Flup Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 (aangepast) Zo, even een inzending van mijn grootste komkommer tot nu toe. Er waren ook een paar komkommers vastgegroeid in het gaas, dat is jammer. Maar die smaken ook goed in een salade. Of gewoon zo. Mijn winnaar is 22,5 cm. Op de foto lijkt de komkommer groter, maar het beeld vertekent. Mijn komkommers staan buiten in de open lucht, zonder afdak. 8 juli 2022 aangepast door Flup 4 Quote
HuubvG Geplaatst: 8 juli 2022 Auteur Geplaatst: 8 juli 2022 @Flup, onder afdak of in openlucht geteeld? Wil je het nog even bijschrijven in je bericht? 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 10 uren geleden, Liekie zei: Oeiiiiii, wordt er hier nu een geheimpje onthuld...? #toppenmaarrrr!!! De 4 komkommers die ik tot nu toe ingezonden heb voor de wedstrijd, komen allemaal van de hoofdstam 🤔 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mellie Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 Potverdikkie, niet eens 15 cm gehaald 14,8 cm. Buiten zonder afdak. Gelukkig komen er een paar aan en het wordt weer eens mooi weer. Misschien dat dat knallers van winnende cm gaan worden En die baby in de hoek mag ook wel opschieten. Ik vind dat na alle moeite die ik in de Sonja’s heb gestoken, er komkommers van minstens 45 cm aan mogen komen maar dat is slechts mijn bescheiden mening 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 Numero uno van het landje van Jet.. buiten. 19.3 centimeter! 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Veldjesgraaf Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 (aangepast) Hier hangt een die de 30 cm nadert. Groeit met ca 2 cm per dag. Nog een dag van 4 aankijken dus. 8 juli 2022 aangepast door Veldjesgraaf Tekstcorrectie 3 Quote
MSDG Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 23,4 cm uit de kas, omdat het één van de eerste vruchten was nu maar geoogst, werd vooral dikker en er leken nu geen nieuwe komkommers meer te groeien! Lekker verhaal van die zijscheuten, net alles gesnoeid. 🤣👍 Voor mij echt een raadsel hoe je die 30+cm er uit kan persen bij Sonja. P.s.: neusspray in een poging om smaak terug te krijgen na corona. Neem mijn oordeel over de smaak van Sonja dus voorlopig maar met een eetlepel zout. 5 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 Ik heb die van mij geproefd. Moest wel geschild worden, die was echt taai en niet door te komen met die paar centimeters dat het lang was, maar de smaak was wel goed. Ik vind dit een appelige komkommer. Knapperig en zoetig. Ik houd daar wel van. 2 Quote
redzebra Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 (aangepast) update hier: binnen : 28,4 cm nog een lange weg te gaan. buiten : niet veel verschil : 27,7 cm Ik heb ook even een blinde smaaktest gedaan bij de gezinsleden hier en natuurlijk over smaak en kleuren valt niet te discussiëren : 1: sonja: linkse zijn van buiten, rechtse van binnen, uiterst rechtse jonge heb ik gebruikt voor de test (misschien was die toch al iets te ver): 2: snackkomkommer (of eigenlijk halve komkommer als je die laat uitgroeien) geeft hier +/- 5 per week links snack, rechts sonja opmerking van hun sonja : wat droog , harde shil snack : lekker fris hun voorkeur was redelijk overtuigend. 8 juli 2022 aangepast door redzebra 4 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 9 uren geleden, Veldjesgraaf zei: Hier hangt een die de 30 cm nadert. Groeit met ca 2 cm per dag. Nog een dag van 4 aankijken dus. Foto? Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
redzebra Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 @Mai Pensato misschien toch even proberen of daar enige waarheid achter zit, ik ben echt benieuwd, er gaat zoveel "urban legend" rond, je hebt al een ruime marge wat we we waarschijnlijk niet meer kunnen halen. Alhoewel never say never 😁 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 8 juli 2022 Geplaatst: 8 juli 2022 37 minuten geleden, redzebra zei: misschien toch even proberen Ik probeer vanalles, hoe ik het gedaan heb zal ik melden op 31 sept 😁😅 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
