Ga naar inhoud

Gras groeit liever horizontaal dan verticaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al een paar seizoenen stel ik vast dat het gras eerder horizontaal groeit dan verticaal. Zelf als het pas gemaaid is, kan ik met een harkje, het gras kammen en zie ik grassprieten die wel 20cm lang zijn. Soms ligt het gras precies in lagen op elkaar.
In het voorjaar werd het grondig geverticuteerd in 2 richtingen en daarna bemest. Wekelijks wordt het gras gemaaid. Het oogt wel mooi groen, maar lijkt eerder een tapijt dan een gazon. Er is een beregeningssysteem aanwezig.

Wie kan daar meer van vertellen, waarom dit gras niet mooi rechtop groeit? Is het een type gras die zo groeit? Of een andere reden?

IMG20220726161759.jpg

IMG20220726161823.jpg

Geplaatst:

Wat @HuubvG zegt.

En er zijn zoveel verschillende grassen! En niet alleen die waar je een groen veldje van aanlegt, maar ook een flink gedeelte wat je eet, behoort tot de grassen. En als je alleen een voetbalveldje wilt, is daar ook een grasje voor 🙂

• Like 1
Geplaatst:

@kael, waar dient het grasveld voor? Ik neem aan voor de sier. Aangenomen dat het kweekgras is, dan heeft die het hele veld bezet, aangemoedigd door het vertikuleren en bemesten. En nog water erop ook bij droogte...

Het zou er helemaal uit moeten, met alle wortelkluwen.  Als je daarna de grond goed losmaakt, kun je de nieuwe uitlopers er makkelijk uittrekken. Ik zou de grond een tijdje braak laten liggen, onkruidvrij maken en houden, vooral het kweekgras wil je niet meer terug. Dan pas nieuw gras zaaien.

Maar het is wat jij ermee wilt.

• 1 year later...
Geplaatst:

Hier hetzelfde probleem. Nieuwe grasmatten gelegd en na 6 maanden alleen lange uitschieters horizontaal. Heb ze geprobeerd eruit te halen maar is onbezonnen werk. 3 weken later zijn ze weer teruv

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...