acpronk Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 De komkommer had ik 2 dagen geleden al geplukt, en lag de hele tijd in de hele schuur. De foto is enigszins vertekend, maar is ongeveer 15,5cm voor de buitenteelt. Dit is ook meteen de enige inzending, de plant zit al mini een maand in een groeistop, en nu beginnen ook de bovenste bladeren meeldauw te krijgen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Veldjesgraaf Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 Hier is ie dan: 35,2 cm en 1156 gram. Goed voor een eervolle vermelding, hoop ik. In de kas geteeld. 6 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 @Veldjesgraaf top! Tweede plek voorlopig, ik lig je nog 1,3 cm voor. Kan ik toch weer slapen vannacht 😀 Alhoewel....het wordt niet bepaald koud vannacht 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Veldjesgraaf Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 (aangepast) @ Mai Pensato slaap niet te vastt. Ik heb nog meer ijzers in het vuur. Nog een ruime 30-er sinds een paar dagen. Hou je zenuwen nog in bedwang. 19 juli 2022 aangepast door Veldjesgraaf Tekstcorrectie 3 Quote
redzebra Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 (aangepast) 😄, en ik heb eerder schrik van je buiten ik dacht echt dat je alleen binnen teelde 😀 19 juli 2022 aangepast door redzebra 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 3 minuten geleden, Veldjesgraaf zei: Ik heb nog meer ijzers in het vuur. Ik ook 😉 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Veldjesgraaf Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 Eind september is nog ver. Iemand zal toch wel een 40+ produceren. Quote
Mellie Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 Kijk eens aan! Deze laat ik doorgroeien tot 51,3 cm voor ik hem oogst. Dat is vast garant voor de eerste plaats. Dusssss… 6 Quote
acpronk Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 En bij 51,2 blijft die voor straf hangen tot de vorst 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mai Pensato Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 En dan lekker smullen hmmmmmm. 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Karietje Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 23 cm voor de binnen teelt ! Niet slecht van smaak maar ik heb al betere gegeten.. 2 Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
HuubvG Geplaatst: 20 juli 2022 Auteur Geplaatst: 20 juli 2022 *update* Deelnemerslijst / Komkommerlijst: opnieuw binnen en buiten verschillende kleuren gegeven, langste binnen en langste buiten blijven vet rood. [ aangezien mijn komkommerplanten niet willen - de langste komkommer is 2,37 cm binnen - , houd ik me maar bezig met het opleuken van de administratie... ] 4 Quote
Flup Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 (aangepast) Zo, een nieuwe winnaar voor mij. In de buitenteelt is deze 23 cm. Heb nog nooit zoveel komkommers geoogst als dit jaar en ik moet zeggen dat ik de Sonja wel een lekkere komkommer vind. Niet bitter, maar ook niet te sterk in smaak. Kortom, een blijvertje. Foto: 20 juli 2022 aangepast door Flup 4 Quote
Roland Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 Hier worden de Sonja komkommers inde kas vooral dik ipv lang. ze groeien wel behoorlijk recht. Hierbij mijn eerste inzending 33,5cm: Van de kleinere exemplaren vind ik de smaak best goed. alleen de schil is erg hard, dus schil ik ze meestal. Helaas is Sonja wel erg gevoelig voor meeldauw. De buitenteelt heeft nog geen oogst gegeven. 4 Quote
Frans Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 17 uren geleden, Mai Pensato zei: @Veldjesgraaf top! Tweede plek voorlopig, ik lig je nog 1,3 cm voor. Kan ik toch weer slapen vannacht 😀 Toch maar een slaappilletje nemen komende nacht ? Jullie waren misschien al mijn horizontaal groeiende komkommer vergeten. Overtuigd dat hij niet meer zou groeien heb ik hem vanmorgen van de plant gehaald. Daarna gemeten met een verrassend resultaat. Omdat deze komkommer die van @Mai Pensato met maar 2 mm zou overtreffen heb ik het nog eens geverifieerd met een laser afstandsmeter. Je kunt voor mij dus 36.7 cm voor een kaskomkommer noteren Huub. 10 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Jorieke123 Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 Oef, die van mij is nu rond de 35 cm maar ik denk dat de rek er nu echt wel uit is. 36,7 gaat ie vast niet halen... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mai Pensato Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 (aangepast) 45 minuten geleden, Frans zei: Toch maar een slaappilletje nemen komende nacht ? Nee hoor, echt nog geen paniek hier, er groeit hier ook nog eea 20 juli 2022 aangepast door Mai Pensato Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Frans Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 Mijn vertraagde buitenteelt begint ook op gang te komen. De planten groeien goed maar hebben voorlopig nog niet de potentie een superkomkommer te laten groeien. Deze vrucht van momenteel ongeveer 25 cm wordt in ieder geval een goede eerste oefening. 3 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
redzebra Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 Dat wordt dus afwachten op het onvermijdelijke 😄, binnen lijkt er evenwel nu ook 1 hier over de 30 te gaan. Quote
HuubvG Geplaatst: 20 juli 2022 Auteur Geplaatst: 20 juli 2022 * update * In het vervolg mag (hoeft/moet niet) gesproken worden over 'openlucht' in plaats van 'buiten', en 'onderdak' in plaats van 'binnen'. Dat dekt de lading beter, het gaat immers alleen om het 'dak' erboven. Reglement en deelnemers- en komkommerslijst reeds aangepast. Quote
MSDG Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 Voor de administratie, mijn score verbeterd naar 28,3cm in de kas. Peper voor de schaal, verder richt ik m’n pijlen nu op de volgende, seizoen is nog lang, nu Sonja nog. 🥒 3 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
redzebra Geplaatst: 20 juli 2022 Geplaatst: 20 juli 2022 (aangepast) @Jorieke123 dat is nog maar van vrijdag geleden dat hij 30,5cm was en nu al 35, lijkt misschien toch ook een kanshebbertje, @Frans heeft een week gedaan over de laatste 4cm. 20 juli 2022 aangepast door redzebra 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.