Cees T Geplaatst: 15 mei 2022 Delen Geplaatst: 15 mei 2022 (aangepast) Hallo allemaal. Ik vroeg me af of het normaal is dat de ingemaakte appelmoes (inkoken, pot op de kop, 'klik' en klaar) na verloop van tijd rood / bruin kleurt. Idem perenmoes. Lijkt mij 'gewoon' een soort van oxidatie; toch maar op eten? PS ik weet van de discussie over potten op de kop, maar houd eraan vast. Dus die discussie hoeft voor mij niet... PS, PS, het lijkt misschien dat ik me niet heb voorgesteld, maar kon mijn oude log in gegevens nergens vinden... 15 mei 2022 aangepast door Cees T Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 15 mei 2022 Delen Geplaatst: 15 mei 2022 Hmm, geen idee… eet appelmoes altijd direct op eigenlijk en als er wat overblijft, dagje later ofzo. Ben er ook wel nieuwsgierig naar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2022 Delen Geplaatst: 15 mei 2022 Hm, mijn appelmoes verkleurt eigenlijk niet, ja misschien iets donkerder maar niet echt een andere kleur ofzo. Doe je er suiker bij? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Cees T Geplaatst: 15 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2022 @Jorieke123 Ja, juist om de houdbaarheid te vergroten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Caatje Geplaatst: 16 mei 2022 Delen Geplaatst: 16 mei 2022 Mijn potjes van vorig jaar verkleurden ook (die van het jaar daarvoor niet). Vooral de delen die in het licht stonden. Ik vermoed dan ook dat licht de oorzaak is want de appelmoes was nog prima te eten en onveranderd van smaak. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Cees T Geplaatst: 16 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2022 mmm. ze stonden hier vrij donker. Maar het bericht van Caatje is hoopgevend Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
annaelizabeth Geplaatst: 16 mei 2022 Delen Geplaatst: 16 mei 2022 Als je er kaneel door hebt gedaan verkleurt het ook meer. Blijven hier ook zo ongeveer onbeperkt eetbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.