jeanne-heijmans Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Wie van jullie heeft er ooit gelijnd, en daar een fijn recept van? liefst iets met vlees, recept van iets zoet-zuur, is ook van harte welkom, ben nu 5 weken bezig, en heb alles wat ik mijn hoofd had, nu wel gehad, dus nieuwe suggesties zijn welkom. bedankt jeanne Quote
helena Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 En wil het lukken met afvallen, Jeanne? Heb zelf ooit 1000 Kcal./dag dieet gedaan. Gewoon de dagelijkse pot gegeten, wel alles gewogen en als ik het goed had gedaan die dag beloonde ik mezelf in de avond met een klein zakje chips en een wijntje ( dat bracht dan het totaal op 1000). In 3 mnd. tijd 15 kg af gevallen, is ook niets meer aangekomen nadien. Leren wat je beter wel of niet kan nemen, wat en hoeveel erin zit is goed voor de lange duur. Heb dus geen recept voor je maar wens je wel succes . Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 Ben nu 5 weken bezig,enne nee lukt nog niet zo goed Maar verjaardag en huwelijksfeest erbij gehad,maar doe mijn best. bedankt voor je bericht en knap van jou hoor. Quote
helena Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Temperatuur is nu ook niet optimaal om te lijnen. Lichaam heeft brandstof nodig om eigen kacheltje te laten branden. Voordeel dat je nog niet veel bent afgevallen; speklaagje beschermt tegen de kou Quote
Yola Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Hier ook een lijnactie, ben nu vanaf begin januai 6 kilo kwijt, gaat tergend langzaam.Wat ik erg graag eet is iets aangekookte prei, aubergine en verschillende tomaten, vleestomaten, van die cherry en zo 'n blikje met tomaten. Gooi er veelkruiden overheen, deze varieren.Geraspte parmesaan, niet te veel en dan 20 minuten in de oven en smullen maar.Hoop dat je het lekker vindt, sterkte verder. Quote
helena Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Hier ook een lijnactie, ben nu vanaf begin januai 6 kilo kwijt, gaat tergend langzaam. 6 kg. in een maand tijd? das keigoed Edit:of bedoel je jan. 2011? Quote
geedee Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Ben 2 jaar geleden 10 kg afgevallen met het FDH dieet...(Friss Die Hälfte) Heb er een jaar over gedaan...het beste is om je eetgewoonte aan te passen voor de rest van je leven...ik at altijd 2 borden warm...was er nog iets over...gewoon nog n keertje opscheppen.... Nu 1 bord warm en altijd de helft van het bord gevuld met (liefst 2 soorten) groenten...is een gewoonte geworden en dus ...net zoals langzaam de suiker in de koffie minderen.....je valt op deze manier niet in 1 maand kilo's af maar in 1 jaar scheelt dat toch wel 6 pakken suiker.... Meestal als je echt gaat dieeten ...val je wel af....maar als je dan weer naar je oude eetpatroon gaat....kom je dat ook weer bij.... gewoon elke maand een slechte gewoonte in je levens stijl wegplannen....jan..... klontjes suiker minderen....febr....geen mayo maar fritessaus....maart....halfvolle melk ipv volle....enz enz...dus niet alles meteen niet meer mogen...sterker nog...mijn chips heb ik niet weggepland...ik mocht van mezelf 1 familiezak in de week Quote
greetje11 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 @geedee.dus niet alles meteen niet meer mogen...sterker nog...mijn chips heb ik niet weggepland...ik mocht van mezelf 1 familiezak in de week Is dat een zak van 200, 250 of 300 gram. Vind het nog best veel 1 hele zak in de week, als je alleen al rekent hoeveel zout er op zit.En dan ga je weer meer drinken dus extra calorietjes. Maar ik ben ook van de hartige hoor, zaterdagavond stokbrood met kruidenboter en/of brie.Vreet net zolang door tot het op is  Geedee heb gisteren even of je site gekeken. Vooral die koninginnepage prachtig en wat leuk dat ze bij jou in huis zijn uitgekomen Quote
