harmony Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Wij hebben een schuur op ons erf die we graag vorstvrij willen houden. Gas doortrekken wordt lastig, de afstand is vrij groot naar ons huis. Er zit wel een houtkachel in, maar die brandt alleen als we er binnen zijn.Nu weet ik dat er mensen zijn die hun kas vorstvrij houden. Wat gebruiken jullie daarvoor? Het gaat om een een deel van de schuur, ca 6 x 6, met spouwmuur en houten vloer. Daarboven zit een geïsoleerde vliering.Bedankt alvast voor de tips!Groet, Monique Quote
hansm Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Je hebt daar speciale kacheltjes voor die op elektra gaan en die hebben een thermostaat die jezelf insteld op aantal graden dat je wilt.Aan de hand van thermostaat slaat hij vanzelf aan/uit.Vermogen van zo'n kachel is gekoppeld aan aantal vierkantemeters wat iemand heeft. Quote Players only love you when they're playing.
ron Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Hans, je bedoelt waarschijnlijk Kubieke meters.Is 72 kubieke meter, zal niet meevallen met Elektrische kacheltjes pluswat dat kost. Je wint wel wat als je kolen kan stoken, die kunnen urenblijven doorgloeien maar ben bang dat je het daar ook niet mee red alshet hard vriest. Goede kolenkachels zijn nog wel te koop, de mensen haddenniet anders vroeger. Ron Quote
hansm Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Ron ja goedkoop zal niet zijn, duur weet ik ook niet ik ken het van voliere's die waren nog wel groter,het punt is denk ik dat stel je stelt hem af op bv 2 graden het in nederland nou ook weer niet zovaak de temp daaronderkomt dus dat hij weinig aanslaat maar je er wel zonder zorgen of opletten van verzekerd ben dat het werkt.(Voliere's stonden dacht ik op 5 graden en daarbij werkte het probleemloos) Quote Players only love you when they're playing.
harmony Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 Dank jullie wel . Als we een uurtje de schuur uitgaan, gooien we er een bruinkoolbriketje op. Niet zo milieuvriendelijk, maar het werkt wel. Ik denk dat we idd uitkomen op een elektrisch kacheltje. Dat deel vd schuur is inmiddels goed geïsoleerd, dat scheelt.Het is ca 87m3, het plafond is vrij hoog.Zal eens googelen op de elektrische kacheltjes. Quote
wouttie75 Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Je kunt prachtige petroleum kacheltjes kopen, onderhoudsarm en zuinig in gebruik (als het om vorstvrij houden gaat) zoek eens op MP naar Zibro . P.s. een goede is wel aan de prijs maar het werkt wel erg mooi heb ik van horen zeggen, vrienden van ons hebben hem in de woonkamer als bijverwarming. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
hansm Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Het nadeel van bv petroleum kacheltje is dat je hem aan en uit moet zetten, weervoorspllling in de gaten moet houdenenzv.Ik merk dat bij verwarming kas, dan vergeet ik hem aan te zetten of dan staat hij voor niks te branden, dan is een verwarmingsbron op een thermostaat wel heel handig en ongetwijveld soms ook nog zuiniger, en ook nauwkeuriger dan je zelf in de gaten moet houden. Quote Players only love you when they're playing.
Margareth Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 de moderne zibro's hebben wel degelijk een thermostaat... en een timer... duurder in aanschaf, maar ze zijn wel goedkoper dan elektrische verwarming... Quote
hansm Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Als er thermostaat maar opzit lijkt mij alles wel oke, zo'n thermostaat is gewoon onwijs makkelijk. Quote Players only love you when they're playing.
thea Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 de moderne zibro's geven veel vocht af bij stoken alle petroleumskacheltjes.De ruimte kleiner maken waar echt boven nul moet zijn en zeker de boven kan warmte gaat naar boven. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.