Guus D Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Ik ben blij met jullie reacties en zou guus d willen vragen of hij inderdaad zaad van de vrouwelijke Hopplant heeft want het gaat nl om de bellen die gebruikt worden in een kussensloopje,en bij het hoofdeind in je bed te leggen.Anders moet ik verder zoeken. Dank jullie. vr gr Wilma Ik zal eens kijken voor wat Bellen, sorry voor de late reactie, heb een stageweek! Quote Omdat het kan.
Marinus Ros Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 beste kruidje, het is niet onze bedoeling om er thee van te drinken maar om de bloemkes te samen met lavendel in een sloopje te doen en onder het hoofdkussen in je bed te leggen. Dat moet volgens de verkregen kennis op t net heel erg rustgevend en slaapverwekkend zijn.Van kruidenthee heb ik nog geen hoge hoed op.Maar zo,n sloopje met kruid zag ik dus wel zitten.Duitse taal is mijn ding ook niet dus wordt daar niet wijzer van.RvO Ingeval nog nodig tegen die tijd houd ik mij toch aanbevolen voor wat zaadjes.vriendelijk gegroet Wilma Elk jaar wordt hier een aantal oude sokken gevuld met lavendelbloempjes en dat werkt prima voor een drietal maanden. Dan is het zo goed als uitgewerkt. Maar, zoals Kruidje al aangaf, als er een reformwinkel in de buurt is kunnen die beslist wel voorverpakte hopbellen voor je bestellen mocht het al niet op voorraad zijn. Quote
geedee Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 Elk jaar wordt hier een aantal oude sokken gevuld met lavendelbloempjes en dat werkt prima voor een drietal maanden. Dan is het zo goed als uitgewerkt. Heb je nog nooit die sokken uitgewrongen of als boksbal gebruikt of in geknepen?Ik heb hier lavendelzakjes van meer dan 4 jaar oud liggen en ff knijpen en het hele kamertje ruikt weer lekker De truc is wel plukken als ze nog nagenoeg dicht zijn. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 De truc is wel plukken als ze nog nagenoeg dicht zijn. Ik heb een aantal planten die ik laat bloeien tot ze er bij vallen (zaaien zich ook makkelijk uit) en enkele andere voor de oogst. Net even aan de lavendel gesnoven en inderdaad, ruiken doen ze nog wel. Straks me kop bovenop het toetsenbord... zzzzzzzzzzzzzzz.......... Eerlijk gezegd, ik denk dat ik eigenlijk te laat pluk om optimaal te zijn maar goed, je kan niet alles hebben.Toch bedankt voor de tip. Quote
Helly Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 De truc is wel plukken als ze nog nagenoeg dicht zijn. Ik heb een aantal planten die ik laat bloeien tot ze er bij vallen (zaaien zich ook makkelijk uit) en enkele andere voor de oogst. Net even aan de lavendel gesnoven en inderdaad, ruiken doen ze nog wel. Straks me kop bovenop het toetsenbord... zzzzzzzzzzzzzzz.......... Eerlijk gezegd, ik denk dat ik eigenlijk te laat pluk om optimaal te zijn maar goed, je kan niet alles hebben.Toch bedankt voor de tip. Leg toch maar eerst een handdoek op je toetsenbord dan, word je niet wakker met blokjes op je hoofd Ik beweeg ook altijd even de lavendel om ze weer te laten ruiken, ze kunnen jaren mee idd. Geedee, hoe krijg je 2 puzzels gedaan voor de luikjes sluiten, ik red het nog niet eens met 1 die ik afkrijg voor die luikjes dicht gaan Misschien is het wel leuk als iemand die naar de moestuindag gaan en hopzaden heeft, of stekjes oid. van die strekking, ze meeneemt? Zo te lezen zijn er genoeg afnemers! Mocht ik t redden dan neem ik wel wat stukjes mee, maar of ze vrouwelijk zijn dat vraag ik me af want dat moet nog blijken. En als dat zo is heb ik denk ik ook nog een mannelijke nodig om te bestuiven? Quote Good things come in small packages
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.