Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mini fruitbomen in pot?

Aanbevolen berichten

Een zelfbestuivende appelboom die niet bestoven wordt is voor zover ik weet onvruchtbaar, dus de zaden zullen niet uitkomen. Als ze beide ballerina zijn zal er ook een ballerina uit komen, maar die kans is vrij klein als je weet hoe weinig ballerina er wordt aangeplant. Maar het is natuurlijk altijd mogelijk. En dan heb je een nieuw ras uitgevonden!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar... jij zegt dat de kans zo klein is dat een ballerina door een ballerina bestoven wordt... maar om een beetje appels te produceren zou ik (en waarschijnlijk meer mensen) minimaal drie of meer boompjes neerzetten... liefst een rijtje...

en dan is het helemaal niet zo theoretisch dat ze elkaar bestuiven...

Was geen vraag dus... maakt niet uit... ik heb inmiddels wel begrepen dat serieuze fruitbomen zo'n beetje altijd geënt zijn... en de notenbomen idem dito...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de minitree appelboom? maximaal 2 meter hoog en 50cm breed. http://www.minitree.nl/ daar is ook te vinden welke rassen een bestuiver (dus een 2e boompje) nodig hebben.

Ik denk dat er nog wel meer leuke fruitsoorten geschikt zijn voor in pot?

Hiervan heb ik de Goldlane en Sunlight gisteren geplant in potten van 35cm doorsnede. Ze raden aan om potten van 50cm te gebruiken (zodat de planten genoeg water krijgen) maar die had ik niet staan.. Denken jullie dat ik dit jaar nog potten van 35cm kan gebruiken of moet ik toch echt zo snel mogelijk over gaan op 50cm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, goed idee. Ik twijfel ook nog van welk materiaal ik die potten dan wil hebben, want hoewel aardewerk het mooist is, is dat ook heel zwaar. Plastic/kunststof is lichter en goedkoper, maar lelijker en wordt waarschijnlijk te heet op mijn balkon op het zuiden. Ik zit nu te denken om lelijke kunststof potten te kopen en daar met wilg omheen te vlechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...