Arja Geplaatst: 19 juni 2022 Share Geplaatst: 19 juni 2022 (aangepast) Ik heb nu verschillende kleuren papavers in mijn bloemenweitje. Heel veel rood maar hier een daar ook een mooie dieppaarse of lichtroze of wit-met-rode. Van alle kleuren oogst ik het zaad, maar zijn ze eigenlijk kleurvast? Weet iemand dit? 20 juni 2022 aangepast door Arja 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redzebra Geplaatst: 19 juni 2022 Share Geplaatst: 19 juni 2022 (aangepast) Als ze random bestoven worden gaan planten uiteindelijk altijd naar de wilde vorm, als je wil selecteren bv op kleur, zelf bestuiven en afschermen. Maar die zijn meerjarig dus die roze komen telkens wel terug. 19 juni 2022 aangepast door redzebra Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Inloggevens kwijt Geplaatst: 20 juni 2022 Share Geplaatst: 20 juni 2022 Papaver somniferum is niet kleurvast. Je kunt er bij spontane uitzaai ook exemplaren met dubbele bloemen bij hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tielse flipje Geplaatst: 20 juni 2022 Share Geplaatst: 20 juni 2022 De zeer langdurige kiemkracht zorgt er bij mij voor dat, na 12 jaar, toch steeds dezelde variaties terugkomen. Ik laat ze gewoon uitzaaien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 20 juni 2022 Auteur Share Geplaatst: 20 juni 2022 Dank voor de antwoorden, het zal dus altijd een verrassing blijven. Ik laat de boel ook gewoon zichzelf uitzaaien hoor, maar voor de leuk en om weg te geven oogst ik ook altijd wat zaad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.