Ga naar inhoud

Hout snipperen/hakselen voor de moestuin, welke snipperaar/hakselaar?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wist niet erg goed waar ik de vraag kwijt moet, dus zodoende even hier.

Achterin onze tuin hebben we een stuk van ongeveer 130m² welke we willen bedekken met karton en hierop houtsnippers willen storten. Nou kunnen we uiteraard houtsnippers aanschaffen, maar gezien de hoeveelheid struiken en kleine bomen die we hebben in de tuin, die ruimte moeten maken voor andere dingen, willen we liever de takken hiervan versnipperen en dit gebruiken voor de moestuin.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben die dit wil doen, of al doet. Omdat we nog geen houthakselaar of snipperaar hebben en ons een beetje aan het verdiepen zijn hierin, vroeg ik me af of hier iemand een goed advies heeft wat betreft welke hakselaar. We zijn op dit moment zelf gaan zoeken en komen zelf telkens uit bij de Makita UD2500. We vinden veel goede reviews en testresultaten hiervan. Hebben jullie wellicht meningen/adviezen over dit apparaat of een andere die wellicht een betere optie zou zijn?

Geplaatst:

Ik gebruik al tig jaar een goedkope van de Aldi. Helaas alleen thuis, omdat er bij ons op de volkstuin geen elektrisch is. Snippert tot 4 cm doorsnee, absoluut oordoppen in,  loopt ook wel eens vast op een blokje hout (stroom eraf, blokje loswrikken) en aan het eind met een beetje vet op de messen weer in de schuur.

Met onze Makita boormachine op accu zijn we trouwens ontzettend blij, dus wat dat betreft denk ik dat je daar niet fout kunt gaan. Ik hoop nog steeds op een hakselaar op accu. Ooit.

Geplaatst:

Ik heb al jaren een Bosch AXT 25 TC. Niet goedkoop, maar hakselt dat 't mauwt.  Vlak over de grens bij Venlo gekocht, scheelde meer dan EUR100,-- in de prijs met de goedkoopste aanbieder in NL.

Geplaatst:

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...