Yola Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Ben nu vanaf 2 jauari bezig, heb net als Pietrain varkens de dikbilfactor.Eet voornamelijk sla en groenten met 1x per week een dag met vlees of vis.Is op zich best te doen, maar de kilo 's eraan eten blijft leuker. Verder probeer ik meer te bewegen wat nu vrijmakkelijk is omdat nu alles bevroren is ik me het leplazerus sjouw met water voor de schapen en de varkens. Quote
Rantje Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Dieten en lijnen is juist niet verstandig. Wat is de oorzaak van overgewicht?Als het komt van bv. veel snoepen is het beter daar in te minderen.Dat is bij iedereen verschillend, overgewicht ontstaat vaak door het binnen krijgen van te weinig voedingstoffen en soms door het teveel van een ander. Ons lichaam zit zo in elkaar dat als je heel weinig voedingsstoffen binnen krijgt tijdens een dieet je lichaam juist alles gaat opslaan. Dus uiteindelijk wordt je er veel zwaarder van. Een goede balans vinden en het juiste binnen krijgen is dus erg belangrijk, jezelf uithongeren geeft een tijdelijk effect, hoe meer gewicht je verliest in een korte periode des te meer er weer aankomt. Eigenlijk werkt het hetzelfde als met plantjes. Als je ze te veel mest geeft gaan kapot, met te weinig voeding ook. Als je plantjes dagelijks een klots water geeft worden ze lui en ontwikkelen de wortels ook niet goed. Als ze dan eens wat droger staan gaan ze ook naar de maan. Overigens zit er in rijst en pasta veel koolhydraten, daar niet te veel van eten. Aardappelen zijn geen dikmakers, ondanks dat dit vaak beweerd wordt. Veel groenten en fruit eten. Mindere met suiker is een goede! Ook als je niet op je gewicht hoeft te letten maar ga niet over op light produkten e.d.. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
geedee Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 @geedee.dus niet alles meteen niet meer mogen...sterker nog...mijn chips heb ik niet weggepland...ik mocht van mezelf 1 familiezak in de week Is dat een zak van 200, 250 of 300 gram. Vind het nog best veel 1 hele zak in de week, als je alleen al rekent hoeveel zout er op zit.En dan ga je weer meer drinken dus extra calorietjes. Maar ik ben ook van de hartige hoor, zaterdagavond stokbrood met kruidenboter en/of brie.Vreet net zolang door tot het op is  Geedee heb gisteren even of je site gekeken. Vooral die koninginnepage prachtig en wat leuk dat ze bij jou in huis zijn uitgekomen Grote familie...grote zak chips ...ik wist gewoon dat ik een leven zonder chips niet volhoud....dus heb dat bewust niet weggelaten....en toch nog 10 kg lichter aan t eind van t jaar....nu (na 2 jaar) nog steeds) En dank je wel voor t compliment betreffende mn site....Ik heb nu 3 poppen van de koninginnepage al maanden binnen staan...zijn van de late generatie die als pop overwinteren...verheug me nu al op hun uitkomen straks Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 Ha Rantje, wat jij zegt weet ik allemaal meisje, maar als je geen pasta, chips, patat of iets anders van snacks lust, geen cola of sinas drinkt,ook geen light producten neemt, wel af en toe snoept wat ik dus niet doe nu, geen suiker in de koffie hebt, gek bent op tomaten,komkommers groenten, WAAR KOMT ,het dan van??? Nou ik denk dat ik meer moet gaan bewegen, heb tenslotte een zittend beroep, van de week maar eerst eens gaan wandelen en dan opvoeren naar hard lopen,misschien dat het dan nog iets wordt ha ha,het is niet dat ik zoveel overgewicht heb, maar wat ik heb wil ik gewoon kwijt. bedankt voor jullie reacties als iemand nog een slank recept heeft dan graag Quote
