Goldfish Geplaatst: 17 januari 2022 Share Geplaatst: 17 januari 2022 Hoi AC, ik weet welk lid het is, het is meer dat ik telkens vergeet het te doen. Jij mag natuurlijk ook onbeperkt materiaal van mij hebben. Helaas zijn 5 appels, 5 peren en 5 nashi peren geleverd door een leverancier die niet erg goed bekend staat om de juistheid van de labels. Ik durf je ze daarom niet aan te bieden. Van een 6de nashi heb ik wel meer zekerheid, maar die is nog te jong. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 18 januari 2022 Share Geplaatst: 18 januari 2022 Morgen mag de kliko weer naar buiten… dus heb alle leeggegeten zonnebloemstelen opgeruimd. Kas begoten met regenwater uit het bootje en wat kippenpoep schoongemaakt van het rek. Gelachen om de zonnebloempitten die aan het ontkiemen zijn. Ook gegoten onder het tomatenafdakje. De zijkant is wel nat, maar de rest best droog. Alvast een beetje begieten. Nog 1 maal een volle gieter en dat in de kas achtergelaten. Mijn automatische raamopener weigert trouwens open en dicht te gaan… hij staat op een kier. Kippenren heb ik ook schoongemaakt. 5 x 25 kilo zand gestrooid. Had gedacht dat dat genoeg zou zijn plus voor onder het speelhuis een beetje. Lachertje. Niet dus. Alle 5 de zakken op het zelfde stuk… de andere kant heeft dus niets gehad. Had ook 100 liter beukensnippers gekocht. Dat heb ik al gedeeltelijk verspreid in het stuk van de amrocks. Kippen weigerden naar buiten te gaan. Heb ze uiteindelijk gelokt met zonnebloempitten en mais enzo. Mutsen Erg content eigenlijk hoe het erbij staat. Viel me op dat de rozen al aan het uitlopen zijn. Ik hoop dat de schade mee gaat vallen… ik reken nog op een winter. ️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 18 januari 2022 Share Geplaatst: 18 januari 2022 De potten met aardbeien, bieslook, munt etc. een verse onderlaag compost gegeven, voordat de compost op is. De tijdelijke composthoop opgeruimd en het restje opgeslagen. Ook de kleine kasjes e.d. verplaatst zodat ik weer verder kan met spitten. Bezoek gehad en flink af zitten koelen in een waterkoud windje, daarom het bezoek weer weggebonjourd met een zak stekjes/plantjes. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 19 januari 2022 Share Geplaatst: 19 januari 2022 De bestellingen van de medetuinders van Garantzaden verwerkt en deels rondgebracht. Een stukje gespit en in de overvolle composthoop geprikt, die zit flink vol met mestwormen. Een raam gewassen van mijn kasje, nog vier te gaan dan kan die ook dicht. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 20 januari 2022 Share Geplaatst: 20 januari 2022 Veel te koud hier om wat anders te doen dus lekker gespit in de zon, de harde wind en winterse buien die pal uit de Noord kwamen. Het stuk waar mijn pronkbonen stonden is nu klaar, ik spitte daar weer mooie compost naar boven die ik vorig jaar daar had ingewerkt. Daar komen over een twee maanden de Anais aardappels. Ook een stuk bij de oude aspergerijen gespit, een deel van de planten was dood of erg minnetjes en die allemaal opgeruimd. Het enigste lichtpuntje was het bezoek van een jagende sperwer, die tevergeefs achter een vluchtende mus aanging. 1 Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 21 januari 2022 Share Geplaatst: 21 januari 2022 De laatste eenruiters van de lage kas tweezijdig gewassen en de kas gesloten. De regenwater opvangbakken leeggemaakt en schoongemaakt. Weer een stukje oude asperges opgeruimd en op de aspergeplanten die daar blijven staan deels een laag verse paardenmest gegooid. Die mest blijft daar tot medio maart liggen, dan haal ik het weer weg of werk het onder zodat de grond kan opwarmen. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 22 januari 2022 Share Geplaatst: 22 januari 2022 Ik wilde wat gaan zaaien en planten maar bij aankomst bleek er een trekker lading paardenmest gestort te zijn. Dus alles wat nog wat mest kon gebruiken bij gemest. De asperges, de bessen en rabarber en nog wat stukjes die nog niet gespit zijn. Voorlopig is dat klaar, het schiet mooi op. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 22 januari 2022 Share Geplaatst: 22 januari 2022 De kas ontdaan van kippenpoep. De laatste keer waarschijnlijk want de kips moeten weer in hun eigen hok en ren om de kas schoon te maken. Ook een hokopener besteld zodat ze in de ochtend er goed op tijd uit kunnen zodat de kippenbaas de underdog niet zo pikt. Tis wat met die dames 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rorror Geplaatst: 22 januari 2022 Share Geplaatst: 22 januari 2022 (aangepast) Laatst schreef ik al eens dat de aardbeien bakken vol larves zaten. Zat er toen aan te denken of het op een zijltje te gooien zodat de volgels ze er tussen uit konden zoeken. Dat hoeft ondertussen niet meer, vogels hebben de bakken zelf gevonden, hadden meer dan 50% van de potgrond uit de bakken gegooid halve terras lag vol 😩. Ondertussen alles weer netjes geveegd en blij dat de vogels weer een buikje vol hebben. 22 januari 2022 aangepast door rorror 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MSDG Geplaatst: 23 januari 2022 Share Geplaatst: 23 januari 2022 Ronde twee van de snoei van het hoogstamfruit op het complex, was gisteren enorm aangenaam ondanks het grijze weer. Meteen even de exacte plaats opgemeten voor een kas, die gaat er definitief komen! Vandaag denk ik even de bessen snoeien. 😊 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 23 januari 2022 Share Geplaatst: 23 januari 2022 Alle sequoia naalden van de overkapping afgeveegd. Gras geharkt en vrij gemaakt van de naalden en blad. Sommige plekken waren gewoon bruin… kalk gestrooid en graszaad. Kijken of het wat wordt. Ook weer een eitje vandaag. Het begint allemaal weer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 23 januari 2022 Share Geplaatst: 23 januari 2022 De gisteren gereden mest verspreid. De aardbeien geschoffeld. Winterprei en palmkool geoogst. Een stukje gespit en daar heel veel heermoeswortels verwijderd. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 23 januari 2022 Share Geplaatst: 23 januari 2022 Verder met snoeien van appelbomen, vogelhuisjes schoongemaakt. Boomspiegel onder een perenboompje ontdaan van kweekgras. wat oude takken uit de blauwe bes gesnoeid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moesje2021 Geplaatst: 24 januari 2022 Share Geplaatst: 24 januari 2022 Zaterdag ben verder gegaan met een plant uitgraven (kas moet nog komen en de teeltbakken nog worden gemaakt). Drukke en leuke komende tijd dus. En gisteren mijn zadenbak eens aangevuld met nieuwe zaden: wortel, pastinaak, pluksla, stokslabonen, courgette, komkommer, snackkomkommer, cherrytomaat, prei, bosui Ik wilde ook nog soja/edamame bonen maar die hadden ze helaas niet, dus nog even op zoek en anders volgend jaar weer misschien moet ik ook niet teveel in 1x willen, Het wordt tenslotte ook een nieuw opstart seizoen in een iets grotere moestuin dan gewend (van 2m2 naar 11m2 schat ik). Ook heb ik gisteren een mandje vol kokosvezel potgrond van de action kunnen inslaan even de schap van die winkel leeggeroofd (sorry voor de rest 😇 het wordt vast wel weer bijgevuld). Dit omdat ik de aardbeibakken nog geheel moet gaan vullen en ik hier gelezen heb dat dit een goede vulling is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Amrutten Geplaatst: 24 januari 2022 Share Geplaatst: 24 januari 2022 Vandaag de eerste enigszins zonnige dag sinds 2 weken. Dus naar de tuin. De broccoli planten hebben een nieuw plekje gekregen. Een deel van de zeer enthousiaste ranonkelklauwtjes staan in de volle grond. De tulpen en narcissen komen goed op, dus dat wordt een kleurenexplosie. Lekker gewerkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 24 januari 2022 Share Geplaatst: 24 januari 2022 "Vergeten" witte kool schoongemaakt, het verrotte buitenste blad er afgehaald. Er stond nog het een en ander op een veld bij Warmerhuizen, de wereldwittekoolhoofdstad. Ik heb maar wat gered voor het ondergeploegd wordt. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Amrutten Geplaatst: 25 januari 2022 Share Geplaatst: 25 januari 2022 Persblokjes gemaakt. Wc rolletjes gevuld. Het kan maar klaar staan, zou het opeens zaaitijd worden….. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 25 januari 2022 Share Geplaatst: 25 januari 2022 Gespit heel langzaam vanwege de vele heermoeswortels die ik zo veel mogelijk heb verwijderd. De gladiolen uitgezocht en de dahliaknollen weggemikt. Ik moet ze in het vervolg maar gewoon in de grond laten overwinteren, daarbuiten gaat het bij mij altijd mis. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2022 Share Geplaatst: 25 januari 2022 Lie heeft het eendenhok uitgegraven, daar gooien we in de loop van het jaar af en toe zaagsel over de poep, en het uitgraafsel, maar liefs 7 kruiwagens, over de aspergebedden gedaan. Ik heb het snoeisel van de kasdruiven in kleine stukjes geknipt en onder de rozen gedaan. Verder binnen gebleven, het is hier heel grijs, mistig en onder de 0..🥶 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Judi_BW Geplaatst: 25 januari 2022 Share Geplaatst: 25 januari 2022 laatste pompoenen van 2021 aan schoonmaken en goede soep van maken. Het is tijd voor nieuwe planten en groen ! Word helemaal gaar van deze grijze dagen en mis de tuin enorm. We zijn ook slecht-weer tuinders maar mis de energie. Gelukkig is het al iets later donker Quote We houden onze tuin bij op instagram, volg ons daar voor meer foto's en tuinplezier 🌿 https://www.instagram.com/pomona_asperen/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bearded johnie Geplaatst: 26 januari 2022 Share Geplaatst: 26 januari 2022 gisteren ontdekt dat er een opening van een rattengang in het foliekasje uitkomt, vers gegraven, dus nu eens even opzoeken hoe ik deze weg kan krijgen. verder is dit topic altijd mijn favoriet om te kijken wat ik kan doen op het land , beetje naapen dus wat jullie doen . verder wil ik deze week de laatste rode en boerenkool van het land halen, het land een beetje schoonmaken, en kijken of de jongens van de praktijkschool nog op het complex werken , die hebben nl. vorig jaar voor een paar pakken koek het land gefreesd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 26 januari 2022 Share Geplaatst: 26 januari 2022 7 uren geleden, Bearded johnie zei: beetje na-apen (sic) dus wat jullie doen Ik zal ook eens wat koek meenemen naar de tuin, je weet maar nooit.... Winterprei geoogst, gezaaid en geplant en een deel van de knoflook schoongemaakt en daar het anti-kattengaas weggehaald en dat over de pootuien gelegd. Dit tegen de katten die de fijn gelegde grond als kattenbak zien en tegen de kauwtjes die nieuwsgierig de uitjes weer uit de grond trekken. 1 Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 26 januari 2022 Share Geplaatst: 26 januari 2022 hersteld van vette 2-pakjes-zakdoeken-per-uur verkoudheid, testje negatief gelukkig, vanalles weggeknipt, de vogels redden zich wel aardbeibedden geschoond, Daroyal een 4e jaar gegund, alle spruiten geplukt, viel niet tegen, veel open voor de stamppot gebladharkt, aardpeer weer in het hok gestopt in 3 dagen 2 medetuinders gesproken, een alltimelaagterecord 🤣 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 26 januari 2022 Share Geplaatst: 26 januari 2022 Hersteld van testje positief dus ik kon weer aan de gang! Samen met de kleine hulp de kas gepoetst. Staat er weer stralend bij nu! De kippen verhuisd van de kas naar hun eigen hok, ze waren het ermee eens. Met de andere niet meer zo kleine hulp de hele ren en het hok eerst schoongemaakt. Het was nodig. En grote verrassing van de dag: automatisch kippendeurtje werd bezorgd! Aluminium deurtje 6cm moeten afkorten maar dat is echt supernetjes gelukt met een stanleymes! Echt een top techniekje! Ik had het eigenlijk moeten filmen, maar het deurtje is echt kaarsrecht, alsof het zo hoort met afgeronde hoekjes zodat geen enkele kip maar een veertje gekrenkt wordt #luxekip 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bearded johnie Geplaatst: 26 januari 2022 Share Geplaatst: 26 januari 2022 6 uren geleden, Patrijs zei: Ik heb het zelf nog geleerd als naäpen volgens mij , maar idd is na-apen correct, (klinkerbotsing in samenstelling) . Ik zal voortaan proberen mijn teksten een beetje leesbaar te houden . #gemakzucht Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.