Rantje Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Kwam net m'n zakje raapsteeltjes tegen, moet ik ook dringend proberen Op het zakje staat een huisje met 1-2 en volle grond 3-8.Moet ik ze zaaien in de koude bak nu of bedoelen ze warm binnen? En ook hier dezelfde vraag als met de spinazie. Ik kan er 16 in een vak zaaien. Zo'n stampot met van die raapstelen lijkt me wel erg lekker, dus dan kook je ze niet geloof ik. Hoeveel zou ik nodig hebben voor een 2 persoons portie? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Musje Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Ik zou nog even wachten op wat meer warmte/zon en dan zaaien in een bloempot in een kas (buiten). Een bloempot van 25cm in doorsnee levert je een aardig maaltje op. 1 bak spinazie is voor ons 1 maaltijd, en dan zaai ik in zo'n bak: Quote Maar na de winter komt de lente weer.
RvO Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Rantje, ik ben niet zo'n receptenkok, maar als jij me verteld hoeveel een tweepersoonsportie weegt, dan wil ik je wel "voorlezen" uit het VELT handboek. Dat geldt ook voor de spinazie. Terzijde, zelf ga ik met m'n kleine moestuintje vooral voor de salade. Er is minder voor nodig en ik proef het verschil met "winkelgroente" beter. Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Een flinke vergiet vol, gaat hier wel in de stamppot raapstelen (probeer hem eens met uitgebakken spekjes en geraspte kaas.... *kwijl*)Anyway....de plantjes groeien flink snel, zorg dat je dicht op elkaar zaait ivm de langere, bleke stengels, en dan heb je aan 1 vakje wel voldoende. Wederom: ik oogstte alleen de buitenste, grootste bladeren, de rest groeit door Edit: zaaien doe ik vanaf maart, buiten. Quote