sasschel Geplaatst: 23 maart 2022 Share Geplaatst: 23 maart 2022 Nadat ons kleine kasje (die net een paar weken stond) door het winderige drietal een opmieter had gekregen hebben we een nieuwe (2e hands) gekocht. en gelijk ietsjes groter, dat is een plus. na een zaterdagje afbreken zijn we heb nu weer aan het opzetten. Ik vroeg me af, hoe dat we het beste de ramen en/of rubbers schoon kunnen maken?? zijn er middelen die absoluut niet gebruikt mogen worden?? Schuurspons lijkt me geen goed idee op het glas?? sommige rubbers zijn wat stug, is er een middeltje waarvan ze weer soepel (gevoed?) worden? Fotos omdat ik er blij mee ben, best een leuke combi met het koppenhok 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roland Geplaatst: 23 maart 2022 Share Geplaatst: 23 maart 2022 Rubbers in heet water leggen. dan zijn ze gemakkelijker te verwerken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simonvb Geplaatst: 23 maart 2022 Share Geplaatst: 23 maart 2022 Rubbers in een emmer met beetje Dreft hielp hier. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sasschel Geplaatst: 23 maart 2022 Auteur Share Geplaatst: 23 maart 2022 Roland, slim inderdaad. Simonvb, dus dreft tast de rubbers niet aan, goed om te weten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MSDG Geplaatst: 25 maart 2022 Share Geplaatst: 25 maart 2022 (aangepast) Glas reinigen met een harde borstel met natuurlijke haren, warm water met een mix van groene zeep en soda gebruiken en boenen! Sowieso liever geen schuurspons gebruiken, het schurende veroorzaakt allerlei microplastics, ik heb ze in de ban gedaan en ingeruild voor schuursponjes van sargassum gras, te vinden via www.levenzonderafval.nl, verder geen affiliatie met die webshop. 25 maart 2022 aangepast door MSDG . 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
donaldk Geplaatst: 25 maart 2022 Share Geplaatst: 25 maart 2022 Op 23-3-2022 om 21:48, simonvb zei: Rubbers in een emmer met beetje Dreft hielp hier. Als ik kasje sop, is mijn hele mouw zwart, van de rubbers. Elke keer, dus je was het er niet echt af. 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simonvb Geplaatst: 25 maart 2022 Share Geplaatst: 25 maart 2022 Volgens mij was de vraag hoe de stugheid van de rubbers te verminderen. Wij hadden eerst ook zonder iets geprobeerd, daarna de rubbers eens in een emmer met idd warm water met beetje Dreft gedompeld en ze werden veel soepeler om aan de kas te hangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
donaldk Geplaatst: 25 maart 2022 Share Geplaatst: 25 maart 2022 Ja maar het afgeven/lekken van zwart is een teken van degradatie, dus mijn aanvullende vraag is zijn de rubbers dan eigenlijk al te ver heen, of kun je ze alsnog verwijderen, warm maken en herbevestigen, of gaan ze dan kapot? Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sasschel Geplaatst: 26 maart 2022 Auteur Share Geplaatst: 26 maart 2022 we hebben ze dus in water met dreft gelegd, en inderdaad ze geven goed zwart af. maar ze zien er daarna wel weer goed uit. Het in warm water leggen maakt ze wel makkelijker te bevestigen inderdaad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 26 maart 2022 Share Geplaatst: 26 maart 2022 @Donaldk Gloednieuwe raamrubbers geven al af dus lijkt me niet dat het een teken is van degradatie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.