Rantje Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Dat kunnen veel dingen zijn maar de 'balans' is er iig. niet helemaal.Je bent ietsje ouder al, schildklier problemen? Maar ook een tekort van bepaalde vitaminen kunnen overgewicht veroorzaken. Beetje bewegen is altijd goed! Maar niet vlak na een maaltijd Oh ja, het schijnt beter te zijn om gewoon een wandeling te maken dan een half uur zwaar te trainen  Succes en misschien kan je naar cm kijken en niet persé het gewicht  Drink je melk trouwens? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Dennis29 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Ja, niet veel zuivel en vlees eten/drinken, is ook ongezond en vet. Quote
Lisa Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 http://www.hobbyzaden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=10:slanke-paella&catid=4:recepten&Itemid=10http://www.hobbyzaden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6:pompoen-en-zoete-aardappelcurry&catid=4:recepten&Itemid=10 En nog een recept wat ik een tijdje terug heb gemaakt: Pasta met paprika en knoflookcrème voor 2 personen:250 pasta3 paprika's in verschillende kleuren1 bol knoflook1/2 el citroensap1 el olijfoliebasilicumbieslook  Bereiding: Verwarm de oven voor op 190 graden (elektrisch).De bovenkant van de knoflookbol afsnijden zodat je de bovenste puntjes van alle tenen wegsnijdt.Verpak de bol in aluminiumfolie.Halveer de paprika's, verwijder steel en zaadjes en leg ze in de oven met de buitenkant van de paprika's naar boven toe. Doe tegelijkertijd de knoflookbol in de oven. Na ongeveer 40 minuten vertonen de paprika's zwarte blaren en is de knoflook gaar, haal ze dan uit de oven en doe de paprika's in een afgesloten plastic zak (of bijv. een bak afgesloten met plasticfolie.) Je kan nu bijv. water opzetten en de pasta koken.Als de paprika's zijn afgekoeld is het velletje er nu makkelijk af te halen, snijd ze vervolgens in reepjes.Knijp nu zoveel knoflookteentjes uit zodat je een halve el hebt en roer dit in een grote kom los samen met gehakte basilicum en bieslook, peper en zout, de olijfolie en het citroensap.Meng vervolgens de pasta en de paprika reepjes hier doorheen. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
sannie Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 ik ben eigenlijk altijd aan de lijn. Ben niet dik maar die ene kilo is altijd net te veel . Wat bij mij het beste werkt is 3 maaltijden en 2 tussendoortjes en bij alle maaltijden eiwitten!eiwitten zorgt ervoor dat je je langer verzadigd voelt, omdat ze langer de tijd nodig hebben om te verteren.s'avonds beperkt aardappel, pasta of rijst liefst niet omdat dat trage koolhydraten zijn die er lang over doen om te verteren. Dus die dan beter met de lunch. en als je s'avonds nog trek? neem een bakje magere yoghurt of magere kwark. En dan water.. minstens 1.5 liter. Zelf voeg ik wat citroensap toe.En dan nog maar te zwijgen over bewegen....dan vliegt het vet eraf Quote
Dennis29 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Ja citroensap is ook heel gezond. Wij drinken iedere ochtend een uitgeperste citroen met een glas water. Zuur maar het verlaagt de bloedsuikerspiegel dus minder kans op diabetes en hart en vaatziekten, en het zuivert het lichaam en geeft veel energie. Je voelt ook een beetje de energie 'opborrelen' als je het net gedronken hebt. Quote
Menph Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Eiwitten en weinig koolhydraten. Jezelf niet uithongeren en meer bewegen. Niet intens sporten. Aardpeer is een goede afslankgroente. Je lichaam kan de suikers die hierin voorkomen niet afbreken. Selderij; vochtafdrijvend Quote
