Swa Geplaatst: 23 juli 2022 Delen Geplaatst: 23 juli 2022 Eentje is al een week spoorloos, waarschijnlijk ligt die ergens tussen de planten te zonnen en van een tweede is het veertje net verdwenen en dan werkt dat echt niet meer zo handig. Dus moet ik dringend kosten maken hé. Maar welke koop ik nu best? Ik wil liefst comfortabele kwaliteit dat zoals de vorige 25 jaar meegaat alvorens op pensioen te vertrekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Veldjesgraaf Geplaatst: 23 juli 2022 Delen Geplaatst: 23 juli 2022 Koop een Felco 2. Overal verkrijgbaar. Niet goedkoop! Tussen de 40-50 euro. Dan heb je wel de Rolls-Royce onder de snoeischaren. Elke hovenier heeft die op zak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mai Pensato Geplaatst: 23 juli 2022 Delen Geplaatst: 23 juli 2022 Helemaal mee eens, ik gebruik deze ook en heel vaak Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 23 juli 2022 Delen Geplaatst: 23 juli 2022 Metallo is redelijk alternatief voor goede prijs. Maar in principe Felco 2 is een klassiekertje. Ik heb de mijne al 25 jaar. welkoop/Boerenbond heeft ze soms in de aanbieding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 23 juli 2022 Delen Geplaatst: 23 juli 2022 (aangepast) Als die zonder veertje een Felco is, dan kun je daar ook onderdelen voor bestellen. 23 juli 2022 aangepast door mdubbelm Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Veldjesgraaf Geplaatst: 23 juli 2022 Delen Geplaatst: 23 juli 2022 Van Felco kun je inderdaad alle onderdelen na bestellen. Goed schoon en scherp houden. Zo gaat ie een leven lang mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Swa Geplaatst: 24 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2022 De Felco 2 is besteld (42€), dinsdag verwacht in de bus te vallen. De schaar zonder veertje is van het merk Pollet. Heb een veertje kunnen bijbestellen voor een Gardena schaar zonder echt te weten of het zal passen, maar we zien wel zo erg verschillend zijn ze niet. Had misschien beter een veertje voor de Felco 2 besteld, dan had ik toch de zekerheid dat het daar zou in passen. Vreemd dat die veertjes eigenlijk zo eenvoudig te vinden zijn, had er nog nooit eerder eentje verloren. Ondertussen de snoeischaar van vrouwlief gekaapt (en dat lukt tot ze het gaat merken 😁) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MSDG Geplaatst: 24 juli 2022 Delen Geplaatst: 24 juli 2022 Alternatief voor de felco 2, Okatsune, Japanse snoeischaren van dito kwaliteit. Japanners en Zwitsers wedijveren wat dat betreft op het gebied van perfectie en kwaliteit. M’n felco ben ik inmiddels flink aan gehecht, fijne is dat je alle onderdelen ook los kunt bestellen waardoor de schaar in theorie levenslang mee kan. En heel eerlijk, €50 voor een snoeischaar is ook de wereld niet, zeker als je bedenkt dat een basisschaar ook zomaar €20 kost, bijvoorbeeld van overpriced Gardena. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dahli Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Op 23-7-2022 om 17:22, mdubbelm zei: Metallo is redelijk alternatief voor goede prijs. Maar in principe Felco 2 is een klassiekertje. Ik heb de mijne al 25 jaar. welkoop/Boerenbond heeft ze soms in de aanbieding. Ik heb ook een nieuwe goede snoeischaar nodig. Omdat de meesten zo enthousiast zijn over Felco, wordt het die. Ik twijfel alleen tussen de Felco2 (volgens de site voor grote handen) en de Felco6 (medium handen). Mijn handen zijn gewoon gemiddeld 😊. @mdubbelmis de Felco2 die jij hebt ook gewoon prima formaat voor een vrouw? Want dan neem ik liever die aangezien die iets dikkere stelen kan knippen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rorror Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Heb zelf ook de Felco2 snoeischaar. Ook heel tevreden mee. De vorige van de gamma is b.v. totaal niet lang meegegaan. Hier een fototje van het verschil in grote Felco2 vs. Felco6 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marcelru Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 De meeste vrouwen die in onze boomgaard snoeien geven de voorkeur aan Felco type 6 (die hebben we maar een paar, maar afgelopen jaar hebben we er drie vrouwen bijgekregen in ons snoeiteam, dus dat aantal gaat waarschijnlijk toenemen). Met type 2 kunnen ze ook prima uit de voeten. Let op dat er grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn: bijvoorbeeld: Boerenbond/welkoop 67,--, Hornbach 50,--. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dahli Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Dank jullie wel Rorro en Marcelru, hier kan ik wat mee! Die foto is ook heel handig voor het vergelijken. Denk dat ik dan toch voor de 6 ga. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Ik vind de felco2 niet te groot. Maar als het om dikkere takken gaat, dan zul je toch over moeten schakelen op een takkenschaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roland Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Ik heb ook een Felco, maar mijn volgende snoeischaar wordt een Okatsune snoeischaar. Voordeel van dit merk is dat je niet per ongelijk het veiligheidsklipje dicht drukt wanneer je aan het snoeien bent. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dahli Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 1 uur geleden, mdubbelm zei: Ik vind de felco2 niet te groot. Maar als het om dikkere takken gaat, dan zul je toch over moeten schakelen op een takkenschaar. Dank je mdubbelm, op de vergelijkingsfoto schelen de handvatten ook niet veel. Nachtje over slapen nog maar. Ook even naar de Okatsune kijken. Voor de dikkere takken was ik zo’n trekzaagje van Felco van plan. Had hier op het forum gelezen dat die handig en fijn is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marcelru Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 13 minutes ago, Dahli said: Voor de dikkere takken was ik zo’n trekzaagje van Felco van plan. Had hier op het forum gelezen dat die handig en fijn is. Helemaal mee eens, gebruik ik ook veel, al is een Silky nog beter. Maar goed, als je toch geld gaat uitgeven, misschien ook maar meteen een etuitje erbij nemen. Brede riem erdoor, en je hebt je snoeispullen altijd bij de hand: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
donaldk Geplaatst: 24 november 2023 Delen Geplaatst: 24 november 2023 Op 24-7-2022 om 14:54, MSDG zei: Alternatief voor de felco 2, Okatsune, Japanse snoeischaren van dito kwaliteit. Japanners en Zwitsers wedijveren wat dat betreft op het gebied van perfectie en kwaliteit. M’n felco ben ik inmiddels flink aan gehecht, fijne is dat je alle onderdelen ook los kunt bestellen waardoor de schaar in theorie levenslang mee kan. En heel eerlijk, €50 voor een snoeischaar is ook de wereld niet, zeker als je bedenkt dat een basisschaar ook zomaar €20 kost, bijvoorbeeld van overpriced Gardena. Een Felco look alike kost nu geen 6,99 meer maar 9,99 edoch seizoen is voorbij bij Aldi, Action enzovoorts Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roelie Geplaatst: 25 november 2023 Delen Geplaatst: 25 november 2023 Ik poste het al op een ander onderwerp, nml snoeischaar onderhout als ik het wel heb. Ik doe al tientallen jaren alle snoeiklusjes met deze Freunde. Heel eenvoudig ontwerp, super lange standdtijd van de messen en eenvoudig in onderhoud. Ik kreeg enkele jaartjes geleden een iets jongere uit de nalatenschap van mijn schoonmoeder die nagenoeg gelijk is aan deze. Maar als ik nu bij de Welkoop o.i.d. kijk naar Freunde kom ik een 13 in een dozijn schaartje tegen met veel onderdelen en een beetje vreemd "ergonomisch" greepje. Ik denk dat deze mijn tijd wel uit zal dienen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Swa Geplaatst: 25 november 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2023 Ik heb die Felco 2 een goed jaar in gebruik nu. Geen verkeerd knippertje. Toch net ietjes te groot voor mij maar het gaat wel. De grootte van de opening van het handvat is niet instelbaar, ik zou hem daarom niet aanraden voor personen met een handschoen maat 9 of kleiner (vrouwen hebben vaak maatje 8 of zelfs 7) Die Felco moet een paar weken/maanden ingewerkt worden alvorens hij soepel loopt. Nu en dan een drupje olie is wel nodig. Er is wel een nadeel aan: zo goed als niet te gebruiken met de linker hand. Ik ben tweehandig (of hoe noem je dat?) en als ik die schaar links wil houden dan kan ik ze niet ontgrendelen. Zoooo irritant. Ik heb nog een 30 jaar oude Gardena schaar waar het ontgrendelen bovenaan het handvat zit. Jammer dat ik die niet meer kan kopen want ze werkt super goed. Hoog tijd voor groot onderhoud van al die scharen trouwens. Slijpen, poetsen, olie want ze gaan nu een paar maanden blijven liggen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dahli Geplaatst: 1 februari 2024 Delen Geplaatst: 1 februari 2024 In the pocket! Dank jullie wel voor alle adviezen! Vermoed dat de Felco2 mijn beste vriend in de tuin gaat worden 😁. Dit weekend wordt de vijg onder handen genomen met de 600. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.