appelvrouw Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Dat weet ik nog zo net niet Jeanne, de mensen uit het dorp waar ik mijn huisje heb, die kunnen pas koken. als je daar bij iemand eet krijg je altijd de meest culinaire hoogstandjes, en meestal alles uit eigen tuin! Het visrecept is ook van een van mijn buren Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
kaatje1966 Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Jeannelamsstoofpotje met paprika en gekookte aardappelenpel 2 uien en snij ze grof kruid 500 gr lamsvlees met peper en zoutverhit 2 eetlepels olie in een tefalpan en bak het vlees hierinvoeg 250 ml bouillon van 1/4 tablet toeknijp 1 teentje knoflook uit en voeg toelaat 1 1/2 uur stovensnij een rode en een groene paprika alsook een aubergine in plakken - bestrooi met zout en laat 15 min trekken spoel de plakken af en dep ze droog - bak in 2 eetlepels olie goudbruinpel 2 tomaten en voeg ze bij de paprika laat alle groenten samen met het lamsvlees nog een 5 min stoven bestrooi met peterselie en serveer met gekookte aardappelen gehakt biefstuk stroganoffsnipper 1 ui fijn - een rode paprika in reepjes - 200 gr paddestoelen in plakjes - 1 tomaat in stukjeskruid 500 gr gehakt biefstuk met peper zout en paprika poeder -vorm balletjesbak deze met 2 eetlepel margarine in een tefalpan ongeveer 5 minhaal deze uit de pan - bak vervolgens ui ; paprika ; paddestoelen en als laatste de tomaat voeg 3 eetlepels bloem toe en leng aan met 200 ml bouillon zodat er een saus ontstaatvoeg de gehaktballetjes toe lekker met gekookte rijst Quote
bonnie f Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Ook afvallen is een soort scheikunde. Om een kilo vet kwijt te raken moet je 7000! kcal minder eten/drinken dan je nodig hebt.Die 7000 kcal minder eten is nog een hele kluif, een gemiddelde vrouw verbruikt ongeveer 2500 kcal per dag. Maar het is en blijft een gemiddelde, de 1 zit daar ver boven en de ander behoorlijk beneden. Hoe ouder, hoe minder kcal je verbruikt. 7000 kcal extra verbranden is natuurlijk ook een hele opgave. (heel veel uurtjes wandelen) Er is nooit een sluitend bewijs gevonden voor succes met diëten met minimale koolhydraten, niet eten na 20.00 of iets dergelijks. Ik denk wel dat je je bij het ene dieet beter voelt als bij het andere, dat motiveert! Kortom: afvallen is verdomde lastig, de drang tot eten zit in een mens verankerd (want eten = overleven) en je komt er dus niet met een lesje dieetleer. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
helena Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 1 kg. per week moet dus lukken met 1000Kcal/dag. je eet er dan 1000/dag minder = 7000/week = 1 kg Quote
sannie Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 1000 kcal is te weinig! minimaal 1500kcalje metabolisme gaat op een laag pitje en als je op gewicht komt en je gaat weer normaal eten dan gaat je lichaam het omzetten in vet.en je metabolisme moet juist op gang blijven!Dat hebben we helaas over gehouden uit de oertijd.Toen konden we niet eten wanneer we wilde en wat we dan aten zette zich om in vet voor er weer een periode zonder voedsel kwam. Het wel bekende jojo effect Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 maart 2012 Auteur Geplaatst: 7 maart 2012 Het gaat aardig niet snel hoor, nu bijna 6 kilo kwijt, al zijn er weekenden met feestjes en een etentje, vind ik het al met al niet zo slecht. Zou zo graag iets van een bruin broodje willen en daar een lekker slank recept op,iets warms bijv, voor in het weekend. of gewoon een bruine boterham,mager, maar toch lekker. Quote
Rantje Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Nou dan weet ik misschien wel wat! Ik ben met die kiemgroenten bezig en echt het is heerlijk op een bammetje met kaas! Echt het is zo lekker knapperig, 2 bammetjes op elkaar en dan diagonaal doormidden snijden zoals met een tostie. Bammetje kan je ook eerst even toasten nog...maar echt het is zo onwijs lekker Lidl verkoopt ook zo'n bakje met een soort kaasspread, heel gezond, zitten amper caloriëen in en das ook heerlijk met tuinkers.Evt. nog een tomaatje of komkommertje erbij en je hebt gelijk je vitamientjes binnen Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Enne die 6 kilo is wel heel netjes Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
