acpronk Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Arja en karietje moet je even omdraaien, dan staan ze op volgorde van aantal. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
HuubvG Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Op 1-11-2022 om 09:01, henkg zei: mellie 6896 Mmm, waarom heeft @Mellie zulke grote cijfers??? Vast niet omdat ze in de buurt zit toch? Of? Quote
fre3ke Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Mmm, Mellie heeft niet het grootste cijfer. Waarom heb je juist haar eruit gepikt? Vast wel omdat ze in de buurt zit, toch? Ik leun nog even achterover en wacht op verdere aanwijzingen 🧐. Misschien moet je ook zeggen of deelnemers hun aantal later nog mogen aanpassen. Quote
henkg Geplaatst: 2 november 2022 Auteur Geplaatst: 2 november 2022 1 uur geleden, HuubvG zei: Mmm, waarom heeft Mellie zulke grote cijfers??? Vast niet omdat ze in de buurt zit toch? Hemelsbreed woont Mellie ruim 100 km van mij vandaan. Huub woont hemelsbreed 250 km ver van mij. En waar ik woon: hemelsbreed ca. 35 km ten zuiden van de Maasvlakte. Toch niet ver genoeg om helemaal geen last van het nachtlicht daarvan (en van het Westland) te hebben. En: grote cijfers?: er zijn slechts 10 cijfers (0 t/m 9). Getallen en aantallen: daar zijn er een stuk meer van, van heel klein tot heel groot. Over het berekenen van aantallen: Huub zag op mijn weegschaaltje het knopje "Pcs". Dank voor de melding, goed om te weten. ga ik t.z.t. uittesten. Die PCS-functie: daar moet je wel een aantal knopjes-handelingen voor verrichten. Maar goed, allemaal geneuzel van mij. Terug naar het onderwerp: Hoeveel zaden zitten er in dat glazen potje? (En nee, bij het berekenen heb ik het potje zelf niet meegewogen) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
HuubvG Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 (aangepast) @henkg, het getal staat in grotere letters geschreven. Ik dacht dat de letters van een getal cijfers genoemd werden. De lettergrootte van Mellies getal is groter dan de andere getallen. De afstand van het getal tot het getal van het werkelijk gewicht dacht ik, zou het een hint kunnen zijn dacht ik. En deze foto, die je plaatste ná het invullen door mij en anderen is (ook) een hint. Daar is de verhouding van potje en weegschaal beter op in te schatten. Dan zouden we ook meermalen mogen invullen? Omdat na het schatten hints gegeven zijn, die nieuwe deelnemers beter op weg helpt? Ziezo, ik heb gezegd. 2 november 2022 aangepast door HuubvG spelling Quote
henkg Geplaatst: 2 november 2022 Auteur Geplaatst: 2 november 2022 Nee Huub, Op die laatste foto staat het maalsel van de pepers zelf (in een ander potje) en een hoeveelheid maalsel (de te winnen prijs). Dat zegt allemaal niks over het aantal zaden dat ik -vooraf- uit de pepers geschraapt heb, zoals die zichtbaar zijn in het glazen potje. Over het later bijstellen van eerder opgegeven aantallen. Vooruit dan maar: maar wel maximaal één keertje. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 (aangepast) Lollig Henk. Ik ga net onder Jootje zitten en gok op 2400. Mag Lie ook mee gokken? Zo ja zegt hij 2950 2 november 2022 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Even off topic. er zijn slechts 10 cijfers (0 t/m 9). Is 0 ook een cijfer? 0 op zich is eigenlijk niets. De oude Romeinen hadden ook geen 0.Maar een 0 achter een 1 heeft wel een betekenis.Dus? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
HuubvG Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Aardig hoor Henk, maar ik wilde alleen maar een beetje dollen. Vandaar ook de nodige smileys. Tuurlijk hoef ik mijn opgave niet bij te stellen. Inmiddels zijn alle letters en cijfers op de lijst even groot, dus ik trek mijn aantijgingen in. @acpronk, het wonderlijke is dat 0 meervoud is, alsof het meer dan 1 is, kijk maar: nul (0) winnaars (meervoud) versus één (1) winnaar (enkelvoud). Quote
fre3ke Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 Sorry, ik had huub en henk door elkaar gehusseld. Gelukkig weet ik dat dat vaker gebeurt hier, dus ik schaam me al wat minder. En het was een aanleiding voor bespiegelingen van beide 'H''s over getallen en potjes. Niet direct een hint, maar we moeten het er maar mee doen. Ik zeg 5172. 1 Quote
rorror Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 29 minuten geleden, acpronk zei: Is 0 ook een cijfer? Jep is zowel een cijfer als een getal. Cijfers kun je vergelijken met letters van het alphabet (symbolen). Getallen kun je vergelijken met woorden. Een woord heeft een betekenis net als een getal. Zoals @HuubvG zijn voorbeeld. Daar gebruikt hij het cijfer 0 om het getal 0 te weergeven. Waardoor het in principe een woord wordt, waarna je de grammatica etc toepast, zoals het getal in "0 winnaars " meervoud wordt. Maar een cijfer 0 zelf niet meervoud is. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Marinke Geplaatst: 2 november 2022 Geplaatst: 2 november 2022 (aangepast) 10800 zaden 😬 Leuk hoor zo’n wedstrijdje! 2 november 2022 aangepast door Marinke Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2022 Geplaatst: 4 november 2022 Ik weet zeker dat het er 2123 zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Flup Geplaatst: 4 november 2022 Geplaatst: 4 november 2022 2784 vind ik wel een passend getal bij deze wedstrijd. Quote
henkg Geplaatst: 13 november 2022 Auteur Geplaatst: 13 november 2022 Inmiddels veel reacties ontvangen. Meer dan ik verwachtte: tot nu 24 25 deelnemers. Ik verwacht er niet veel meer. Daarom: Wijziging van het “reglement”: de sluitingstermijn van dit mini-wedstrijdje wordt maandag 14 november, 23:59u. Meedoen kan dus nog nét (wat en hoe: zie het eerste bericht van dit topic). Het eventueel wijzigen van je inzending mag nog, één keer, uiteraard vóór de sluitingstijd. De dag daarna (dinsdag 15 november) maak ik de winnaar bekend. Overmorgen dus. 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Plotiemoos Geplaatst: 13 november 2022 Geplaatst: 13 november 2022 Ik had mijn bijdrage nog aangepast, maar nog niet verwerkt. mag dit nog? Zo ja, wil ik gaan voor 11.453 Quote
henkg Geplaatst: 15 november 2022 Auteur Geplaatst: 15 november 2022 De winnaar is bekend: Lia56. Aantal zaden was: 5409. Met 5500 stuks was Lia het meest dichtbij Lia: gefeliciteerd! De complete uitslag vind je hier: https://www.moestuinforum.nl/topic/38070-een-klein-herfstwedstrijdje-raad-het-aantal-zaden-in-de-pot/?tab=comments#comment-467958 10 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jootje Geplaatst: 15 november 2022 Geplaatst: 15 november 2022 Goed gedaan, Lia56! da’s echt dichtbij! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 15 november 2022 Geplaatst: 15 november 2022 Goed gegokt @lia56! Gefeliciteerd 1 Quote
rorror Geplaatst: 15 november 2022 Geplaatst: 15 november 2022 @Lia56 Gefeliciteerd! 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.