Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beide lopen uit op de afgeknipte stelen(10 cm) van vorig jaar maar ik

zie geen nieuwe grondscheuten. Komen hier vruchten aan of moet ik

eerst nieuwe grondscheuten hebben??

Ze zitten in een pot.

Ron...

Geplaatst:

Ron hoe oud zijn de afgeknipte scheuten> normaal sterft de tak af in/na het 2e jaar en verwijder je hem om ziekte te voorkomen, dus echt eruit en niet afknippen.

Als je een scheut van vorig jaar afgeknipt hebt...heb je dit jaar geen vruchten

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij nog wat vroeg om al scheuten uit de grond te zien komen, de grond kan na die vorstperiode die Nederland gehad heeft nog nooit lekker warm zijn om groei te vormen.

Geplaatst:

Normaal gesproken lopen struiken eerst uit op de takken van vorig jaar en komen er later in het jaar uit de wortels nog nieuwe scheuten boven.

Geplaatst:

eerste jaar lange nieuwe scheuten, volgende jaar komt aan deze scheuten zij scheutjes met de bessen en meteen weer nieuwe scheut voor de volgende jaar voor de bes.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dank jullie, ik heb ze zo gekocht met afgeknipte scheuten, die scheuten

zullen wel van vorig jaar zijn maar die sterven niet af maar lopen uit.

Die uitlopers zullen dan wel de zijtakken zijn, dan krijg ik misschien een

paar vruchtjes.

Ron

Geplaatst:

vind ik ook het beste , de scheuten afknippen bij aankoop/verkoop.

Zo kan de plant het jaar na verplanten op krachten komen , wortels vormen , ipv onmiddelijk alle energie te verspillen aan vruchten vormen. Zeker bij losse wortel. In pot hadden ze ze idd wel wat langer mogen laten zodat ge een proevertje had.

• 2 years later...
Geplaatst:

Hoe hoog kan je een tayberry eigenlijk laten uitgroeien? Zolang als hij wilt, of knip je er net zoals bij de framboos in het voorjaar een stuk af? Kan ik wat culterra geven om te bemesten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank je wel Sugar. Wat heb je toch een mooi informatief blog over kleinfruit..ik lees het graag.

Die 4 takkenvorm zoals jij de tayberry hebt zal voor mij niet opgaan door de keuze van de pergola. De tayberry stat ook nog in grote pot ingegraven vanwege de woelmuis die hem al bijna om zeep had geholpen.

Hoeveel en wat voor mest geef je aan deze bessensoort?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...