Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pepers 2023


rorror

Aanbevolen berichten

@acpronk,

 

Klopt de opbrengst is niet super hoog bij deze soort maar het kan wel hoger dan bij mij dit seizoen!

 

Het was best een lastige plant om op te groeien en ik had m voor t eerst, ik denk dat ik ‘m in een tweede seizoen wel meer zou kunnen laten opleveren dan nu, helemaal als het een seizoen wordt met meer zon uren dan dit seizoen.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Pink Tiger is neer gehaald en onderstaand is de oogst van dit eerste seizoen, het is een redelijk net oogstje van 1 plant maar ik denk dat het ook nog wel iets meer kan zijn, het levert alsnog een mooi potje poeder op!

 

Ook nog weer wat buiten Reapers geoogst, de Reaper plant is nog niet klaar en staat nog.

 

IMG_1959.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt blij met de Sugar Rush Peach en Stripey dit jaar. Wat een lekkere pepers! Onrijp een kruidig/zoete peper met wat niet verschrikkelijke hitte, maar dat is na een paar minuten ook wel grotendeels verdwenen. En blijf voor in je mond.

 

Voor volgend jaar heb ik de Sugar Rush Cream, maar die schijnt wat steviger te zijn. Niettemin is de Stripey wel de knapste tot nu toe.IMG_20230928_104253598_BURST000_COVER2.thumb.jpg.f7e3c8339b6c922a2e22e19f8c2b239d.jpg

 

  • Like 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie Ik vind de Stripey ook net wat mooier. Qua smaak zit er geen verschil in, wat mij betreft. Ik vind ze perfect voor mijn watjesmond. Alleen de eerste minuut wat heet, maar ook sappig en kruidig en zoet. En die hitte blijft ook niet zo heel lang hangen. Maar ik ben een totale beginneling in het peperhappen.

 

Er zijn afgelopen jaar ook weer een heleboel andere laffe pepers bij mijn winkelmandjes ingekropen 😀

 

edit: ik haalde de zaadlijsten er wel uit voor ik ze weghap.

aangepast door woldistel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn pepers (volgens mij Habanero) te laat geplant dit jaar. Ze staan met deze mooie dagen nog lekker buiten en beginnen te rijpen. Sommige pepers zijn echter nog erg klein terwijl ze verkleuren. Groeien pepers ook nog tijdens het rijpingsproces of moet ik de kleine rode pepers toch maar gewoon oogsten?

 

 

IMG_7629.jpeg

IMG_7628.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, rubo83 zei:

Groeien pepers ook nog tijdens het rijpingsproces of moet ik de kleine rode pepers toch maar gewoon oogsten?

 

 

Nee, als ze beginnen te kleuren groeien ze niet meer, dus die kun je oogsten. Ik betwijfel trouwens of het Habanero's zijn ....

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er uit als een biquinho. Zo’n klein snaveltje als punt. Veel dit jaar hier op het forum trouwens.

Iemand enig idee wat mijn peper kan zijn?

3b4714c8d40fafbbbe3679b67de0cf13.jpg
Diverse modelletjes van dezelfde plant.

00a116c77a617f9734366baca9f37cfe.jpg

e4c80fc1fc306f86742d4e049ddeaee7.jpg

Hij schijnt gegrild het lekkerst te zijn, maar ik droog ze voor Turkse chilivlokken. Errug lekker pepertje.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@rubo83 biquino zoals @Mellie al eerder zei.

 

Oogst vandaag, alleen soorten paprikas en jalapenos geplukt.

DSC_1796.JPG

 

Ook potjes gekocht om gedroogde poeder in te bewaren enof weg te geven. 

Voedseldroger vandaag besteld komt van de week binnen. Dan de andere soorten oogsten om te drogen en verpoederen. 

Deze is het geworden, van metaal en digitaal. 'TurboTronic FD14D Digitale Voedseldroger' 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de foto's van de geplaatste kast gezien, erg fijn al die extra opbergruimte. Gelukkig hebben wij een 4kamer appartement, dus 1 kamer gebruiken we gewoon als rommel opberg ruimte.