helena Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 Wél verzadigde vetten blijven nemen, met mate zoals met alles. Geeft je snel een verzadigd gevoel ( heb ook eens gehoord dat de hersenen én je ruggenmerg ook bestaan uit verzadigde vetten. Je zult ze binnen moeten krijgen om deze te onderhouden ) Idd intensief sporten is niet goed, is stress voor het lichaam. De mens is niet gemaakt om km. hard te lopen. Sprintje trekken om prooi binnen te halen, dat wel..... Quote
sannie Geplaatst: 10 februari 2012 Geplaatst: 10 februari 2012 ja....Diëten zijn er in overvloed, alleen het ene lichaam is het andere niet.De een heeft baat bij veel eiwitten en de andere juist niet of meer koolhydraten of niet. Het is uitzoeken wat het beste bij je lichaam past.Vandaag lees je weer dat je juist zoetigheid bij het ontbijt moet eten. Maar was het niet s'morgens eten als een koning, s'middags als een prins en s'avonds als een bedelaar?En doen we het steeds niet andersom? Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 10 februari 2012 Auteur Geplaatst: 10 februari 2012 Dat vind ik wel een goede slogan ha ha, zal het proberen te onthouden tot nu toe is er 3,4 kilo af. Quote
Nicolette Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Dat vind ik wel een goede slogan ha ha, zal het proberen te onthouden tot nu toe is er 3,4 kilo af. goed gedaan! ga zo door Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 als je geen pasta, chips, patat of iets anders van snacks lust, geen cola of sinas drinkt,ook geen light producten neemt, wel af en toe snoept wat ik dus niet doe nu, geen suiker in de koffie hebt, gek bent op tomaten,komkommers groenten, WAAR KOMT ,het dan van???  Jeanne het lijkt mijn eigen tekst, ik heb dit jaren gezegd. Toen ik 15 jaar gelden stopte met roken vlogen de kilo`s er helemaal aan...en ik at de helft van Lie die twee x zo dun is...Ik ben bewust begonnen meer te bewegen, en het heeft erg geholpen, langzaam maar zeker ( sommige jaren maar 2 kilo) ben ik afgevallen, en die 10 kilo die ik was aangekomen met het stoppen met roken ben ik kwijt. iedere dag moet ik een half uur buiten wandelen, buiten mijn tuin of huishoud werk. Voor de winter heb ik een home-trainer fiets gekocht, daar fiets ik dan een half uur op ( voor de tv, anders is het me te saai) als het te koud of te vies is om buiten te zijn. ik heb wel eens gelezen..100 kc minder eten per dag en 100 kc meer verzetten door bewegen en je valt mooi langzaam maar gestaag af.Slank met vis:Neem voor iedere eter een mooie witvisfilet en bestrooi die met zout en peper. Ook voor iedere eter een grote gepelde garnaal. Leg de garnaal op de filet, rol deze op en zet hem vast met een prikker.Zet de rolletjes in een ingevette ovenschaal, giet er een glas witte droge wijn bij en zet in de oven voor 25 minuut ongeveer op 200.(Controleer of de vis gaar is, afhankelijk bv van de grote van de filet.)Giet het vocht uit de schaal in een kommetje.In een steelpannetje verhit een eetlepel olijfolie, bak er zachtjes een gehakt sjalotje in, en strooi hier een ongeveer halve eetlepel bloem bij..en maak er een roux van met het vocht uit de ovenschaal..giet dit geheel weer terug over de visrolletjes.Serveren met rijst & witlofsalade ( met gekookte eieren, 1 eetlepel mayo of yogonaise en de rest van de grote garnalen) in het originele recept zit er nog een plak bacon tussen de vis en de gamba..dat is lekker, maar het kan goed zonder. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Geplaatst: 11 februari 2012 Appelvrouw, volgens mij kan jij ontzettend goed koken. heerlijk hoor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.