Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Toch smaakt langzaam opgebakken cake ook heerlijk De structuur is nu zoals brownies. Krokant van buiten, heerlijk sponzig van binnen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 Oh shit, net bijna de hele cake opgevreten met de zee-container-uitpakkers. Bijna vergeten een foto te maken! Dus van het laatste stukje cake dat echt niemand meer naar binnen kreeg gepropt: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Ziet er lekker uit tenminste dat laatste stukkie Quote
Helly Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Ziet er goed uit Jorieke Quote Good things come in small packages
Nicolette Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 doet me denken aan de boeken van de kameleon waar moeder van Hielke en Sietse een zogenaamde wonderpan voor haar verjaardag kreeg. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 januari 2012 Auteur Geplaatst: 19 januari 2012 Ik ben nu een brood aan het bakken. Zit er al in vanaf half 6, is nog niet klaar/gaar volgens mij. Even spieken.... Het brood hoort terug te veren volgens het recept... Doet het op zich wel, maar ik ben nog niet overtuigd. We hebben nog even, gaan nog een serie kijken. Ik houd jullie op de hoogte (jullie zitten natuurlijk vol spanning elke keer te kijken en te lezen ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
helena Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Zeker Jorieke, ik houd je in de gaten hoor , ben best wel jaloers . Tis dat onze kachel pas 3 winters oud is, zou er anders een nemen waar deze pan op past. Nu loopt de pijp vanuit het midden van de kachel naar boven. Geen plek voor wonderpan meer. Quote
greetje11 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Als dat brood al bijna 3 uur op de kachel staat, is het straks zo hard als een steen.Je hebt toch geen ruzie met Joep he Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 Het brood is wel goed gelukt, al is het niet bruin gebakken. Ik weet ook niet of dat überhaupt kan in die pan. Omdat er geen sprake is van straling van bijv. bovenaf zoals in de oven. Ik zal straks even een foto maken, als het wat lichter is. Er trekt nu net een bui over.Het brood zelf is alleen niet echt fantastisch, omdat ik een vrij simpele mix heb gebruikt. Vond het zonde om er wat sjieks van te maken, mocht het mislukken Het is wat droog en korrelig geworden. Ik denk dat een brood met bijv. rozijnen, of een brood met zongedroogde tomaten en kruiden lekkerder is. Dat je meer een soort hartige cake/brood krijgt. En het worden natuurlijk rare kleine plakjes, al is mijn normale brood uit de oven ook nooit zo hoog/breed als supermarkt brood. En toch is dit brood wel vrij hoog, kwam boven de rand van de pan uit tijdens het rijzen (maar dan nog...):Dit is de 'bovenkant' (of de onderkant... als je de vorm omdraait om het brood of de cake er uit te halen, en je een mooi torenvormig baksel wilt serveren ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 ziet er goed uit,ik ga ook even bij de kringloop kijkende kachel doet het nog niet, maar heb nu toch hoop dat het dit weekend nou wel eens klaar moet zijn....hoop dat ze er een hebben, lijkt me grappig Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Kruidje Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Het ziet er prima uit! Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
greetje11 Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Nou Jorieke, ziet er smakelijk uit.Mooi hoog geworden Quote
Eva Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 dat ziet er nog behoorlijk luchtig uit Jorieke!ok, ik ben verkocht, ik wil ook zo'n pan! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Geplaatst: 21 januari 2012 Ik heb het brood wel ergens anders laten rijzen hoor, en pas op de kachel gezet toen hij hoog genoeg was. Ik wil nog een keer een cake maken, misschien nu..... de kachel is namelijk net weer aan gegaan dus moet weer even flink heet om de kamer te verwarmen.*rent naar de keuken* Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 En wat voor Cake is het geworden? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Geplaatst: 21 januari 2012 Toch geen cake gemaakt. Misschien vanavond. Joep is een hek aan het plaatsen met een vriend van hem, en ik loop steeds heen en weer om plantjes te verspenen (in de kas) of te werken (regenlaarzen fotograferen), dus hoeft de kachel niet zo heet. En dan moet de cake waarschijnlijk weer 8 uur, en weet ik nog niet of het sneller/beter kan als de kachel heter is. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Is dat je nieuwe lading regenlaarzen dat je aan het fotograferen bent? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Geplaatst: 21 januari 2012 Ja Maar het weer helpt niet echt mee.Al klinkt dat wat scheef natuurlijk... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Geplaatst: 21 januari 2012 Ik heb net een prachtige (al zeg ik het zelf ) chocolade cake uit de wonderpan gehaald. Hij heeft zo'n 2,5 uur op de kachel gestaan, die vrij heet was (130 graden) Er zitten nootjes doorheen, en ook op. Ik had er namelijk wat in stukjes gehakt en onderin de vorm gedaan. Ook in de hoop dat de cake iets beter los zou laten dan vorige keer. En dat deed ie... Kan ook komen omdat hij gewoon veel korter in de pan had gezeten. We gaan de cake zo proeven. Stukken sneller dan de 1e cake dus! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Toch geen cake gemaakt. Misschien vanavond. Joep is een hek aan het plaatsen met een vriend van hem, en ik loop steeds heen en weer om plantjes te verspenen (in de kas) of te werken (regenlaarzen fotograferen), dus hoeft de kachel niet zo heet. En dan moet de cake waarschijnlijk weer 8 uur, en weet ik nog niet of het sneller/beter kan als de kachel heter is. ik heb gisteren landleven gekocht en je laarzen gezien !! gaaf hoor, en je cake stond er in, erg leuk en mooi gedaan.weet je al wanneer je er zelf in komt ? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 We komen er zelf oktober pas in. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Vandaag even bij de kringloop gekeken, helaas geen wonderpan.Maar dames die er 1 willen, ik houd mijn ogen open, en ga er af en toe ff snuffelen voor jullie Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Ja Greetje, ik denk dat ik ook op dat lijstje wil..het lijkt me een tof ding om op de kachel cake in te maken..en misschien brood? ( Ik heb nog niet alles gelezen hier). Ik kijk ook even op marktplaats. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.