Tomaatje11 Geplaatst: 25 september 2021 Share Geplaatst: 25 september 2021 Voor het eerst dit jaar probeer ik een tomatenplant in leven te houden maar het blad van mijn tomatenplant ziet er niet goed uit... Wat zou dit kunnen zijn? En wat kan ik ertegen doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 25 september 2021 Share Geplaatst: 25 september 2021 (aangepast) Die kronkels op de bladeren zijn gangetjes van een of ander mineerbeestje. Die blaadjes kun je het beste verwijderen, en hopen dat het niet inmiddels door de hele plant verspreid is. Verder betwijfel ik of de komende najaars- en winterperiode genoeg licht heeft voor je plant. Denk je naast licht ook aan een voldoende grote pot voor de wortels, en aan voeding? 25 september 2021 aangepast door Arja Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 25 september 2021 Share Geplaatst: 25 september 2021 en niet te nat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tomaatje11 Geplaatst: 25 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 25 september 2021 Bedankt voor de reacties, ik heb het slechte blad eraf gehaald, de blaadjes erboven zien er gelukkig nog goed uit. Er komen ook al wat kleine tomaatjes dus ik hoop dat ze nog geoogst kunnen worden voor de winter😁. Ze staan zoveel mogelijk in de zon en ik geef ze alleen water als de plant wat slap gaat hangen. Heb ze ook pas nog wat mestkorrels gegeven dus hoop dat het nu goed komt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.