Ga naar inhoud

Jos seizoen 2012

jos

Aanbevolen berichten

Jets geht's loss,

De Duitse Lidl heeft zijn rekken met zaden weer in de winkel.

Ik hoop dat ik vrijdag kan gaan kijken.

Als er mensen zijn waarvoor ik iets kan meebrengen dan hoor ik het wel.

Zoals bekend hebben ze geen groot assortiment maar wel heel goedkoop.

Kunnen we langzaam weer gaan plannen.

gr Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Jos, leuk om weer even wat van je te lezen! Alle verbouwklussen klaar en weer tijd voor je eigen tuin?

Ik ga ook even bij de Franse Lidl kijken. Daar betaal ik 10 cent meer dan jullie in DL, maar het blijft een schijntje vergeleken bij andere zaadverkopers . Groetjes aan I.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug Mikki,

50 zakjes groente en bloemenzaad voor 9,50 euro.

Bonen en erwten en F1 (grotere zakjes) 0,49 ct per stuk.

Premium zaadgoed 1,49 per zak.

Het is een kunst niet teveel te kopen.

Groetjes ook aan Hans,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

Even een update, niet direct van de tuin. Gaat nog komen. Heb een nieuwe camera gekocht en ben nog aan het experimenteren.

Even wachten op het zonnetje.

Afgelopen vrijdag is mijn zwager gestorven (52 jaar alvleesklier-kanker), zware tijd.

Hard bezig geweest met nieuwe voliere, afgelopen winter hebben de alom geroemde kippen zo'n 15 vogeltjes van het leven beroofd en opgegeten. Sommige rassen zijn echt wel killers dus, geen grap hebben het zelf gezien.

Teneinde raad maar begonnen aan nieuw onderkomen voor de vogels.

iofead.jpg

x3s6py.jpg

Wil de kippen niet wegdoen want ze leggen nu zoveel eieren, ideaal met de Pasen.

16a5z4p.jpg

En als we dan toch met foto's bezig zijn nog een paar van onze familiedag (brabanders en zeeuwen) gisteren in het stikdonker van de grotten in Sibbe. De blokbreker aan het werk,

e1c2ub.jpg

De ondergrondse kapel uit de franse tijd (omstreeks 1795),

egam4o.jpg

eao2o5.jpg

En een sfeerbeeld van de familie onder de grond,

hx4x92.jpg

gr Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie volière Jos Handig als je handig bent Die eieren voorraad lijkt op die van mij; momenteel zijn ze weer goed aan de leg. ga er maar eens een lading spaghetti van maken, weer wat ruimte in de koelkast.

Leuk zo'n familie uitje.....heb je een zakje mergelzand meegenomen voor de kalk minnende plantjes?

Gecondoleerd met je zwager....aparte sterfdag...goede vrijdag......

Ik wens jullie sterkte toe de komende tijd en mooie herinneringen aan hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Jeanne, 19 april verleden jaar hebben ze hem geopereerd en gelijk weer dichtgemaakt vanwege de uitzaaiingen.

Als je zegt alvlees en nierkanker dan vrees ik iets gelijkaardigs bij je buurvrouw.

En dank je wel Geedee. Op Goede Vrijdag overleden en vrijdag de dertiende wordt hij gecremeerd.

En als je kalk wil moet je me even laten weten als je de netten komt halen. Ik heb nog 2 zakken van 25 kg fruitcal staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Jet. We hebben er een jaar naar toe geleefd en wat mijn zwager betreft, er nu wel vrede mee.

Voor mijn zus en de kids begint het pas. Gelukkig hebben we een hechte familie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Rantje.

En wat die kippen betreft heb ik wel eens meegemaakt hoe 2 kloeken elkaars kuikens afmaakten in een onbewaakt moment.

En nu hebben we ze werkelijk de vogeltjes bij elkaar zien drijven (net als een groep leeuwen, collectieve jacht) en echt verscheuren en opeten. Het zal wellicht niet voor elk ras gelden maar de grote witte (boerderij-mix) kippen doen het echt wel.

Mijn Antwerpse baardkriel en de kwartels heb ik tot bloedens gepikt uit de voliere gehaald en bij mijn broer ondergebracht.

Dus nu geen risico meer en snel een nieuw tehuis voor de vogels gemaakt. Maar goed ook want gisteren heb ik van de familie weer 6 nieuwe kanaries gekregen.

Ik kan nu ze nu lekker zien vanuit de serre alhoewel het nu een beetje moeilijk is met de regen. Maar laten we niet klagen want het spoelt natuurlijk wel het stof weg.

wcmjjc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later ...

De tomaten blijven goede oogst leveren. Hebben zich redelijk goed hersteld na de natte periode.

Als de nazomer nog een beetje goed wil blijven dan zullen ook de grote nog wel wat opleveren.

Deze heb ik al eerder gepost maar ik ben zo trots op de Osu Bleue van jet, prachtige aubergine boven en oranje onderkant, super.

10p7dk3.jpg

Ok de bonenzaden voor volgend jaar liggen al prima te drogen.

Tuinbonen, stokslaboon, kievitboon, olifantstok, paarse stok, heiligeboon en wieringer.

2433j36.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrij, was dit weekend in Den Bosch.

De kievitsboon is een stamboon. Normaal ben ik een liefhebber van stokbonen, grotere opbrengst per oppervlak maar vooral ook makkelijker oogsten. Deze soorten heb ik voor de fun, de leuke kleurtjes vooral.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laat de zon nou maar schijnen, afgelopen week 16 zonnepanelen gelegd. Zou voldoende opbrengst moeten leveren voor wat wij gebruiken. En ook belangrijk de provincie doet ook een duit in het zakje.

33ys20j.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...