Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De hoge temperaturen van de laatste dagen zouden zomaar kunnen bijdragen aan extra lange komkommers. Ik lees tussen de regels door dat menig deelnemer weer naar het podium kijkt.

Zoals Joop Zoetemelk altijd zei: "Parijs is nog ver" 

Nog ruim 2 maand te gaan. 

Leuke wedstrijd!

Geplaatst:

die is nog  jong en een eind te gaan, smal en lang is een goede start, lijkt  evenwel ook wat last van zonnebrand gehad te hebben, maar kan ook  lichtinval zijn.

Geplaatst:

Mijn persoonlijke mening.

Omgevingsomstandigheden spelen tijdens de groei  natuurlijk een (zeer) grote rol maar sonja is genetisch geprogrammeerd tot rond de 30 cm lengte te groeien om dan te stoppen. Naast een goede verzorging met o.a. regelmatig water en de juiste meststoffen (niet teveel en niet te weinig) is er  nog een portie mazzel nodig wil er eentje toch een paar centimeters verder groeien. 

sonja_74.thumb.JPG.5dc88a83302562c84812d8531d7f8086.JPG

Mislukte kampioenen en één die nog kanshebber is (de onderste van de twee tussen de kistjes met zoals bekend 36.7cm ).

• Like 4

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Omdat ze als ze van de plant af zijn narijpen Henk. Die gele zijn dus al een tijd geleden van de planten gehaald. Uiteindelijk worden ze allemaal geel.

Geplaatst:

ik wacht vol ongeduld, heb er nu eentje 'onderdak' die hangt van 31 cm... :D maar hij blijft groeien dus ik oogst NOG Niet.! :D

• Like 1

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

@Frans Geprogrammeerd tot 30 cm? Dat maakt het voor de toeschouwer extra spannend, hè. Alles verder dan 30 cm is, alsof ik F1 races kijk. Wie doet op de juiste tijd de bandenwissel........... Aaargh, de spanning is om te snijden!

Geplaatst: (aangepast)

@HuubvG misschien beter 2 keer top 5,  "open lucht" en "onder dak ", is ook 10. Je geeft 2 snoeimessen  weg 😄 2 wedstrijdjes in 1, dan kan je eventueel de kleurtjes weglaten, En ik vrees dat op den duur maar 1 "open lucht" in de top 10 zit.

aangepast door redzebra
  • Like 1
4 uur geleden, Jorieke123 zei:

Die vakken zijn 15 bij 15...

IMG_3028.jpg

Geen idee hoe groot de vakjes zijn, maar wel een kampioen in spé. Vanmiddag eens gemeten. Bij de Tour zegt de reporter in zo'n geval: virtueel in het geel! ......

aangepast door Veldjesgraaf
Tekstcorrectie
  • Like 1
Geplaatst:
4 uren geleden, redzebra zei:

Was een mooie keuze dit jaar blijft spannend.

Met recht de beste wedstrijd sinds jaren !

De eerste 2 komkommers van de buitenteelt die mochten blijven hangen zijn rondom nog grasgroen. Zo zie ik ze graag want dat betekent dat er nog heel wat cm's groei mogelijk is.

sonja_75.thumb.JPG.d3dab1cd3974fe84b1598534ae337cf4.JPG

In 2 dagen van ongeveer 25 naar ongeveer 28 cm (en niet 27 cm zoals het lijkt, liniaal verschoof tijdens nemen foto).

sonja_76.thumb.JPG.40d9a13a654bbb8cf7a41c3e7ab75c6c.JPG

Niet eerder gemeten maar wel duidelijk gegroeid de laatste dagen. Momenteel 25 cm.

• Like 2

Geplaatst:
15 uren geleden, Mai Pensato zei:

Hij?  Dat lijkt me sterk ... 😀

Hij of zij of … 😜

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

@redzebra, dankjewel, gedaan en dat maakt het er weer een stuk rustiger uitzien. :-)

* update *

Komkommerlijst opgedeeld in top 5 voor openluchtteelt en top 5 voor teelt onderdak.

aangepast door HuubvG
Geplaatst:
14 uren geleden, Jorieke123 zei:

Die vakken zijn 15 bij 15...

Als die inderdaad 15 cm zijn dan is deze komkommer nu al zo'n 37,5 cm lang en gaat hij richting 45 cm! Heel benieuwd naar de officiele meting!

• Like 2

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...