Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomatenplant binnen in pot gele dorre bladeren

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben de laatste paar dagen aan het zoeken naar een antwoord op mijn probleem, maar kom er met mijn gebrek aan ervaring helaas niet uit. Graag hoor ik wat jullie denken.

De situatie: Ik heb 1,5 week geleden een tomatenplantje bij Ikea gekocht met vruchten eraan. Deze heb ik in een wat grotere pot gezet (met zijn originele grond, aangevuld met potgrond voor de moestuin). Hij krijgt water wanneer de grond een beetje droog begint te worden. Ik kan dagelijks tomaten oogsten en de groene tomaten worden rood. De tomaten zien er mooi uit. De bladeren (onderaan) lijken echter steeds meer te verdorren. Toen ik de plant kocht was dit nog niet zo volgens mij. Ik heb het idee dat de bladeren steeds geler worden. Bovenaan is de plant mooi groen (maar de bladeren wel wat slapjes naar mijn idee). 

Nu snap ik dat de plantjes van IKEA misschien niet van de beste kwaliteit zijn, maar ik maak me wat zorgen of ik misschien wat fout doe. Staat de plant teveel in de zon? Krijgt de plant te weinig water? Of moet ik speciale voeding kopen? 

Ik hoor het heel graag als jullie een idee hebben.

Groetjes Evelien

IMG20220703145130.jpg

IMG20220703145137.jpg

IMG20220703145139.jpg

IMG20220703145144.jpg

IMG20220703145150.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...