suustuin Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Wat leuk om te zien dat de wonderpan zijn eigen topic heeft gekregen Wat betreft het vastplakken, ik heb na het eerste baksel meteen een rond velletje bakpakier met een gat in het midden gemaakt om dit inderdaad tegen te gaan. En het lijkt erop of mijn wonderpan-kachel combi een stuk sneller is dan jouw kachel. Mijn brood werd in iedergeval bruin. Het lijkt bij mij zelfs wel eens te snel te gaan, dan leg ik er een roostertje onder zodat de pan los van de plaat staat. Maar waarschijnlijk ligt het aan het model kachel. Ik heb een gietijzeren houtkachel met een klep, als ik die omhoog doe kan je pannen rechtstreeks op de bovenkant van de kachel zetten, waar de vlammen meteen onder zitten. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Leuk Suus! Heb je zo`n aluminium wonderpan dan? Bieden is nog niet gelukt..de aanbieders willen allemaal veel geld voor de wonderpannen antiek of zo... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
suustuin Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Heb inderdaad ook een aluminium wonderpan. Bijna dezelfde als Jorieke, Alho Senior staat erop. Gewoon blijven zoeken en niet teveel voor betalen inderdaad Mocht ik er hier nog eentje tegenkomen bij de kringloop neem ik m mee. Leuk om te zien dat er veel animo voor is. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Ik heb er nu weer een brood in zitten. Handige tip Suustuin, van die cirkel bakpapier. Maar blijft het brood/de cake bij jou dan niet aan de opstaande randen plakken? Mijn kachel is nu 151 graden, ik hoop dat het brood met een uurtje al zo goed als klaar is, anders hebben we niets te eten bij de lunch Edit: ondertussen is de kachel al 165 graden... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Leuk Suus! Heb je zo`n aluminium wonderpan dan? Bieden is nog niet gelukt..de aanbieders willen allemaal veel geld voor de wonderpannen antiek of zo...Nee Jet, dat noemen ze tegenwoordig "Brocant".. pfff Onder het mom van "Brocant" mag het ineens het tig-voudige kosten Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Ik heb het brood er net uitgehaald. Vanaf half 11 in de pan gezeten, met zo''n 150 tot 165 graden.De bovenkant (die je steeds ziet door het glaasje (die er bij mij niet in zit ) blijft bleek. Maar daar waar het brood de vorm raakt (dus bijna overal aan de onderkant en zijkanten), is het mooi bruin. Nu nog proeven! Edit: Lekker hoor De bruinere delen zijn lekker krokant, het bleke gedeelte smaakt wat.. bleek. Maar dat is alleen die ene kant. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Lekker Jorieke.Ik wil mijn pan terug Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Haha dat gaat mooi niet door! Jij krijgt er al kipjes voor terug Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
suustuin Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 hey dat brood ziet er helemaal goed uit, gewoon de bleke bovenkant onder leggen dan zie je er niks van Mischien sluit de aluminiumfolie het gat toch niet helemaal goed af, dat je daardoor te veel warmte verliest aan de bovenkant waardoor het niet bruin bakt? Bij mij werd de bovenkant overingens ook niet krokant. Ik had op de bovenkant sesam en maanzaad gedaan, dan valt t niet zo op Quote
Astrid Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Oh wat leuk, de wonderpan, ik heb hem ook.Een paar vakanties terug in Nederland gekocht, die meneer Henk Kral kocht hem voor mij en stuurde hem naar mijn moeder, de recepten op zijn site zijn erg goed...mijn mannen zijn gek op de poffert.Hij heeft trouwens ook recepten online gezet. Ik was nou zelf nooit op het idee gekomen om de pan op de kachel te zetten..jeetje bedankt.Ik kook nl op electrisch (niet lang meer maar dat roep ik al jaren LOL) en ben dat jaar naar huis gegaan met zowel de wonderpan als een ouderwets petroleum stelletje.Dat petroleum stelletje is de reden dat de pan nog weinig gebruikt is..maar op de kachel...jeetje er verdiend hier iemand een standbeeld...DANKJEWEL Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Geplaatst: 11 februari 2012 Ik ben gisteren even naar de kringloop in Apeldoorn geweest (gecombineerd met familiebezoekjes... of was het andersom? ) maar helaas: geen wonderpan gevonden.Ik heb het nog even aan mijn schoonmoeder gevraagd, die heeft zo ongeveer de complete huisraad van haar moeder en schoonmoeder nog in huis. Maar de wonderpan had ze volgens haar ooit eens aan haar zus gegeven. Die spreekt ze waarschijnlijk vandaag, hopelijk vergeet ze er niet naar te vragen. Want die zus gebruikt hem echt niet meer, maar zijn laatst wel verhuisd. Dus misschien is het ding alsnog naar de kringloop gegaan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 11 februari 2012 Geplaatst: 11 februari 2012 Mijn biedingen zijn nog op niets uitgelopen. Want: de wonderpan zetten ze tegenwoordig bij Antiek op marktplaats. Twee keer heb ik een verkoper gemaild en gevraagd wat zijn prijs was, maar iedere keer ontloopt die prijs niet de prijs van de nieuwe pannen bij... èh..huppelepup farm.( Men wil iets van 28-30 Euro vangen). Dan koop ik een nieuwe, maar liever niet, dus ik zoek nog even door... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
draadman Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Hmm net dit topic rustig door gelezen en ik ga me hier ook is aan wagen . Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Geplaatst: 12 februari 2012 Zie hier de berichten over de poffert uit de tulband in een creuset pan: https://www.moestuinforum.nl/poffert-in-tulband-in-creuset-t3970.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 A.s zaterdag hier weer een overdekte rommelmarkt, ga even kijken of er toevallig 1 staat.Voor de liefhebbers hier op het forum die er 1 zoeken.Wat mag hij maximaal kosten Stel dat er 1 staat. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 februari 2012 Geplaatst: 14 februari 2012 In goede (en dat wil zeggen vooral schone) staat en de 4 delen compleet..15 euro?( Dat vind ik nu een beetje veel, maar als je ziet wat voor een prijzen er op marktplaats voor betaald worden...) Enne bedankt joh. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Whah, stond helemaal niks was geen eens een rommelmarkt terwijl het zelfs op het raam van het gebouw stond. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Flauw hè! Stond er geen 2011 bij? Ik ben er nu weer op een aan t bieden..in Putten ( daar woont niemand in de buurt toch?) ik stond leuk op 11 euro, gaat iemand plots 15 bieden. Tja, wat had ik gedacht...heb maar 16 geboden..maar ook een stukje op het blog geschreven met de vraag of er ergens nog een op zolder ligt..met een mooie foto van Jorieke haar pan op het kacheltje... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Nee er staat elke derde zaterdag van de maand. Is inmiddels 25 euro geboden Jet Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Erger Greetje, hij staat al op 30 euro..sight ik heb mijn bod maar weggehaald. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Zeg Thessa heb jij je wonderpan al? Ik zag dat ze nu voorlopig niet leverbaar waren... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 22 februari 2012 Auteur Geplaatst: 22 februari 2012 Helaas... ben 2 kringloopwinkels afgeweest hier in de stad, maar geen wonderpan te vinden Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 ik zal hier ook eens bij de kringloopwinkel kijken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Thanks dames ( dat is tenminste als jullie voor mij kijken),Ik had er een heel verhaal op t blog aan gewijd..niks, naks, nada... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.