Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

kasglas en rubbers weer schoon en eventueel soepel maken?

sasschel

Aanbevolen berichten

Nadat ons kleine kasje (die net een paar weken stond) door het winderige drietal een opmieter had gekregen hebben we een nieuwe (2e hands) gekocht.

en gelijk ietsjes groter, dat is een plus.

na een zaterdagje afbreken zijn we heb nu weer aan het opzetten.

Ik vroeg me af, hoe dat we het beste de ramen en/of rubbers schoon kunnen maken??

zijn er middelen die absoluut niet gebruikt mogen worden??

Schuurspons lijkt me geen goed idee op het glas??

sommige rubbers zijn wat stug, is er een middeltje waarvan ze weer soepel (gevoed?) worden?

Fotos omdat ik er blij mee ben, best een leuke combi met het koppenhok :) 

4.jpg

3.thumb.jpg.02d1e606e84ca14f6f071b7f4f957d0a.jpg

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Glas reinigen met een harde borstel met natuurlijke haren, warm water met een mix van groene zeep en soda gebruiken en boenen! ;) Sowieso liever geen schuurspons gebruiken, het schurende veroorzaakt allerlei microplastics, ik heb ze in de ban gedaan en ingeruild voor schuursponjes van sargassum gras, te vinden via www.levenzonderafval.nl, verder geen affiliatie met die webshop. :)

aangepast door MSDG
.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was de vraag hoe de stugheid van de rubbers te verminderen. Wij hadden eerst ook zonder iets geprobeerd, daarna de rubbers eens in een emmer met idd warm water met beetje Dreft gedompeld en ze werden veel soepeler om aan de kas te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar het afgeven/lekken van zwart is een teken van degradatie, dus mijn aanvullende vraag is zijn de rubbers dan eigenlijk al te ver heen, of kun je ze alsnog verwijderen, warm maken en herbevestigen, of gaan ze dan kapot?

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...