hele keuken brandschoon (is het normaal namelijk niet ) en dingen schoongemaakt die dat al tijden nodig hadden... omdat hij er misschien wel eens foto's zou willen maken. Had hij niet doorgegeven hoor, maar in eerdere edities van dat artikel staan wel vaak keukens en huizen.Anyway: hij vond de keuken erg mooi, maar de foto's werden allemaal buiten gemaakt. Wel een schone keuken nu. Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 wat kan je je als mens gek laten maken he kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 Wat gaaf, Jorieke! heb een abonnementje op Landleven, dus kom je vanzelf wel tegen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidje Geplaatst: 7 november 2011 Share Geplaatst: 7 november 2011 Gaaaaaf. Dat artikel wil ik ook graag lezen t.z.t. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 8 november 2011 Aardappels koken voor de varkens... Men neme: En ton waar 2 stukjes zijn uitgezaagd zodat er een mand in kan hangen: Met wat water onderin die ton, een goed vuur onder de ton, en 3 kwartier geduld, heb je gestoomde aardappels Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 8 november 2011 Share Geplaatst: 8 november 2011 Toffe ijzeren mand is dat ik wil die ijzeren manden ook hebben voor iets anders, kan je die gewoon kopen of had je nog een oude ? Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 8 november 2011 Share Geplaatst: 8 november 2011 zag er een op mp : http://tuin-terras.marktplaats.nl/tuindecoratie/499463622-ijzeren-mand.html?return=eJwdzFEOgjAQRdG9kMAflIKIlhCDO2noGCptadohGox7d%2BrfuS%2BTkYKLjxb1EAW%2FnkUWQYZ5GRZELxhbNw%2BusjKs6I2UGCtnGO7aleBKhBBk%2FKeCeQsSNbC56btqQWtubzPyQsURt7ydeN7eDU%2B4nPrkhkyniUg8tCfGh4oUJJ%2FGmmBpn9xuIeiZcn1R6ucBAVzedE1tpVO0b1Gnh4X3%2B1hnw%2FcHkEFDwg%3D%3D&df=1&fs=1&thumb_click=1#photoGallery Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Guus D Geplaatst: 9 november 2011 Share Geplaatst: 9 november 2011 Veel mensen gebruiken die ook om bladeren op te ruimen Omdat het kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten