Tony75 Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart 6 uren geleden, Lsjr33 zei: Als jullie 1 of 2 vijgen in potten zouden houden aan huis, welke soorten zou je dan kiezen? Ik kan niet kiezen haha @Lsjr33 Ik heb vorige jaar voor het eerst van de ronde de bordeaux vijg mogen proeven. Het is een heerlijke vijg (vind ik tenminste). Deze staat bij mij in de pot, dus weet ik dat het geslaagd is om in een pot te houden. Van de andere soorten die ik in de potten heb staan kan ik nog niks zeggen omdat ze nog geen vijgen hebben gegeven, hoop dit jaar dat er wel vijgen aan komen zodat ik een beetje kan genieten van de investering die ik gedaan heb de afgelopen 2 a 3 jaar. Quote
SuusP Geplaatst: 24 maart Geplaatst: 24 maart 5 uren geleden, Lsjr33 zei: Ja alles nog in pot, en ook nog kleine potten. Een aantal oudere planten (maar saaiere rassen) hebben het overleefd en staan inmiddels in de grond. Maar de hele Jesus bestelling ❌😭 Oh jee! Ik heb weleens heeeeel lang moeten wachten voor mijn doodgewaande struik weer een teken van leven gaf. Echt zekerste weten helemaal kapot? Ook vanuit de wortel niks meer mogelijk? Wat balen zeg! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Lsjr33 Geplaatst: 25 maart Auteur Geplaatst: 25 maart Ha @SuusP Nee dit was echt een kerkhof 😂 Het waren allemaal jonge net gewortelde stekken die voor het eerst buiten waren. Die hadden niet buiten moeten staan in de winter. Maar goed, we hebben er een heel schattig kind voor terug gekregen zullen we maar zeggen 😁 Nou kruipt het bloed waar het niet gaan kan en heb ik voor mijn verjaardag donderdag een kleine bomen bestelling geplaatst in Frankrijk. Figuier "Italian Everbearing", Ficus carica 1 Figuier "Petrovaca bijella", Ficus carica "Petrovaca" Bijella 1 Figuier nain "Bleu Tchèque", Ficus carica 1 Figuier nain, Ficus carica "Black Jack" 1 Figuier Goutte d'Or, Ficus carica "Goutte de Miel" 1 Figuier Kadota Black, Ficus carica "Tauro" 1 Figuier Zuccherina, Ficus carica "Zuccherina" 1 Figuier "Black Ischia", Ficus carica "Black Ischia" 1 Figuier Black Mission, Ficus carica "Albacor" 1 Quote
Dahli Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Onze vijgenboom begint uit te lopen, gelukkig want we hebben hem begin maart echt fors teruggesnoeid en maar een paar takken met groeipunten laten zitten. Die groeipunten lopen nu uit met wat vijgengroei. Is dit nu wat ze brebas noemen? Op de gesnoeide takken verschijnen gelukkig ook allemaal nieuwe scheuten. Quote
Tony75 Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april @Dahli Klopt, Vijgen die op het oude hout groeit van vorig jaar worden brebas genoemd. Bij mij begint het ook lekker te groeien op een paar na die misschien een late soort zijn of schade hebben opgelopen in de winter, over een paar weken zal het duidelijk zijn. 1 Quote
Swa Geplaatst: woensdag om 19:04 Geplaatst: woensdag om 19:04 Stekje van een Ronde de Bordeau is wakker geworden.... 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.