Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Theepot, je vertelde niet waar je ze in gepoot hebt, maar als ze in zo'n bloempot zitten, heb je kans dat ze komende nacht bevriezen. De pot heeft de hele dag al af kunnen koelen en neemt met gemak de omgevingstemperatuur aan.

Geplaatst:

Leuk theepot! Ik ga ze ook dit jaar in banden zetten (buiten mijn veldje van 32m2, gewoon voor de lol en om de opbrengst te vergelijken.

Jij hebt er dus 3 per band gedaan? Vroege aardappels? Welk ras?

Volgens mij hoef je ze niet af te dekken zolang er geen groen bovengronds is, er zal niet zoveel vorst komen dat de GROND ook echt bevriest want overdag is het nog ruim boven nul met een klein zonnetje, de banden houden het dan nog wel warm denk ik.

Geplaatst:

Zou je aardappelen ook kunnen kween in jute zakken?

Het lijkt me heel leuk staat hier in de tuin maar ik vraag me af of de grond dan niet te snel uitdroogt en of de jute zakken hier wel tegen kunnen.

Anders is het misschien een idee om zakken van potgrond in een jute zak te zetten?

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Geplaatst:

Gniffel, ik heb nog wel een aantal van die sinterklaas jute zakken staan..lijkt me ook wel lachen om daar aardappels in te zetten idd. Vermoed alleen dat het doordat het wat vochtig zal zijn zal gaan schimmelen?

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Nu is het natuurlijk wel dat als ik een tuin aarde zak in een jute zak zet ik de jute zak altijd er af kan halen. En een tuin aarde zak is vaak zwart van binnen als ik die binnenste buiten doe heb je ook nog best een stijlvolle uhhhh zak..

Geplaatst:

Op pinterest heb ik er wel een foto van gezien,maar of het daadwerkelijk goed is gelukt weet ik niet.

wel leuk,de zak van sinterklaas in de zomer vol aardappels te zien staan.

Geplaatst:

Ik ga het dit jaar ook in jute zakken doen, heb verschillende zakken met tekstopdruk van koffiebonen.

Ik heb alleen de aardappelen nog niet binnen en baal hier een beetje van. Besteld bij levenvanhetland.nl Waarschijnlijk eind van de week.

Ik vraag me af of ze dan wel al uitgelopen zijn.. Wil niet te lang wachten met de vroege soort.

Geplaatst:

Hallo Jeanne,

Dat is heel aardig van je, dank je wel voor je aanbod. Maar het is niet nodig, want mijn pa heeft ook nog poters. Hij zei het vorige week al tegen me maar ik wilde m'n eigen aardappelen afwachten

Hieronder een foto zoals ik het ga proberen, deze foto op pinterest gevonden en ook dezelfde zakken kunnen scoren:

jutezakaardappelen96191363076587.jpg

Fijne dag!

Geplaatst:

Geweldig topic! Mooi die zakken! Ik zou er inderdaad wel een vuilniszak in doen anders droogt de aarde te snel uit. Zelfs in een terracotta plantenpot doogt, mijn inziens, de aarde te snel uit. Heb leukere dingen te doen dan dagelijks bewateren

Ik heb nog 4 van die hele grote bakken staan van 60 liter met afwatering. Daar ga ik het dit jaar maar eens in proberen. Wel minder mooi dan in die zakken of zou ik ze bekleden met zulke zakken of sla ik nu een beetje door in het oog wil ook wat verhaal? . Vorig jaar in de volle grond was geen succes, zeer weinig oogst, ik denk dat de grond te stevig/ hard is.

Misschien heb ik er overheen gelezen maar moet ik het pootgoed binnen of buiten laten voor spruiten?

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...