Rabarbersap Geplaatst: 12 mei 2022 Delen Geplaatst: 12 mei 2022 (aangepast) Gister een vetplant overgepot en ik vond deze eitjes onderaan de pot. Er zaten nog meer verspreid in de pot. Voor de rest doetie het goed. Enig idee wat dit is? 12 mei 2022 aangepast door Rabarbersap Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 12 mei 2022 Delen Geplaatst: 12 mei 2022 Slakkeneitjes denk ik. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is onder de grond de plek waar slakken zich vooral schuilhouden en ook hun eitjes leggen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rabarbersap Geplaatst: 12 mei 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2022 Kan ik het verpakken en verkopen als slakkencaviaar? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 12 mei 2022 Delen Geplaatst: 12 mei 2022 🤡Zo lekker. Zou ik dan toch zelf opeten. 🤡 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 16 mei 2022 Delen Geplaatst: 16 mei 2022 Lijkt mij meer iets zwamachtigs. Mycelium en vruchtlichaampjes. De aarde lijkt ook tamelijk vochtig. Slakkeneitjes vind je in clusters en zijn egaal van grootte. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 16 mei 2022 Delen Geplaatst: 16 mei 2022 Leven de kopers nog? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 17 mei 2022 Delen Geplaatst: 17 mei 2022 Kan dit t zijn? Let op larveneitjes Een tweede waar u op moet letten bij het hergebruiken van potgrond is of er geen larven(eitjes) in de grond zitten. Soms heeft een plant last van insecten. De eitjes van deze insectjes komen dan vaak in de grond te recht. De eitjes zien er uit als witte bolletje. Ziet u witte bolletjes tussen de gebruikte potgrond, hergebruik die potgrond dan niet. Grote larven die uw nieuwe planten aantasten is niet gewenst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 17 mei 2022 Delen Geplaatst: 17 mei 2022 Kan het geen perliet zijn? Hoe voelen de eitjes/korrels/bolletjes aan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 17 mei 2022 Delen Geplaatst: 17 mei 2022 Jammer dat je er geen link bij zet Lia. Hier een foto van slakkeneitjes, die ook geel of doorzichtig kunnen zijn: en deze is van een bodemschimmel: Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 17 mei 2022 Delen Geplaatst: 17 mei 2022 sorry... https://www.groenrijkmaasbree.nl/assortiment/119/potgrond Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.