Ik ben ook heel benieuwd of die het goed doet. Ik heb afgelopen weken wel pepers gedroogd in het raamkozijn in de zon. Maar toch vind ik het niet helemaal droog worden. Deze droger heeft een minimum temp is ongeveer 35graden. In de winter is het huis te koud om deeg te laten rijzen, dus dat wil ik daar ook in gaan proberen. Volgens recessies geeft deze iets minder warmte dan wat op display staat. Dus zou dan rond de goede temp moeten zijn. Ook een reden dat ik die draadloze temp meter heb gehaald om het te kunnen dubbelchecken.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een droger echt wel heel fijn. Het droogt net even dat laatste stukje verder. Zelfs gekochte pepers droog ik nog een paar uurtjes, voordat ik ze in de kruidenmolen gooi.

Ik heb ook wel dingen op de verwarming o.i.d. gedroogt, maar die van ons is dit jaar nog niet weer aangezet sinds het voorjaar. Het is hier in de woonkamer nog steeds 19,5 C, dus die gaat pas aan met 18 C ofzo. Dus al die pepers en tomaten had ik nu echt nog niet kunnen drogen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2023 om 12:33, Mellie zei:

Ziet er uit als een biquinho. Zo’n klein snaveltje als punt. Veel dit jaar hier op het forum trouwens.

Iemand enig idee wat mijn peper kan zijn?

3b4714c8d40fafbbbe3679b67de0cf13.jpg
Diverse modelletjes van dezelfde plant.

Hij schijnt gegrild het lekkerst te zijn, maar ik droog ze voor Turkse chilivlokken. Errug lekker pepertje.

Vooral het koppie van de eerste peper doet vermoeden dat ie wat Penispepper in zich heeft. Had ik vorig jaar ook grote variatie aan vormen in tussen plantjes.

  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rorror You've got mail. Het is oktober dus je kunt gaan invullen. @acpronkAls het goed is heb je zojuist een mailtje ter aankondiging ontvangen, want jij bent lid van het forum in mijn tagline. Mochten er hier nog andere liefhebbers zijn die zaden willen ruilen met mede pepervrienden meldt je dan gerust aan. Of is er hier toch iemand opgestaan om een eigen zadenruil op te starten en heb ik die aankondiging gemist?

  • Like 2

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een klein maar divers oogstje, als het weer niet al te slecht wordt komt er nog een stuk meer aan!😆

 

De Reapers komen uit de challenge plant.

 

Vandaag geplukt,

 

IMG_1983.jpeg

 

Doosje gemaakt voor @rorror, laat je bevindingen over de Reaper even weten in het challenge topic?


Doosje gaat vandaag op de post,

 

IMG_1985.jpeg


Voor @Kevins Moestuin een zaden pakketje samengesteld wat ook vandaag op de post gaat,

 

IMG_1986.jpeg

 

*** voor de rest stuur ik van de bovenstaand zaden ruime zakjes in voor de biodoos dus mocht je zaden willen hebben geef je op voor de biodoos!!😉


😎🌶️
 

aangepast door Ruderalis
Aanvulling!
  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk!, Goed bedacht het eierdoosje. Starks eerst maar even een paar pakken melk halen. 😅

 

Droger is binnen. 

DSC_1802.JPG

Max 80graden is op draadloze thermometer ongeveer 88/89graden.

Screenshot_20231004-135801.png

 

Nu even een uurtje schoonbranden volgens handleiding. Dan testen wat de minimale temp is. 

Zojuis nog wat jalapenos geoogst:

DSC_1801.JPG

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

aaah superleuk allemaal! Ik heb net allemaal peperzaden in zakjes gedaan. De administratie voor mtfd op orde en alle eigen zaden ook eindelijk opgeruimd.

Mijn duim brandt goed en kennelijk heb ik ook aan mijn mond gezeten lekker dan.

a17ef317379890b1787c06161a5006b7.jpg


Pffff. Nu wil ik gezien de ruimte ook een voedseldroger….. keuzes. Keuzes.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie Hoeveel moet je moeder kosten? Ik zie iets van een Te Koop advertentie op tafel liggen. 🙃

 

Alvast wat geplukt om te drogen morgen. Biquino's om in te maken. 

Ook eindelijk een redelijk formaat Suger rush stripey. 

DSC_1805.JPG

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...