annaelizabeth Geplaatst: 9 juli 2022 Geplaatst: 9 juli 2022 De aanhouder wint wellicht toch een komkommer... Mijn Sonja's werden eind april gezaaid en zouden eind mei naar buiten gaan. Gelijk met de Marketmore. Helaas, van beide soorten overleefde slechts één exemplaar de aanval van slakkken ondersteund door de invallende koude. Ze waren nog op pot en aan het wennen. Na uitplanten in de volle grond begaf de Marketmore het alsnog. Gelukkig kreeg ik van een medetuinder overschot van zijn komkommerplantjes en kon ik nog Marketmore bijzaaien. Sonja bleef moeilijk doen, en ook onder de gekregen plantjes vielen veel slachtoffers. Mijn vertrouwen in de komkommer werd er niet beter op. Maar zie, sinds een week vertoonde Sonja, ondanks beperkte groei, het voornemen een vrouwelijke bloem te ontwikkelen. En ja gisteren was de bloem open! Kortom: ze hebben nog tot september de tijd. Misschien niet de grootste, wel de meest volhardende! Hoop hierin nog een of twee foto's uit deze fase te kunnen plaatsen maar ze willen niet van mijn telefoon af komen... 3 Quote
mdubbelm Geplaatst: 9 juli 2022 Geplaatst: 9 juli 2022 Straks ook eens kijken of er al iets hangt dat ik komkommer kan noemen 2 Quote
Frans Geplaatst: 9 juli 2022 Geplaatst: 9 juli 2022 Op 7-7-2022 om 18:35, redzebra zei: , staat daar toch wel een mogelijke tip in voor deze wedstrijd. Geen idee of dit zo is, dat is me nooit opgevallen, maar ga ik hier toch maar eens proberen 😄, wie weet. "Je zal merken dat de vruchten afkomstig van de zijscheuten langer en slanker zijn dan die van de stam." https://www.plantaardig.com/groenteninfo/komkommer_teelt.htm Ik heb er wel niet bewust op gelet maar mij is geen verschil opgevallen. Zowel aan de hoofdstam als aan de zijranken zijn gelijkwaardige komkommers gegroeid. Sinds een week haal ik nauwelijks nog ranken weg . De planten mogen doen wat ze willen. Dat geeft wel een behoorlijke warboel maar het blijkt wel veel komkommertjes op te leveren met een mooi formaat voor consumptie. Inmiddels zijn ze wereldberoemd bij iedere buurvrouw. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Veldjesgraaf Geplaatst: 9 juli 2022 Geplaatst: 9 juli 2022 De kampioenskandidaat groeit nog gestaag. De 30 cm is ruim gepasseerd. 8 Quote
mdubbelm Geplaatst: 9 juli 2022 Geplaatst: 9 juli 2022 Veel bloemen, weinig vruchtontwikkeling. De laatste Sonja die stond te vergelen in een potje nu ook maar (buiten) in de grond gezet. Dus 1 in de kas over, 1 in de volle grond buiten. Ik geloof dat ik voor de poedelprijs ga dit keer. 2 Quote
Karietje Geplaatst: 9 juli 2022 Geplaatst: 9 juli 2022 hier in de kas 4 komkommers gespot die voor de moment ik denk een 8 cm halen.. ik wacht geduldig af, de plant buiten.. tja... daar moet ik nog veel meer geduld voor hebben... Smaaktest zal hier hopelijk lukken tegen dat ze klaar zijn voor consumptie.. want ook hier, smaak & geur verdwenen door het covid beestje. Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Mai Pensato Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Op 8-7-2022 om 21:26, redzebra zei: opmerking van hun sonja : wat droog , harde shil snack : lekker fris hun voorkeur was redelijk overtuigend. Ik ben het eens hiermee. Sonja smaakt niet slecht maar schil is inderdaad taai en het vruchtvlees erg vast. Snack komkommers (ik teel Iznik) duidelijk lekkerder en frisser. En die geeft echt enorm veel vruchten! Sonja is bij mij geen blijver, ga volgend jaar weer een F1 hybride slangkomkommer zaaien. 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Frans Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Ik ben dol op experimentjes ook al zijn ze vaak weinig zinvol .Ik wilde eens weten in hoeverre bij de groei zwaartekracht nog van invloed is op vorm en grootte van de komkommer. Weinig dus. Een horizontale groei is voor Sonja geen probleem. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
tielse flipje Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Op 4-3-2022 om 09:48, HuubvG zei: Mellie 1,9 cm buiten Dat is wel heel sneu! Mellie heeft al zoveel pech. De smaaktest is hier anders verlopen; lekkere bite en zo sappig als maar kan. Heerlijk! 1 1 Quote
Arja Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 (aangepast) Dikke Sonja is buiten gekweekt, 22,5 cm. Had haar natuurlijk al eerder moeten oogsten, ze is alleen maar dikker geworden en aan de plant gebeurt momenteel verder weinig. Zal eens zorgen voor eten en drinken, misschien dat er dan een nieuwe lichting volgt. Update: ze is lekker! Zowel gewoon als door de tzatziki. Totaal niet bitter, en weinig zaad. 10 juli 2022 aangepast door Arja 4 Quote
Plotiemoos Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Ik had hier een hele dikke buiten sonja, maar de hoeveelheid zaden viel me reuze mee!!. Hij was prima te eten. De kinderen hebben genoten!!! Hij was 18 cm, dus we gaan voor een grotere, haha 2 Quote
HuubvG Geplaatst: 10 juli 2022 Auteur Geplaatst: 10 juli 2022 (aangepast) *update* komkommerlijst toegevoegd aan deelnemerslijst 10 juli 2022 aangepast door HuubvG 4 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.