bonnie f Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Nou dan weet ik misschien wel wat! Ik ben met die kiemgroenten bezig en echt het is heerlijk op een bammetje met kaas! Echt het is zo lekker knapperig, 2 bammetjes op elkaar en dan diagonaal doormidden snijden zoals met een tostie. Bammetje kan je ook eerst even toasten nog...maar echt het is zo onwijs lekker Lidl verkoopt ook zo'n bakje met een soort kaasspread, heel gezond, zitten amper caloriëen in en das ook heerlijk met tuinkers.Evt. nog een tomaatje of komkommertje erbij en je hebt gelijk je vitamientjes binnen Ik wil echt niet lullig doen maar waarom praten mensen zovaak in verkleinwoordjes als het gaat om zogenaamd dieetvoedsel? Wordt lijnen daardoor gezelliger? Het heeft ook iets belerends. De meeste dikke mensen weten HEEL goed wat lekker is en hoeveel kcal iets bevat.Ik weet heus wel dat je het goed bedoeld maar je schopt onbewust tegen mijn pijnpunt. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Rantje Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Ik vind het wel lullig overkomen want dit is gewoon mijn manier van schrijven. Overigens zou ik dan ook maar terug lezen want ik ben de geen die anti dieet was. Ik schrijf verder niets over dikke mensen dus ik beledig ze al helemaal niet. Ik kijk niet naar hoe mensen eruit zien, dik of dun, ik ga graag om met mensen en dat staat geheel los van gewicht, lengte, leeftijd, huidskleur, godsdienst of wat dan ook. Maar Jeanne vraagt om een tussendoortje voor haar manier van afvallen, wat is er dan mis met mijn antwoord? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 maart 2012 Auteur Geplaatst: 7 maart 2012 Mag ik je even een hart onder de riem steken Miranda, je zegt voor mijn persoontje helemaal niets verkeerd, verklein woorden mag mijn inziens, en het is ook niet veel wat je eet, dus dat mag. Bonny ik snap je heel even niet, ben je ook bezig? maar dat zal wel bepaalde achter gronden hebben denk ik, als het een pijn punt is! stuur me anders een pb en kunnen we elkaar helpen. Quote
bonnie f Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Mag ik je even een hart onder de riem steken Miranda, je zegt voor mijn persoontje helemaal niets verkeerd, verklein woorden mag mijn inziens, en het is ook niet veel wat je eet, dus dat mag. Bonny ik snap je heel even niet, ben je ook bezig? maar dat zal wel bepaalde achter gronden hebben denk ik, als het een pijn punt is! stuur me anders een pb en kunnen we elkaar helpen.Ik had een heel epistel getypt en weer weg gehaald. Ik wil mijn irritatie even bij Rantje weghalen. Het zijn mijn frustraties. Ik erger me aan verkleinwoorden in deze context. Er zijn veel mensen die dat doen. Waarom weet ik niet. Ik weet helaas heel veel over dieetleer, dus al die fabels en feiten die je te horen krijgt.....Goed, Rantje, het was dus niet persoonlijk. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Rantje Geplaatst: 8 maart 2012 Geplaatst: 8 maart 2012 Goed, Rantje, het was dus niet persoonlijk. Gelukkig maar Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
helena Geplaatst: 8 maart 2012 Geplaatst: 8 maart 2012 1000 kcal is te weinig! minimaal 1500kcalje metabolisme gaat op een laag pitje en als je op gewicht komt en je gaat weer normaal eten dan gaat je lichaam het omzetten in vet.en je metabolisme moet juist op gang blijven!Dat hebben we helaas over gehouden uit de oertijd.Toen konden we niet eten wanneer we wilde en wat we dan aten zette zich om in vet voor er weer een periode zonder voedsel kwam. Het wel bekende jojo effect Niet voor iedereen hoor, en ik kan het weten. zelf gedaan. Laang geleden, en niet meer aangekomen.Enne: 6 kg is , dat zijn al 24 pakjes margarine Quote
sannie Geplaatst: 9 maart 2012 Geplaatst: 9 maart 2012 super 6 kilo is een hoop!Het probleem zit hem vaak na een dieet...Ik let altijd op wat ik eet, want bij mij zit het er gelijk aan.een dieet is een way of life en niet iets voor een aantal weken.gewoon zorgen dat je kacheltje blijft branden en weinig suikers en lekker bewegen en veel vocht. ik denk dat iedereen wel weet hoe het moet, alleen ieder lichaam werkt weer anders.en ik zie veel om me heen en ook eigen ervaring dat als je een dieet volgt (sonja bakker, dr frank, atkinson etc) is dat als je ermee stopt omdat je op gewicht bent dat het er zo weer aan zit met extra.. bij mij werkt tussen de 2a4 uur een maaltijd eten van ongeveer 300 a 400 kcal.dit komt dus neer op 5a6 maaltijden en veel vocht.volkoren produkten met eiwit produkten maar dat hoeft niet te betekenen dat het voor een ander wel werkt... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.